printlogo


کد خبر: 290440تاریخ: 1403/5/29 00:00
اخبار

قالیباف: صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت استعلام و تأیید شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان گفت: صلاحیت ۱۹ وزیر معرفی شده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، در دستگاه‌های ذی‌ربط استعلام و تایید شده است.
محمدباقر قالیباف در واکنش به تذکر ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان درباره استعلام صلاحیت محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: صلاحیت تمام ۱۹ وزیر معرفی‌شده از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، در دستگاه‌های ذی‌ربط تایید شده است.
وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور درباره این افراد استعلام گرفت و پاسخ استعلامات را نیز دریافت کرد، بویژه درباره برخی موارد من نیز دو مرتبه پیگیری کردم. در نهایت تشخیص با مجلس است.
ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در جلسه نوبت عصر روز یکشنبه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) صحن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: چرا اجازه داده شد صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که اساس مجلس و مردم‌سالاری دینی را قبول و باور ندارد و اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ندارد. او معتقد است همه این ۲۹۰ نفر نماینده با مهندسی انتخابات تایید شده‌اند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بحث ما در مجلس چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، بلکه بحث رای و اراده مردم و حقوق آنهاست که عده‌ای از سال ۸۸ این نظام را تا لبه پرتگاه بردند و می‌خواستند کودتا کنند.
***
پزشکیان: دنبال به‌کارگیری افراد توانمند از هر نگرش، مذهب و قومیت هستیم
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، انسجام و وحدت بین جریانات و گروه‌های داخلی برای غلبه بر چالش‌های خارجی گفت: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است، هرگونه اختلال در انسجام داخلی، کشور را در تعامل و کنش با چالش‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌سازد.
مسعود پزشکیان در دیدارهای جداگانه با مجمع نمایندگان استان‌های زنجان و خراسان رضوی، تامین سلامت، آموزش و معیشت مردم را سه رکن اصلی در برنامه‌ریزی‌های دولت چهاردهم برشمرد و تصریح کرد: همگرایی، وحدت و تلاش صادقانه مسؤولان، اعتماد عمومی به حاکمیت و مشارکت مردمی را افزایش می‌دهد و دولت را قادر خواهد ساخت بر بسیاری از مشکلات غلبه کند.
رئیس جمهور عدم تمرکز در مدیریت و پراکندگی در تصمیم‌گیری را از جمله چالش‌ها و مشکلات نظام اجرایی کشور برشمرد و تصریح کرد: اتکا به خرد جمعی، پرهیز از اقدامات و تصمیمات سلیقه‌ای و به‌کارگیری روش‌های علمی و کارشناسی‌شده بسیاری از روندهای اشتباه و نادرست مدیریتی در کشور را اصلاح خواهد کرد.
پزشکیان همچنین با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی، انسجام و وحدت بین جریانات و گروه‌های داخلی برای غلبه بر چالش‌های خارجی گفت: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی است، هرگونه اختلال در انسجام داخلی، کشور را در تعامل و کنش با چالش‌های بین‌المللی با مشکل مواجه می‌سازد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در فرآیند انتخاب وزرای پیشنهادی به مجلس، ملاک و معیار نه رویکردهای جناحی، سیاسی، قومی و جنسیتی، بلکه شایسته‌سالاری با شاخص‌هایی همچون توانمندی، کارآمدی، پایبندی به قانون و اجرای سند چشم‌انداز و برنامه‌ توسعه بوده است، افزود: اعمال سیاست‌های سختگیرانه و حذفی در دوره‌های گذشته، موجب طرد بسیاری از مدیران دلسوز و زحمتکش و محروم شدن نظام اجرایی کشور از خدمت شایستگان شده است، از همین رو دولت وفاق ملی به دنبال به‌کارگیری افراد توانمند و نخبه فارغ از هر نوع نگرش، مذهب و قومیت است.
***
استقرار یگان‌های نزاجا در مناطق مرزی برای امنیت زائران اربعین
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استقرار یگان‌های نزاجا در مناطق مرزی گفت: امنیت کامل زائران در مرزهای کشور توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش، تأمین شده است.
امیر یوسف قربانی در بازدید از پایانه مرزی چذابه گفت: امنیت کامل زائران در مرزهای کشور توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش، تأمین شده است و تمامی یگان‌های تابعه به صورت شبانه‌روزی و مستمر، آماده مقابله با هرگونه تلاش برای برهم زدن آرامش و امنیت زائران اربعین حسینی هستند.
قربانی در این بازدید ضمن خداقوت به دلیرمردان نیروی زمینی ارتش برای ارائه خدمات شایسته و مستمر به زائران اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: نیروی زمینی ارتش در کنار دیگر نیرو‌های مسلح، برای خدمت به زائران اربعین حسینی پای کار است.
وی افزود: بیمارستان صحرایی نیروی زمینی در مرز چذابه، با کادر مجرب در بخش‌های مختلفی نظیر اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، بخش مردان و زنان، همچنین اورژانس هوایی توسط بالگردهای هوانیروز، آماده خدمت‌رسانی به زائران است.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به استقرار یگان‌های نزاجا در مناطق مرزی خاطرنشان کرد: امنیت کامل زائران در مرزهای کشور توسط یگان‌های نیروی زمینی ارتش، تأمین شده است و تمامی یگان‌های تابع به صورت شبانه‌روزی و مستمر، آماده مقابله با هرگونه تلاش برای برهم زدن آرامش و امنیت زائران اربعین حسینی هستند. پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه دو گذرگاه پرتردد زائران اربعین در استان خوزستان هستند که مرز چذابه در خوزستان، پس از مرز مهران و شلمچه، سومین پایانه‌ پرتردد زائران اربعین حسینی است.

Page Generated in 0/0049 sec