printlogo


کد خبر: 290454تاریخ: 1403/5/30 00:00
اخبار

«هشت پا» مهر به تلویزیون می‌آید
پیش‌تولید سریال «هشت پا» از خرداد سال ۱۴۰۲ آغاز شد و پس از حدود ۶ ماه تصویربرداری، تولید آن در بهمن‌ماه سال گذشته به پایان رسید. پس‌تولید این سریال به دلیل صحنه‌های متعدد اکشن و پلیسی، پروسه طولانی جلوه‌های بصری را به دنبال داشت و قرار است از هفته اول مهرماه پخش آن از یکی از شبکه‌های سیما آغاز شود. در آستانه پخش و در نخستین واکنش رسانه‌ای این پروژه، از لوگوی سریال که توسط محمد روح‌الامین طراحی شده رونمایی شد. احمد معظمی پس از کارگردانی سریال «بازپرس» که قدردانی رئیس سازمان صداوسیما و رئیس قوه‌قضائیه را به دنبال داشت، حالا با سریال «هشت پا» که سال گذشته در سکوت خبری تولید شده است راهی آنتن می‌شود. «هشت پا» در ۲۰ قسمت به نویسندگی علی طالب‌آبادی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به سفارش مرکز سیما فیلم و معاونت فرهنگی - اجتماعی فراجا (ناجی هنر) تولید شده و موسسه فرهنگی - هنری وصف صبا مجری طرح سریال است.
***
استودیوی «خانه پدری» در سامرا راه‌اندازی شد
استودیوی «خانه پدری» برای نخستین بار در ایام اربعین توسط قرارگاه اربعین سامرا و بلد با همکاری ستاد اربعین سیما و عتبه امامین عسکریین(ع)، در پشت بام حرم امامین عسکریین(ع) راه‌اندازی شد و آغاز به کار کرد.
این استودیو، پوشش خبری و رسانه‌ای فعالیت‌های مربوط به مواکب و حضور زائران اربعین در شهرهای سامرا و بلد را پوشش داده و اطلاعیه‌های جدید را در اختیار زائران قرار می‌دهد. این استودیو که فعالیت رسمی خود را از عصر روز یکشنبه ۲۸ مرداد آغاز کرده است تا ۹ شهریورماه جاری (5 روز پس از پایان اربعین) ادامه خواهد داد.
استودیوی خانه پدری که برای نخستین بار است در ایام اربعین راه‌اندازی شده برنامه‌های متنوعی را از شبکه‌های مختلف صداوسیما به صورت زنده پخش خواهد کرد.
***
حامد بهداد صداپیشه مادر ناصرالدین شاه شد
حامد بهداد در انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به جای شخصیت مهد علیا، مادر ناصرالدین شاه قاجار صداپیشگی کرد. این انیمیشن سینمایی که توسط اشکان رهگذر نویسندگی و کارگردانی شده و آرمان رهگذر تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد، در ژانر کمدی - رمانتیک و موزیکال تولید شده و به وقایع تاریخی شکل‌گیری تئاتر غربی در ایران می‌پردازد. بهداد علاوه بر صداپیشگی این شخصیت، ترانه مرتبط با مهد علیا را نیز اجرا کرده است. این دومین همکاری او با استودیوی هورخش است؛ پیش از این، او در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به جای شخصیت ضحاک صداپیشگی کرده بود. در این انیمیشن، بهنام جلیلیان به عنوان آهنگ‌ساز و میثم یوسفی به عنوان ترانه‌سرا حضور دارند. همچنین بهزاد عمرانی، خواننده گروه بمرانی و امید نعمتی، خواننده گروه پالت، از دیگر صداپیشگان این اثر هستند. داستان «ژولیت و شاه» درباره جولی، بازیگر جوان و تازه‌کار تئاتر است که به دعوت ناصرالدین شاه برای بازی در نقش ژولیت به ایران می‌آید اما نقشه شاه برای او چیزی فراتر از یک اجرای ساده است.
امین قاضی به عنوان مدیر دوبلاژ و سام استودیو برای ضبط صدای صداپیشگان این پروژه همکاری دارند. نصرالله مدقالچی، دوبلور پیشکسوت، نقش میرزا حسین‌خان سپهسالار، صدراعظم دربار ناصرالدین شاه را صداپیشگی کرده است. این انیمیشن سینمایی برای نخستین بار در جشنواره بین‌المللی فانتازیا ۲۰۲۱ و سپس در جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی ۲۰۲۲ به مخاطبان معرفی شد. همچنین «ژولیت و شاه» در بخش انتقال تجربه (Work in Progress) جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی ۲۰۲۳ حضور داشته است.
***
مستند «روایت نهضت» جلوی دوربین رفت
مستند «روایت نهضت» در شهرهای مختلف ایران جلوی دوربین رفته است و تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد. این مستند درباره طلبه‌هایی است که در گوشه و کنار ایران برای ساختن کشور تلاش می‌کنند.
زهره نجف‌زاده، تهیه‌کننده مستند روایت نهضت درباره این مستند گفت: موضوع مستند روایت یک نهضت درباره طلابی است که در گوشه و کنار ایران در حد بضاعت خود برای ساختن ایران تلاش می‌کنند تا بتوانند منشأ اثرات بزرگ باشند؛ طلابی که برای رسالت اول خود یعنی تبلیغ اسلام آستین بالا زدند. وی اضافه کرد: این مجموعه مستند ۱۴ قسمتی پرتره مینیمال از طلابی است که زندگی خود را وقف مردم کرده‌اند و مشکلات بزرگ آن منطقه مثل طلاق، اعتیاد، سرقت، عدم اشتغال، بحران جمعیت و مشکلاتی از این دست را تا مرحله خوبی حل کرده‌اند.
***
فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنواره فیلم کلگری کانادا
فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی بابایی‌فر در دومین حضور جهانی خود به بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم کلگری کانادا راه یافت. این فیلم در نخستین حضور جهانی خود، در هفتادوچهارمین جشنواره فیلم برلین حضور یافته است. جشنواره فیلم کلگری یکی از رویدادهای سینمایی مورد تایید آکادمی اسکار و هنرهای تصویری کانادا است که هرساله بهترین فیلم کوتاه داستانی آن به آکادمی اسکار معرفی می‌شود. بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم کلگری از ۱۹ تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ مصادف با ۲۹ شهریور تا ۸ مهر سال جاری، به مدت ۱۰ شبانه‌روز در شهر کلگری، آلبرتای کشور کانادا برگزار می‌شود. رز طباطبایی و گلاویژ علم ۲ بازیگری هستند که در فیلم کوتاه «گوسفند» به ایفای نقش پرداختند. هادی بابایی‌فر پیش از این، فیلم کوتاه «گوزن» را ساخته که در هفتادودومین جشنواره فیلم برلین برنده جایزه ویژه بهترین فیلم کوتاه در بخش نسل‌ این رویداد سینمایی شده است.

Page Generated in 0/0118 sec