printlogo


کد خبر: 290366تاریخ: 1403/5/27 00:00
اخبار

تخصیص 80 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و صنعتی امسال ۸ درصد افزایش داشته است که متناسب با آن، تولید محصولات نهایی هم افزایش خواهد داشت.
به گزارش تسنیم، محمدمهدی برادران گفت: با هماهنگی‌هایی که با صنایع پتروشیمی و شرکت‌های ذی‌ربط انجام شده، مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی در حوزه محصولات فولادی و شیمیایی از طریق سامانه‌های بهین‌یاب و عرضه مواد، تخصیص داده شده است.
برادران گفت: 80 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از طریق شرکت‌های پتروشیمی در اختیار واحد‌های تولیدی برای خرید اعتباری قرار گرفت که رقم قابل توجهی است و از این طریق توانستیم تا حدودی مشکل تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی را برطرف کنیم. 
وی افزود: همچنین برای تامین نیروی انسانی تلاش کردیم تراکم بیشتر واحد‌های صنعتی را به سمت شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های اطراف تهران سوق دهیم، البته عمده واحد‌هایی که هم اکنون در تهران وجود دارد واحد‌هایی است که در سال‌های قبل به فعالیت رسیده، ضمن اینکه هزار واحد جدید به مجموعه 10 هزار واحد صنعتی استان اضافه شده است. برادران اظهار کرد: برخی واحد‌های صنعتی نیز به دلیل محدودیت‌هایی که سازمان محیط‌ زیست اعمال می‌کند نمی‌توانند مجوز صنعتی بگیرند که باید در این زمینه نظارت‌ها دقیق‌تر شود.  وی افزود: البته برخی محدودیت‌ها قانونی است و ما هم از آن تبعیت می‌کنیم اما بعضی محدودیت‌ها مشکلی را حل نمی‌کند، زیرا برخی از آن واحد‌ها هم اکنون فعالند و با مجوز صنفی - تولیدی، کار صنعتی انجام می‌دهند.
معاون وزارت صمت گفت: ما به دنبال این هستیم که متولیان محیط‌ زیست برخی محدودیت‌ها را لغو کنند یا سهل بگیرند، زیرا برخی واحد‌های صنفی - تولیدی در زمره واحد‌های صنعتی پرجمعیت‌تر هستند اما هنوز به آمار واحد‌های صنعتی نپیوسته‌اند، شاید تعداد واحد‌های صنفی - تولیدی از لحاظ آماری به اندازه واحد‌های صنعتی باشد.
وی ادامه داد: بیش از 10 هزار واحد صنفی - تولیدی هم اکنون فعال است که کالا‌های صنعتی مانند قطعات یدکی خودرو را در مقیاس بالا تولید می‌کنند اما هنوز مجوز صنعتی نگرفته‌اند، بنابراین می‌توانیم با نظارت دقیق‌تر و با دادن پروانه صنعتی متناسب با نوع فعالیت‌شان، از این واحد‌ها حمایت کنیم.
***
ثبت رکورد جدید در مصرف آب شهروندان تهرانی
افزایش دمای هوا در روزهای اخیر تا ۴۳ درجه در شهر تهران و در برخی شهرهای استان تهران تا ۴۵ درجه، مصرف روزانه آب شهروندان تهرانی را به حدود 4 میلیون مترمکعب و اوج مصرف لحظه‌ای را به ۵۹ مترمکعب در ثانیه رساند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.
به گزارش تسنیم، وزیر نیرو از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و کارکنان این شرکت به دلیل پایداری شبکه توزیع آب و مدیریت مناسب آبرسانی با وجود گرمای بی‌سابقه روزهای اخیر و شکسته شدن مصرف آب در این استان قدردانی کرد. ️
با وجود گرمای بی‌سابقه و رکوردشکنی مصرف آب، مدیریت و مراقبت مستمر صورت گرفته و تلاش مجاهدانه کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان تهران موجب شد وضعیت ذخیره آب مخازن در شرایط مطلوبی قرار گیرد و آب شهروندان بدون ایجاد هرگونه محدودیتی در شبکه توزیع، تامین شود. ️ محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشستی مشترک با وزیر نیرو، گزارشی از آخرین وضعیت مصرف و میزان ذخیره مخازن آب تهران به وزیر نیرو ارائه کرد. ️
***
صعود هفتگی قیمت نفت در بازار جهانی
قیمت نفت با وجود کاهش در معاملات روز جمعه بازار آسیا، در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 1.3 درصد و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا، حدود 1.2 درصد افزایش داشته است.
بهای نفت برنت در معاملات روز جمعه ۲۲ سنت معادل 0.3 درصد کاهش یافت و در ۸۰ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه ایستاد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت هم با ۳۰ سنت معادل 0.4 درصد کاهش، به ۷۷ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. داده‌های خرده‌فروشی آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، بهتر از حد انتظار بود و همزمان، داده‌های جداگانه نشان داد آمریکایی‌های کمتری برای دریافت مزایای بیکاری در هفته گذشته درخواست‌هایی کرده‌اند که باعث خوش‌بینی مجدد به رشد اقتصادی در آمریکا شد. تحلیلگران شرکت ANZ Research اظهار کردند: نفت خام ضررهای اخیر را معکوس کرد، زیرا داده‌های مثبت اقتصادی و نگرانی‌های مربوط به عرضه، اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کرد. تحلیلگران شرکت مشاوره FGE هم اظهار کردند: بازارهای نفت اکنون تمرکز خود را به مسائل ژئوپلیتیک متمرکز کرده‌اند. با وجود ادامه حملات نیروهای رژیم صهیونیستی، دور جدیدی از مذاکرات روز پنجشنبه برای رسیدن به آتش‌بس در جنگ غزه آغاز شد. این مذاکرات که از سوی حماس تحریم شده بود، ادامه یافته و روز جمعه، در دوحه قطر از سرگرفته خواهد شد.
عاملی که رشد قیمت نفت را محدود نگه داشت، کاهش نرخ پالایش نفت توسط پالایشگاه‌های چین در ماه گذشته به دلیل تقاضای ضعیف برای سوخت بود.
اوپک دوشنبه هفته جاری برای نخستین بار در یک سال گذشته، پیش‌بینی خود از میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ را کاهش داد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران ANZ اظهار کردند: با وجود افزایش ذخایر نفت در هفته گذشته، تقاضا برای بنزین و سوخت‌های دیگر همچنان قوی است اما به نظر نمی‌رسد این مورد درباره چین صادق باشد و تقاضای ظاهری برای نفت در این کشور در ژوئیه بر مبنای سالانه 8 درصد کاهش یافته است.

Page Generated in 0/0052 sec