printlogo


کد خبر: 290368تاریخ: 1403/5/27 00:00
جزئیاتی از ارائه خدمات ارتباطی به زائران اربعین

این هفته جزئیاتی از خدمات و اقدامات در نظر گرفته‌شده برای زائران اربعین از سوی مرکز ملی فضای مجازی، شرکت ملی پست، مخابرات و وزارت ارتباطات اعلام شد. دومین جلسه ستاد اربعین مرکز ملی فضای مجازی به منظور هم‌افزایی در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی با حضور دستگاه‌ها، اپراتورها، پیام‌رسان‌های داخلی، بخش خصوصی و فعالان این حوزه برگزار شد. 
ارائه اینترنت با قیمت مناسب، تجمیع و نشر محتواهای فاخر، نمادسازی و راه‌اندازی کمپین‌های فرهنگی با تاکید بر وحدمت مسلمانان جهان، مقابله با اخبار جعلی و خلاف واقع و فعال‌سازی ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی در کشور از جمله مصوبات این ستاد بود.
همچنین شرکت ملی پست امسال نیز همانند سال‌های گذشته وظایفی را در بحث توزیع گذرنامه به نقاط مختلف کشور برعهده دارد. مدیرکل پست استان تهران در این باره گفته است تلاش بر این است که توزیع گذرنامه به بهترین نحو و در کمترین زمان انجام شود. عبدالرضا جنتی‌عطایی، مدیرکل پست استان تهران و مجری کشوری توزیع گذرنامه درباره تدابیر ویژه شرکت ملی پست برای دریافت گذرنامه‌های زائران اظهار کرد: سوالی که برای افراد پیش می‌آید این است: آیا با دریافت پیامک شماره مرسوله پستی ملاک بر صدور گذرنامه و تحویل به پست است؟ در این زمینه باید گفت زمانی که پیامک می‌شود و کد تخصیص می‌یابد، حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد آن را به همکاران من در حوزه صدور تحویل دهند. از زمانی که به ما تحویل می‌دهند ۴۸ تا ۷۲ ساعت در مراکز استان‌ها تحویل می‌شود و در تهران نیز به دلیل حجم زیاد مراجعات به مرکز توزیع و مبادلات، ما درخواست می‌کنیم مراجعه به آن محل نداشته باشند و همکاران ما خود گذرنامه‌ها را طبق آدرس تحویل می‌دهند. 
جنتی‌عطایی تأکید کرد: شهروندان اگر می‌خواهند تسریع در کار داشته باشند، به نواحی توزیع محل سکونت خود مراجعه کنند که اسامی نواحی توزیع را در بنری آماده کردند که شهروندان اطلاعات لازم را در این زمینه داشته باشند.  
البته محمود لیایی، مدیرعامل شرکت ملی پست در این مراسم از دیگر خدمات این شرکت نیز خبر داد و گفت: راه‌اندازی خدمت «زائر پست» از دیگر خدمات شرکت ملی پست است که سال گذشته با عنوان «پست یافته» اجرا شد و امسال تغییراتی در آن ایجاد و مقرر شده ۸ ایستگاه با عنوان زائر پست در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر شود.
وی با اشاره به اینکه ۲ ایستگاه از این ایستگاه‌ها در محل کنسولگری نجف و کربلا و ۶ ایستگاه دیگر در مسیر راهپیمایی اربعین در موکب‌های اصلی ایرانی است، تصریح کرد: سال گذشته این خدمت توسط یک سامانه نرم‌افزاری فقط در حد اسناد و مدارک مفقود شده بود اما امسال تلفن همراه و کوله‌پشتی و افراد گم‌شده هم به این سامانه اضافه شده است.
فعال‌سازی یک گیگ ترافیک روزانه رایگان مخابرات برای زائران اربعین از دیگر اقدام‌هایی است که از سوی شرکت مخابرات ایران در نظر گرفته شده است. بنا بر اعلام این شرکت، با هماهنگی‌های انجام شده توسط حوزه تجاری و خدمات مشتریان شرکت، زائران اربعین می‌توانند با ورود به درگاه hotspot.tci.ir، از تاریخ ۱۶ مرداد تا ۱۵ شهریورماه جاری، با ثبت‌نام موقت در این درگاه، از یک گیگابایت ترافیک رایگان روزانه در مکان‌های عمومی برای ثبت لحظات و خاطرات این سفر معنوی بهره‌مند شوند.
علاوه بر موارد گفته‌شده، با نزدیک شدن به پایان هفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به برخی از سوالات احتمالی زائران اربعین پاسخ داد. لاجوردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زائران اربعین پس از ورود به عراق باید از کدام سیم‌کارت استفاده کنند، توضیح داد: تقریبا قیمت سیم‌کارت‌های ایرانی و عراقی مشابه یکدیگر و رقابتی است، بنابراین قیمت‌ها مزیت زیادی ایجاد نمی‌کند، همچنین با اپراتورهای ایرانی صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند.
او همچنین تأکید کرد: با اپراتورهای ایرانی هم صحبت کرده‌ایم که بین سیم‌کارت‌های ایرانی که رومینگ می‌شوند و سیم‌کارت‌های عراقی در بحث کیفیت و سرویس‌دهی تفاوتی قائل نشوند. سال گذشته می‌توان گفت تقریبا این کار را انجام دادند و امیدواریم این اتفاق امسال نیز رخ دهد اما چند موضوع دیگر وجود دارد. کاربران و زوار ایرانی که وارد عراق می‌شوند، می‌خواهند صحبت و ارتباط صوتی و تصویری با خانواده خود در ایران برقرار کنند و احتمالا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند که شبکه‌های اجتماعی ما بعد از مرز هم جوابگو است، همچنین ایستگاه‌های اینترنت رایگان در مرز ایران و در کشور عراق مستقر می‌شود تا زواری که نتوانسته‌اند بسته تهیه کنند، بتوانند در این ایستگاه‌ها به صورت رایگان به اینترنت متصل شوند.

Page Generated in 0/0053 sec