printlogo


کد خبر: 290390تاریخ: 1403/5/28 00:00
اخبار

اجرای یک معافیت جدید سربازی از اول شهریور 
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای 2 فرزند از تاریخ اول شهریور امسال می‌توانند برای معافیت سربازی از طریق دفاتر پلیس+۱۰ اقدام کنند. سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به استناد تبصره یک بند ط ماده ۱۰۲ قانون برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در راستای  سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل 2 فرزند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. تمام مشمولانی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در شمول این قانون قرار گرفته‌اند، به شرط نداشتن غیبت و رسیدن به سن ۳۵ سال تمام و دارا بودن حداقل 2 فرزند، می‌توانند از تاریخ اول شهریور با به همراه داشتن مدارک لازم از قبیل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست معافیت مربوط را ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و احراز شرایط  از معافیت مذکور بهره‌مند شوند. کارکنان وظیفه حین خدمت که فاقد غیبت سنواتی بوده و در شمول  مقررات این معافیت قرار می‌گیرند، با ارائه مدارک مورد نظر به یگان خدمتی و احراز شرایط اولیه، می‌توانند به همراه گواهی اشتغال به خدمت به دفاتر پلیس+۱۰ برای ثبت درخواست مراجعه کنند. برابر قانون ابلاغی، این معافیت به مشمولان غایب تعلق نمی‌گیرد و نخستین شرط رسیدگی به درخواست‌های ثبت‌شده عدم درج غیبت در سوابق مشمولان است.
***
۱۵ شهریور آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جامانده
سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جامانده روز پنجشنبه ۱۵ شهریور است. حجت‌الله الماسی در این باره اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نوآموز که امسال وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند در مراکز سنجش و مداخله رشدی تربیتی کشور سنجش شده‌اند. گزارش‌های استان‌ها حاکی از آن است که کمتر از ۳۰ هزار نفر به دلایل نامعلوم مراجعه نکرده‌اند، بنابراین جهت جلوگیری از اختلال در سایر فرایندهای ثبت‌نام و کلاس‌بندی مدارس، حداکثر تا ۱۵ شهریور فرصت دارند به مراکز سنجش مراجعه کنند. بر این اساس، والدینی که تاکنون موفق به نوبت‌گیری نشده‌اند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت‌نام وارد سامانه سنجش سلامت دانش‌آموزان شده و پس از تکمیل مدارک ثبت‌نام اقدام به نوبت‌گیری برای آزمون کنند. نوآموزان ایرانی و همچنین اتباع می‌توانند تا 2 مرتبه در آزمون طرح سنجش سلامت شرکت کنند. هر ساله طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و اول ابتدایی به منظور ارزیابی سلامت جسمانی دانش‌آموزان در بدو ورود به مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی انجام می‌شود. والدین دانش‌آموزان اول ابتدایی و پیش‌دبستانی باید در زمان اعلام شده توسط سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی به سایت ثبت‌نامی مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم‌های ثبت‌نامی، نوبت‌گیری برای آزمون را انجام دهند.
***
نظارت کامل پلیس بر زائران خارجی اربعین
رئیس پلیس مواد مخدر فراجا تاکید کرد: پلیس علاوه بر مرزهای غربی در مرزهای شرقی کشور نیز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر همزمان با ورود زائران خارجی اربعین، رصد و نظارت کامل دارد. سردار ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ورود مواد مخدر از طریق زائران خارجی اربعین، اظهار داشت: خوشبختانه نظارت‌ها در مرزهای شرقی که عمده مواد مخدر از این محل وارد می‌شود، بیشتر شده است. وی بر رصد کامل اطلاعاتی و بازرسی زائران خارجی در مرزهای شرقی تاکید کرد و افزود: همانند مرزهای غربی، در مرزهای شرقی نیز تجهیزات چهره‌زنی و کشف مواد مخدر مانند سگ‌های موادیاب مستقر شده است. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از زائران اتباع خارجی خواست تا هیچگونه ماده مخدری حتی به عنوان مصرف وارد کشور نکنند که مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران است. سردار کاکاوند همچنین در پاسخ به سوالی درباره مجازات مسافران اربعین خارجی که مواد مخدر به همراه دارند نیز گفت: تمام قوانین و مجازاتی که در جمهوری اسلامی برای توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر اعمال می‌شود، برای این افراد نیز اعمال می‌شود.
***
در هر ۱۰۰ عمود، یک موکب درمانی فعال است
مسؤول مرکز کنترل و هماهنگی اورژانس قرارگاه نجف (EOC) از هماهنگی حشدالشعبی با هلال‌احمر خبر داد و گفت: در هر ۱۰۰ عمود، یک موکب درمانی فعال است. حسین درخشان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اربعین سال ۱۴۰۳، گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس، خودروهای امدادی و خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین داریم که به ارائه خدمات به زوار مشغول هستند. وی افزود: در هر ۱۰۰ عمود، یک موکب درمانی فعال است که به صورت ۲۴ ساعته با پزشک، پرستار و تکنیسین‌های دارویی در دسترس هستند و خدمات مختلفی را به زوار ارائه می‌دهند. درخشان تصریح کرد: در روزهای گذشته، با وجود تصادفات جاده‌ای متعدد، ما به سرعت با هماهنگی حشدالشعبی، آمبولانس‌ها را به محل اعزام کرده و خدمات درمانی را ارائه دادیم. تاکنون حدود ۲۸ نفر از زوار را به مرز ایران منتقل کرده‌ایم تا در بیمارستان‌های ایران تحت درمان قرار گیرند. وی با بیان اینکه در حال حاضر، نیاز به انتقال هوایی وجود ندارد، گفت در صورت بروز وضعیت‌های بحرانی مشابه سال‌های گذشته، هماهنگی‌های لازم برای استفاده از هواپیماها و هلیکوپترها در نظر گرفته شده است تا بتوانیم خدمات اضطراری را به بهترین نحو ارائه دهیم.

Page Generated in 0/0056 sec