printlogo


کد خبر: 290422تاریخ: 1403/5/29 00:00
واکنش حزب‌الله لبنان به گزارش روزنامه آمریکایی:
گزارش وال‌استریت ژورنال تخیلی است

یکی از نشانه‌های بارز همدستی رسانه‌های جریان غرب با رژیم جنایتکار صهیونیستی، فضا‌سازی به نفع دستگاه‌های امنیتی اسرائیل است. پس از آنکه 2 نشریه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و «جوییش کرونیکل» طی ماه اخیر اقدام به انتشار گزارش‌هایی کذب  به استناد منابع اطلاعاتی آمریکایی و اسرائیلی درباره نحوه ترور شهید اسماعیل هنیه، رهبر پیشین حماس کردند، حالا نوبت به وال‌استریت ژورنال رسیده است. جالب اینکه هر 3 این نشریات نزدیک به حزب دموکرات و دولت بایدن هستند و هیچ نشریه مستقل یا نزدیک به جمهوری‌خواهان درباره ترورهای اخیر اسرائیل حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته‌اند.
روابط عمومی حزب‌الله لبنان، بعدازظهر دیروز  با تخیلی خواندن گزارش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال درباره ترور شهید فؤاد شکر، فرمانده ارشد این جنبش در حمله هوایی 3 هفته پیش رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت آن را رد کرد.
وال‌استریت ژورنال به‌تازگی با انتشار گزارشی به قلم 3 خبرنگار به نام‌های «سونی انجل راسموسن»، «آدم شمس‌الدین» و «کاری کیلر لین» به نقل از یک منبع در حزب‌الله ادعا کرد این فرمانده ملقب به ابومحسن، پیش از شهادت یک تماسی تلفنی خاص دریافت کرده است. بر اساس این داستان تخیلی، در این تماس از او خواسته شده به طبقه هفتم ساختمان مسکونی خود در ضاحیه بیروت برود تا این‌گونه ترور او توسط اسرائیل تسهیل شود.
این رسانه آمریکایی همچنین مدعی شد درخواست رفتن فؤاد شکر به طبقه هفتم از سوی کسی صورت گرفته که شبکه ارتباطی حزب‌الله را هک کرده بود.
حزب‌الله در واکنش به این ادعا اعلام کرد  هیچ کدام از 3 خبرنگاری که نام‌شان در انتهای این گزارش ذکره شده، با هیچ یک از مقامات و نیروهای حزب الله مصاحبه نکرده‌اند.
مقاومت اسلامی لبنان در ادامه اضافه کرد این گزارش از پایه دروغ بوده و منابعی که نویسندگان وال‌استریت ژورنال به آن استناد کرده‌اند، چیزی جز تخیل ذهنی این افراد نبوده و این گزارش با هدف تبلیغ برای رژیم صهیونیستی منتشر شده است.
حزب‌الله در پایان اشاره کرد وال‌استریت ژورنال عادت به انتشار گزارش‌هایی از این دست دارد و  برخی رسانه‌های لبنانی و عربی نیز بدون اطمینان و بررسی دقیق در خدمت به پروژه صهیونیستی اقدام به بازنشر این گزارش کردند.

Page Generated in 0/0054 sec