printlogo


کد خبر: 290430تاریخ: 1403/5/29 00:00
اخبار

افزایش ۲۰ درصدی ترافیک تهران با بازگشایی مدارس
رئیس شورای شهر تهران گفت: بازگشایی مدارس ۲۰ درصد ترافیک تهران را افزایش می‌دهد. مهدی چمران در حاشیه دویست‌وپنجاه‌و‌هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: استقبال از مهر به طور طبیعی به صورت روتین در شهرداری انجام می‌شود و جلسات آن هم برگزار شده یا در حال برگزاری است تا آمادگی کافی برای ترافیک شدید را داشته باشیم. در زمان بازگشایی مدارس قاعدتا ۲۰ درصد به ترافیک افزوده خواهد شد و راه چاره آن افزایش واگن‌ها و دیگر وسایل حمل‌و‌نقل عمومی است. وی تاکید کرد: در زمان کرونا میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی کاهش یافت. هنوز میزان استفاده از این وسایل به دوران قبل از کرونا بازنگشته است و امیدواریم دولت ارقام مترو و اتوبوس‌ها را به‌موقع بپردازد تا به‌موقع وارد شوند و مردم هم به‌موقع به محل کار خود برسند. ارقام اگر پرداخت شود طرف چینی ساخت خود را انجام می‌دهد. چمران با اشاره به تحویل ماهانه ۵۰ اتوبوس داخلی به شهرداری افزود: تعدادی از تولیدکنندگان به‌موقع اتوبوس‌های سفارش شده را تحویل می‌دهند و تعدادی دیگر نیز خیر. 
***
ایجاد ۱۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور
معاون راهبردی قوه‌ قضائیه گفت: هزار و ۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور ایجاد و ۱۲۵ شعبه در بخش‌ها اضافه کردیم که به طور کل ۲ هزار و ۵۱ شعبه ایجاد شده است. جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های صلح دیروز برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضائیه در این نشست بیان کرد: برای اجرای قانون «شوراهای حل اختلاف دادگاه‌های صلح» برآورد لازم در ساختار وجود دارد که چه تعداد نیروی اداری و قاضی می‌خواهیم؛ ابلاغات افراد برای کار در شعب دادگاه‌های صلح صادر شده است و در ساختمان دادگستری‌های استان‌ها نیز فضای فیزیکی لازم برای راه‌اندازی این شعب وجود دارد.  وی با تاکید بر اینکه همه ابلاغات صادر شده و کارهایش در حال انجام است، افزود: همان قضاتی که در شوراهای حل اختلاف در حال رسیدگی به پرونده‌ها بودند، در دادگاه‌های صلح نیز کمک می‌کنند. ابتدا تصور می‌کردیم بار مالی زیادی با راه‌اندازی شعب دادگاه‌های صلح به ما تحمیل می‌شود در صورتی که اینطور نیست. هم‌اکنون در حال استفاده از نیروهای فعلی در دادگاه‌های صلح هستیم و باید روند به‌کارگیری نیروی انسانی در دادگستری استان‌ها را سامان دهیم.  صاحبکار خراسانی، معاون راهبردی قوه‌ قضائیه نیز در این جلسه گفت: هزار و ۹۱۶ شعبه دادگاه صلح در کشور ایجاد و ۱۲۵ شعبه در بخش‌ها اضافه کردیم که به طور کل ۲ هزار و ۵۱ شعبه ایجاد شده است. وی اضافه کرد: ۱۰۴ شعبه دادگاه را تبدیل به دادگاه صلح کردیم و ۲۶۸ نفر قاضی در کل داریم که ۱۷۸۳ قاضی تمام‌وقت کم داریم. 
***
آزادی ۱۵۰ زن زندانی در حاشیه «محرم‌شهر»
2 تن از اعضای شورای شهر تهران از اقدامات شهرداری تهران در مرزها برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین تشکر کردند. علیرضا نادعلی با اشاره به بازدید از مرزهای جنوب و غرب، اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت خوبی را در مرزها شاهد هستیم و انباشت جمعیت را نداشتیم به گونه‌ای که منطقه یک و 3 خدمات خوبی را در مرزها ارائه می‌کردند و امیدواریم تا زمان بازگشت زوار از عراق ادامه داشته باشد. وی با بیان اینکه مجموعه اتفاقات از جنس رویدادهای فرهنگی در این دوره بخوبی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اقدامات ویژه شهرداری و اقداماتی که در همکاری با سایر دستگاه‌ها برگزار شد، در ادوار گذشته سابقه نداشت. در ادامه  پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در تمام مرزها پرسنل شهرداری تهران عاشقانه به زائران خدمات ارائه می‌دهند و تا از نزدیک شرایط را نبینیم متوجه خدمات‌رسانی نخواهیم شد، گفت:‌ در گرمای ۵۰ درجه همکاران ما در طول شبانه روز فعالیت می‌کردند و کمترین زمان استراحت را داشتند. حضور همکاران ما در مرزها باعث وفاق و همدلی اهالی منطقه شده و همه به شکل یک خانواده فعالیت می‌کنند و هم‌افزایی خوبی بین اهالی وجود دارد که نشان می‌دهد کار جهادی تا چه اندازه می‌تواند اثربخش باشد. سروری با اشاره به حضور ۲۰هزار نفر از نوجوانان و جوانان در تکیه ملت، تصریح کرد: اینکه ۱۵۰ نفر زن زندانی به واسطه حضور پرشور مردم در رویداد «محرم شهر» آزاد شدند، اقدام فرهنگی و اجتماعی ارزشمندی محسوب می‌شود. 
***
اکران «راه قدس از کربلا می‌گذرد» در فضای شهر
همزمان با آغاز پیاده‌روی پرشور اربعین حسینی، اکران «راه قدس از کربلا می‌گذرد» در فضای شهری پایتخت اکران شد.  در این اکران فرهنگی که از تصاویر عمود‌های مختلف مسیر عاشقی رسیدن به حرم اباعبدالله(ع) با شعار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» استفاده شده ‌است، از جملاتی بزرگانی همچون: «مسلمان‌ها وقتی در مقابل خصم خودشان مقاومت می‌کنند، اگر چه خصم آنان ابرقدرت‌ها هم باشند پیروزند» از امام خمینی(ره)، «نظر ما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است ما راه‌حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم» از رهبر معظم انقلاب، «والله قضیه‌‌‌ای که دل پیغمبر اکرم(ص) را امروز خون کرده ‌است، این قضیه فلسطین است» از شهید مطهری، «دفاع از فلسطین برای ما شرف و عزت است و ما این را با هیچ متاعی در دنیا معامله نمی‌کنیم» از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، «امروز پیچیده‌ترین و حساس‌ترین دوره فلسطین ‌است. فلسطین خط مقدم ما و همه جهان اسلام است» از سیدحسن نصرالله و «برادران و خواهران، حوادث این روزها باید به ما نشان دهد مسؤولیت کامل جنگ امروز غزه و ملت آن بر عهده آمریکاست و اسرائیل تنها یک ابزار اجرایی است» از شهید اسماعیل هنیه استفاده شده‌ است. 

Page Generated in 0/0053 sec