printlogo


کد خبر: 290421تاریخ: 1403/5/29 00:00
اعتراف ارتش و نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به ضعف سامانه‌های پدافندی و راداری‌شان
حزب‌الله بالای سر نتانیاهو؟

مقاومت لبنان به فاصله 48 ساعت دومین شوک بزرگ امنیتی - نظامی را هم به رژیم صهیونیستی وارد آورد. 
تنها ۲ روز پس از رونمایی حزب‌الله از تأسیسات نظامی و موشکی زیرزمینی «عماد4» که با واکنش گسترده رسانه‌های عبری مواجه شد، افشای خبر پرواز پهپاد حزب‌الله بر فراز یکی از اقامتگاه‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و خانواده‌اش در منطقه ساحلی قیصریه (بین تل‌آویو و حیفا) توجه همگان را متوجه ضعف و ناکارآمدی سامانه‌های امنیتی و نظامی اسرائیل بویژه در صورت شروع یک نبرد فراگیر با محور مقاومت کرده است. روزنامه یسرائیل هیوم گزارش داد رادارهای مستقر ‌روی یک کشتی جنگی ارتش کودک‌کش در روزهای اخیر از مشاهده یک پهپاد غیرخودی در ساحل منطقه قیصریه شگفت‌زده شده‌اند. بر اساس این گزارش این جسم پرنده، پهپاد تصویربرداری متعلق به حزب‌الله لبنان بوده و به ‌احتمال فراوان با هدف نزدیک شدن به محل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو و تصویربرداری از آن بر فراز این منطقه پرواز کرده است.
همزمان با مشاهده پهپاد مزبور ‌روی رادارها و سیستم‌های پدافند هوایی اسرائیل، جنگنده‌های رژیم بلافاصله از نزدیک‌ترین پایگاه نیروی هوایی برخاستند و گشت هوایی در منطقه را آغاز کردند اما از مشاهده و رهگیری پهپاد مزبور بازماندند. ارتش کودک‌کش پس از این رخداد و ناکامی جنگنده‌هایش در رهگیری پهپاد مزبور ادعا کرد ممکن است آنچه ‌روی صفحه رادارهای ساحل قیصریه مشاهده شده ناشی از خطا در سیستم هشدار رادارها یا حرکت دسته‌ای از پرندگان مهاجر یا حتی عاملی دیگر باشد. با این حال در بیانیه ارتش تأکید شده نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به‌طور قطع نمی‌توانند سناریوی احتمالی پرواز یک پهپاد بر فراز آسمان اقامتگاه خانوادگی نخست‌وزیر را تکذیب کنند. همزمان دفتر نتانیاهو با تصدیق اصل این خبر مدعی شد علت این حادثه احتمالا هشدار غلط سیستم راداری ارتش بوده که حتی در این صورت، ضعف و ناکارآمدی سامانه‌های پدافندی و راداری اسرائیل را در مواجهه با اهداف متخاصم مختلف پهپادی و موشکی از زمان آغاز نبرد توفان الاقصی تا امروز آشکار می‌کند.
دفتر نتانیاهو همچنین تأکید کرده در زمان این حادثه نتانیاهو و خانواده‌اش در این منطقه سکونت نداشته‌اند تا مشخص شود ادعای برخی رسانه‌های عبری در روزهای گذشته مبنی بر انتقال نتانیاهو و خانواده‌اش به مکان امن زیرزمینی و نامعلوم از ترس واکنش قریب‌الوقوع ایران و حزب‌الله به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و فؤاد شکر، فرمانده ارشد مقاومت اسلامی لبنان صحت دارد. نفوذ پهپاد حزب‌الله به این منطقه مهم امنیتی در عمق سرزمین‌های اشغالی در شرایطی است که حزب‌الله لبنان فقط طی ۲ ماه گذشته، 2 بار تصاویری شوک‌برانگیز را که پهپادهایش با پرواز آزادانه بر فراز تاسیسات نظامی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی و همچنین بندر حیفا شکار کرده بودند، منتشر کرد. از زمان مشارکت مقاومت اسلامی لبنان در نبرد توفان ‌الاقصی در حمایت از مردم مظلوم غزه (در 8 اکتبر 2023) پهپادهای حزب‌الله موفق شده‌اند از یک نیروگاه برق، فرودگاهی در حیفا، اسکله زیردریایی‌ها در ساحل این بندر، پایگاه‌های جمع‌آوری اطلاعات و پایگاه‌های نظامی ارتش صهیونیستی بر فراز کوه جبل‌الشیخ در جولان اشغالی تصویربرداری و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کنند.
* 5 حمله جدید حزب‌الله به مراکز نظامی اسرائیل
منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند شمال فلسطین اشغالی بار دیگر هدف حملات موشکی قرار گرفته است. رسانه‌های عبری دیروز از چندین مورد شلیک موشک از جنوب لبنان به سمت مرگلیوت در ارتفاعات الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. کانال 12 اسرائیل به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد تعدادی از این موشک‌ها در آسمان رهگیری و منهدم شده است. بر پایه گزارش‌های رسانه‌های عبری دست‌کم 20 موشک توسط حزب‌الله به سمت الجلیل الاعلی شلیک شده است.
حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌های متوالی روز یکشنبه اعلام کرد مقر فرماندهی گردان السهل در پادگان بیت‌هلل را با راکت کاتیوشا هدف قرار داده است. مرکز نظامی المرج در شمال فلسطین اشغالی دیگر هدف موشکی صبح دیروز حزب‌الله بود.
در بیانیه سوم مقاومت هم حمله خمپاره‌ای به پادگان زرعیت منتشر شد. در بیانیه چهارم اعلام شد تجهیزات جاسوسی رژیم در مرکز نظامی رویسات العلم در تپه‌های کفرشوبای اشغالی با سلاح مناسب هدف قرار گرفت و کاملا منهدم شد. در این بیانیه همچنین هدف قرار گرفتن مرکز نظامی المالکیه اسرائیل برای چندمین‌بار پیاپی اعلام شد.
***
آماده‌باش ارتش صهیونیستی از ترس انتقام ایران و مقاومت
تارنمای عبری واللا وابسته به موساد، دیروز در گزارشی فاش ساخت که ارتش رژیم صهیونیستی به این جمع‌بندی رسیده که ایران و حزب‌الله از عملیات انتقامجویانه خود منصرف نشده‌اند. این پایگاه بر اساس برآوردهای اطلاعاتی ارتش رژیم به این نتیجه رسیده که نظامیان اسرائیلی همچنان از ترس حمله غافلگیرانه ایران یا حزب‌الله در حالت آماده‌باش قرار دارند. حزب‌الله در هفته‌های پس از ترور تقریبا همزمان فرمانده ارشد خود و  رهبر حماس در تهران، چند عملیات بی‌سابقه مانند حمله پهپادی به پایگاه نظامی اسرائیل در نهاریا و حملات موشکی به شهرک‌های جدید انجام داد ولی بنا به اذعان صهیونیست‌ها هنوز پاسخ اصلی در راه است و هر آن احتمال دارد این جنبش دست به انتقام بزند. واللا همچنین به نقل از منابع خود نوشت که کابینه جنگ رژیم به ارتش دستور داد شدت حملات و درگیری‌ها را در نوار غزه برای بهبود موقعیت رژیم اسرائیل در مذاکرات افزایش دهد.

 


Page Generated in 0/0056 sec