printlogo


کد خبر: 290415تاریخ: 1403/5/29 00:00
اخبار

فیلم سینمایی «استاد» راهی آمریکا شد
فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی عماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی توسط پخش بین‌الملل سینمایی سوره در بخش رقابتی دهمین دوره «Middlebury New Filmmakers Festival» به نمایش درمی‌آید.
به نقل از مرکز بین‌الملل سازمان سینمایی سوره، این جشنواره از ابتدا تاکنون مجموعه متنوعی از فیلمسازان جدید را که در همه ژانرها فعالیت و آثار درخشانی خلق می‌کنند، از سراسر جهان جذب کرده است. این جشنواره به دنبال داستان‌های جذاب و به یاد ماندنی است و ریسک‌پذیری و ساختارشکنی را در فیلم‌های انتخابی تشویق می‌کند.
دهمین دوره «Middlebury New Filmmakers Festival» با همکاری سازمان‌های معتبری مانند ارکستر سمفونیک ورمونت، مرکز فیلم جیکوب برنز و جشنواره جهانی فیلم بالی، مشارکت‌هایی ارزشمند ایجاد کرده که فرصت‌های بسیار خاص به فیلمسازان برای پیشرفت حرفه‌ای می‌دهد. به گفته شرکت‌کنندگان در این رویداد، جشنواره بخوبی سازماندهی شده و عمیقاً از صداهای جدید در حال ظهور در فیلمسازی مستقل حمایت می‌کند.
***
«کمی شبیه مارادونا» در تئاتر شهر روی صحنه می‌رود
اجرای نمایش «کمی شبیه مارادونا» در تئاتر شهر، میزبانی عمارت نوفل لوشاتو از نمایش «حنوط» و اجرای نمایش «پایین گذر سقاخانه» در تماشاخانه صحنه آبی از تازه‌ترین خبرهای نمایشی است.
نمایش «کمی شبیه مارادونا» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم زندی آبان ۱۴۰۳ به مدت ۳۰ شب در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.  این نمایش دارای 2 بازیگر (یک دختر و یک پسر) بوده و از ۱۵ اپیزود تشکیل شده است.
این نمایش روایت 2 بازیگر جوان، فاطمه و پژمان است که عاشق بازیگری بوده و با یکدیگر رابطه نزدیکی دارند و سال‌هاست یکدیگر را در تئاتر همراهی می‌کنند. زندگی آنها در این نمایش به دو بخش روی صحنه و پشت صحنه تقسیم می‌شود. نمایش به صورت غیرخطی، راوی زندگی این 2 بازیگر در صحنه و خارج از صحنه تئاتر است.
***
رکورد «جوکر» شکسته شد
«ددپول و ولورین» با فروش ۱.۰۸ میلیارد دلار در سطح جهان از «جوکر» پیشی گرفت و نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با رتبه R ثبت کرد. به نقل از ورایتی، «ددپول و ولورین» دنباله فیلم کمیک دیزنی پس از ۲۳ روز اکران به فروش 1.086 میلیارد دلاری در گیشه سینماهای جهان دست یافت و از «جوکر» که با فروش 1.078 میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۹ عنوان پرفروش‌ترین فیلم رتبه R تاریخ را به نام خود کرده بود، پیشی گرفت.
«ددپول و ولورین» با بازی رایان رینولدز و هیو جکمن، شخصیت‌های ضدقهرمان کتاب مصور را که قبلاً امتیاز آن به فاکس قرن بیستم فروخته شده بود، وارد دنیای سینمایی مارول دیزنی کرده است. رینولدز پیش از اکران فیلم به ورایتی گفته بود ددپول شخصیت خیلی مزخرفی است و مغزش مثل یک املت در جمجمه یک کودک ۷ ساله کار می‌کند!
***
روند فروش فیلم‌های ایرانی نزولی شد
سینما در هفته گذشته ۷۸۱ میلیاردی شد اما در عین حال اکثر فیلم‌ها کاهش فروش را تجربه کردند. بر مبنای آمار سمفا تا لحظه تنظیم این خبر ۱۳ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۶۶ نفر در ۳۵۲ هزار و ۴۲۶ سانسی که ۲۲ فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته‌اند و فروشی نزدیک به ۷۸۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند.
در 7 روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۱۹ هزار و ۸۰۵ سانس را پیدا کردند که نسبت به هفته گذشته با کاهش مواجه بوده است. این فیلم‌ها توسط ۶۶۶ هزار و ۴۴۶ تماشاگر دیده شده‌اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل ۳۵ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۵۷ هزار تومان بوده و این آمار نشانگر این است که سینما همچنان نتوانسته است روند صعودی فروش خود را حفظ کند و طی هفته قبل کاهش ۳ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.
***
یک فیلم توقیفی مجوز اکران گرفت
وزارت ارشاد در آخرین روزهای کاری خود به فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» پس از 3 سال پروانه نمایش داد. «مسیح پسر مریم» محصولی از سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که 3 سال قبل متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر بود ولی هیات انتخاب آن را رد کرد.
این فیلم درامی اجتماعی از دهه ۵۰ شمسی است که قصه‌ای متفاوت را روایت کرده و فضای داستانی آن در همان مقطع بازبینی فیلم منجر به اظهاراتی شد که در نهایت گله سازندگان فیلم را نیز به همراه داشت.
محسن دریالعل، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج در نشستی خبری درباره حاشیه‌های فیلم با اشاره به اینکه فیلم ابتدا در لیست پذیرفته شده‌ها بود ولی بعد حذف شد، گفته بود: ما از عدم پذیرش فیلم در جشنواره گله نداریم ولی اتفاق چند وقت اخیر عجیب است.
حالا پس از ۳ سال، روابط عمومی فیلم خبر داده است فیلم سینمایی «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و جلیل شعبانی با اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به کسب پروانه نمایش شده است.

Page Generated in 0/0065 sec