printlogo


کد خبر: 290393تاریخ: 1403/5/28 00:00
دستگیری مجرمان سابقه‌دار با اطلاعات

پلیس با شیوه‌های مختلف تلاش می‌کند برای حفظ جان و مال مردم، همچنین ایجاد امنیت و آسایش در جامعه، با متخلفان، قانون‌شکنان و مجرمان برخوردی جدی داشته باشد؛ اقدامی که در تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادها برای شناسایی و دستگیری مجرمان در حال انجام است. طبق اعلام معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، تشکیل بانک ژنتیک با همکاری سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی، باعث تحول عظیم در کشور شده است، به گونه‌ای که ۲۲۰ هزار نمونه از مجرمان سابقه‌دار در سراسر کشور گرفته شده و بر این اساس  سال گذشته بیش از ۴۰ مجرم که اثری از آنها در محل وقوع جرم نبود، با اطلاعات هویت بانک ژنتیک، شناسایی و دستگیر شدند. بابک سلحشور دیروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان کرمان اظهار کرد: پزشکی قانونی، سازمان فنی، تخصصی و علمی است. وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی یکی از بازوان محکم و مقتدر دستگاه قضاست و در برخی پرونده‌ها نظریات کارشناسی فصل‌الخطاب قضات است. 
طبق اعلام معاون پزشکی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی کشور، سال گذشته بیش از 2 میلیون و ۱۵۰ هزار نظریه کارشناسی پزشکی قانونی برای مراجع قضایی ارسال شد. وی با اشاره به تحریم‌ها و در ادامه با تشریح دستاوردها و پیشرفت‌های پزشکی قانونی، عنوان کرد: تقریبا تا 3 سال گذشته با مشکل کیت‌های ژنتیک مواجه بودیم اما اکنون موفق شده‌ایم کیت‌های تشخیص هویت بسازیم و دیگر به خارج از کشور وابسته نیستیم. 
سلحشور در ادامه افزود: تشکیل بانک ژنتیک با همکاری سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی باعث تحولی عظیم در کشور شده و ۲۲۰ هزار نمونه از مجرمان سابقه‌دار در سراسر کشور گرفته شده است. بیش از ۱۵۰ هزار کیت ژنتیکی در نرم‌افزار ایرانی تهیه شده توسط جوانان کشور بارگذاری شده و در سال گذشته بیش از ۴۰ مجرم که اثری از آنها در محل نبود، با اطلاعات هویت بانک ژنتیک، شناسایی و دستگیر شدند. به گفته وی، با توجه به زیرساخت‌های موجود، می‌توانیم کمیسیون‌های پزشکی قانونی را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و نتایج را به مراجع قضایی ارسال کنیم. معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پزشکی قانونی استان کرم ضمن تقدیر از خدمات عباس آمیان، در ادامه به معرفی مسعود قادی‌پاشا (مدیران کل سابق و جدید پزشکی قانونی کرمان) پرداخت و آرزوی موفقیت برای آنان در سمت‌های جدید کرد.

Page Generated in 0/0041 sec