printlogo


کد خبر: 290362تاریخ: 1403/5/27 00:00
۱۲۹ هزار نفر در وزارت آموزش‌و‌پرورش طی سال ‌جاری استخدام شدند
شروع سال تحصیلی با ورود معلمان تازه‌نفس

طبق گزارش‌های موجود، تعداد معلمانی که در این ۳ سال جذب آموزش‌و‌پرورش شده‌اند به اندازه ۳۰ درصد کل معلمان‌ است، آنگونه که وزیر آموزش و پرورش می‌گوید فقط امسال ۱۲۹ هزار نفر جذب شده‌اند. این در حالی است که در این دوره ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد. رضامراد صحرایی در افتتاحیه نخستین دوره توانمندسازی معلمان جدیدالاستخدام استثنایی در اردوگاه شهید باهنر ضمن اشاره به اینکه این دوره یک دوره شکوهمند بویژه در حوزه جذب معلم برای سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی بود، گفت: من وقتی ابتهاج درونی مدیرانی سازمان را می‌بینم و گفت‌وگوهای آنها را با معلمان، غبطه می‌خورم. هیچ‌گاه در طول این ۳۰ سال سابقه به هیچ‌ شغلی غبطه نخوردم چون معلم بودم ولی به مربیان مدارس استثنایی غبطه خورده‌ام. شما ستارگان درخشان این جامعه هستید. وی گفت: امروز در حالی دولت سیزدهم به پایان می‌رسد که آموزش‌و‌پرورش آن شکوهمند است. ۳۰ درصد کل معلمان کشور یعنی یک جذب گسترده در این دولت اتفاق افتاد. ۷۰ درصد کل ردیف‌های استخدامی در این دولت به آموزش‌و‌پرورش اختصاصی پیدا کرده است. وزیر آموزش‌و‌پرورش دولت شهید جمهور با تاکید بر اینکه قد هیچ کشوری بلندتر از قد معلمانش نیست، گفت: یقین دارم وزیر بعد از من با اعتقادی بیشتر از من اینها را دنبال می‌کند. صحرایی گفت: کار مهم دیگر سند تحول بنیادین بود، انقلاب ما تجلی‌اش در آموزش‌و‌پرورش و سند تحول بنیادین مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است. افتخار ما این است که ۲ بار مورد تشویق رهبر انقلاب قرار گرفتیم چون بر سند تمرکز کردیم. از روز نخست گفتیم آموزش‌و‌پرورش جای سیاسی‌کاری نیست. برای سند تحول، نقشه‌ای تهیه شده است که مسیر ۱۰ سال آینده را مشخص کرده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است و قانون است؛ خوشحالم که وقتی همکار نجیب ما در مجلس این نقشه را در دست گرفت، گفت این نقشه را اجرا می‌کنم. 
وزیر آموزش‌و‌پرورش ادامه داد: پیام سند این است که تحول از مدرسه و با معلم و مدیر محقق می‌شود. سند همه دولتمردان را به این اصل فرامی‌خواند که آموزش‌و‌پرورش و مدرسه، زیرساخت سرافرازی کشور است. خوشبختانه در این دوره بر سند، تمرکز کرده، نقشه را نوشتیم، شاخص‌ها و تقسیم کار آن را در برنامه هفتم نوشتیم. سند تحول، سند تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش است نه وزارت آموزش و پرورش. برای اجرای آن همه تکلیف دارند و ما باید مطالبه‌گر اجرای این سند باشیم. صحرایی ادامه داد: در امور پرورشی، ورزشی و در مدرسه‌سازی دستاورد داشتیم. در این دوره، مدرسه‌سازی به یک نهضت تبدیل شد. ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد. روزی ۸ مدرسه و مجموعا حدود ۴ میلیون مترمربع فضای آموزشی ساخته شد. 
مدرسه و فضای آموزشی معلم سوم بچه‌هاست. هرچه باشکوه‌تر و شادمانه‌تر باشد، هویت در آن متجلی باشد، یادگیری در آن آسان‌تر و دلنشین‌تر است. در این دوره باشگاه دانش‌پژوهان جوان احیا شد و ۷۰ مدال کسب کردیم. مدارس تیزهوشان ما آینده‌سازان این کشور هستند. در این دوره سمپاد احیا شد، سازمان توتک تاسیس شد و جامعه آموزش‌و‌پرورش که تا قبل از آن ۱۶ میلیون نفر بود، اکنون ۲۴ میلیون شده است و ما برنامه ویژه برای کودکان داریم.

Page Generated in 0/0082 sec