printlogo


کد خبر: 290369تاریخ: 1403/5/27 00:00
اخبار

پزشکیان در پیامی به رئیس‌جمهور اندونزی:
تعمیق روابط ایران و اندونزی به گسترش ثبات کمک می‌کند
رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت سالروز استقلال اندونزی نوشت:  ایران معتقد است تعمیق مناسبات فی‌مابین 2 ملت بزرگ ایران و اندونزی در عرصه‌های مختلف به وحدت و همبستگی هر چه بیشتر امت اسلامی و گسترش صلح و ثبات بین‌المللی کمک خواهد کرد. مسعود پزشکیان در پیامی فرارسیدن سالروز استقلال اندونزی را به رئیس‌جمهور و مردم این کشور تبریک گفت و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تعمیق مناسبات فی‌مابین 2 ملت بزرگ ایران و اندونزی در عرصه‌های مختلف به وحدت و همبستگی هر چه بیشتر امت اسلامی و گسترش صلح و ثبات بین‌المللی کمک خواهد کرد. پزشکیان در پیام تبریک خود به مناسبت سالروز استقلال اندونزی به «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور این کشور آورده است: با توجه ‌به پیوندهای تاریخی و علایق مشترک 2 کشور و همچنین ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه‌های مختلف، امیدوارم شاهد تداوم روابط نزدیک، دوستی پایدار و تقویت هر چه بیشتر روابط فی‌مابین باشیم.
***
ابوترابی: تل‌آویو بهتر می‌داند وقوع انتقام سخت ناگریز است
خطیب موقت جمعه تهران گفت: تل‌آویو بهتر از همه می‌داند وقوع انتقام سخت ناگریز است اما زمین و زمان این تنبیه پشیمان‌کننده را تهران تعیین می‌کند. حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد با اشاره به مساله غزه تصریح کرد: صهیونیست‌ها بارها در رویارویی با طرح‌های راهبردی و هوشمندانه و پیچیده جمهوری اسلامی ایران شکست خورده‌اند و نقشه آنان برای تغییر معادلات منطقه ناکام مانده است. ایران به گواهی تاریخ نشان داده با تحمیل شرایط امنیتی سخت بر تل‌آویو هیچ تحرک آنها را بی‌پاسخ نگذاشته است. وعده مجازات سخت از زبان رهبری یادآور وعده صادقی است که چند ماه پیش صهیونیست‌ها را به التماس وادار کرد که با وساطت کشورهایی این پیام را به تهران منتقل کنند که انتقام ایران سخت نباشد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: رئیس‌جمهور محترم فهرست کابینه دولت را به مجلس تقدیم کرد، گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که نمایندگان با الهام از ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و رهنمود‌های رهبری در چارچوب وظایف قانونی خویش از ظرفیت نهاد قانون‌گذاری برای شکل‌گیری و استقرار دولتی کارآمد و پرانگیزه و متعهد به ارزش‌های اسلام و انقلاب استفاده خواهند کرد.
***
باقری تشریح کرد
تلاش وزارت امور خارجه برای اجماع در محکومیت رژیم صهیونیستی
سرپرست وزارت امور خارجه گفت: وزارت خارجه از وظایف ذاتی خود می‌داند که ظرفیت‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را برای محکومیت طرف جنایتکار و ناقض ثبات و امنیت منطقه بسیج کند. علی باقری در گفت‌وگویی در تحلیل خود از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که اخیراً و در پی ترور شهید اسماعیل هنیه به پیشنهاد ایران در جده برگزار شد، گفت: یکی از هنرهای دستگاه دیپلماسی این است که از ظرفیت‌های متنوع کشور برای تامین اهداف در عرصه سیاست خارجی استفاده کند، طبیعتاً وقتی چنین اتفاقی در تهران افتاد، قاعدتاً ظرفیت‌های متنوع و مختلف کشور برای صیانت از منافع کشور باید به کار گرفته می‌شد. وی تصریح کرد: بنابراین در این چارچوب وزارت امور خارجه از وظایف ذاتی خود می‌داند که ظرفیت‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را برای محکومیت طرف جنایتکار و ناقض ثبات و امنیت منطقه بسیج و آنها را نسبت به این قضیه توجیه کند که این کار طی تماس‌های متعدد با وزرای خارجه کشورهای مختلف انجام شد و به طور جدی مورد توجه قرار گرفت. این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین بیان کرد: از سوی دیگر باید اقداماتی برای مشروعیت واکنش و اقدام متقابل ایران طبق حقوق بین‌الملل و رویه‌های بین‌المللی از جمله منشور ملل متحد انجام می‌شد که ایران حق اقدام متقابل را دارد. بر این اساس ارتباط با کشورها و مراجع بین‌المللی برقرار شد، چه در شورای امنیت یا سایر مراجع که این مهم نیز مورد توجه و پیگیری قرار گرفت. باقری ادامه داد: همچنین سفرای ما در کشورهای دیگر هر ۲ هدف را مورد توجه و پیگیری قرار داده و با مقامات کشور میزبان گفت‌وگو کردند و تماس داشتند.
***
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
دستاوردهای جدید دفاعی پدافند هوایی به‌زودی رونمایی می‌شود
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش اثرگذار این نیرو در راستای تأمین امنیت کشور گفت: تجهیزات و دستاوردهای دفاعی جدید پدافندی متناسب با تهدیدات روز، به‌زودی رونمایی می‌شود. امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در دیدار فارغ‌التحصیلان دافوس آجا با بیان اینکه  خلوص نیت و روحیه انقلابی در تمام کارکنان آجا وجود دارد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای سرمایه‌ بزرگی از کارکنان ولایی و متخصص است و استفاده از این فرصت‌ها حتما می‌تواند موجب موفقیت ارتش باشد. وی با بیان اینکه همواره در راستای افزایش قدرت دفاعی، گام‌های اساسی از سوی پدافند هوایی برداشته شده است، گفت: این نیرو طی سال‌های گذشته همواره دستاوردهای بومی متعددی را وارد چرخه دفاعی کشور کرده و قابلیت‌ها و توانمندی‌های پدافندی لازم را در درون خود ایجاد کرده است. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به نقش اثرگذار این نیرو در راستای تأمین امنیت کشور گفت: تجهیزات و دستاوردهای دفاعی جدید پدافندی متناسب با تهدیدهای روز، به‌زودی رونمایی می‌شود. وی هم‌افزایی و همکاری بین نیروهای مسلح را عامل موفقیت در مسؤولیت‌های مختلف دانست و گفت: ما ظرفیت‌های زیادی داریم که اگر هم‌افزا در کنار هم قرار بگیرند، قدرت بیشتری را برای کشور به همراه خواهند آورد.

Page Generated in 0/0069 sec