printlogo


کد خبر: 290496تاریخ: 1403/5/31 00:00
اخبار

«پتتیک» در جشنواره‌ کرواسی
انیمیشن کوتاه «پتتیک» ساخته نرگس ذاکری تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به هفدهمین جشنواره زمرد کرواسی راه یافت. این انیمیشن به کارگردانی نرگس ذاکری به هفدهمین دوره جشنواره زمرد (SEFF - Smaragdni eco Film Festival) راه یافت. این جشنواره از ۲۵ تا ۲۹ سپتامبر (۴ تا ۸ مهرماه) برگزار می‌شود. این جشنواره بر ارتباط انسان و اکوسیستم تمرکز دارد. 
«پتتیک» نام یکی از سونات‌های بتهوون است، شخصیت اصلی داستان هم یک پیانیست است. «پتتیک» به معنای غم‌انگیز است و موضوع این انیمیشن درباره فروپاشی روانی یک انسان است که منجر به خلق اثر هنری می‌شود. انیمیشن کوتاه «پتتیک» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.
***
اعلام زمان تعطیلی سینماها در اربعین حسینی
محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماداران کشور درباره تعطیلی سینماها در روز اربعین گفت: تمام سینماهای کشور از ساعت ۱۹ شنبه ۳ شهریور تا صبح دوشنبه ۵ شهریور به دلیل ایام اربعین حسینی تعطیل است. در حال حاضر فیلم‌های «پول و پارتی»، «تگزاس ۳»، «خجالت نکش ۲»، «ملاقات با جادوگر»، «یادگار جنوب»، «در آغوش درخت»، «مست عشق»، «ساعت ۶ صبح»، «روزی روزگاری آبادان»، «قلب رقه»، «تمساح خونی»، «شور عاشقی»، «سال گربه»، «عطر آلود»، «سفر پرماجرا»، «ایلیا؛ جستجوی قهرمان»، «مصائب شیرین ۲»، «روایت ناتمام سیما»، «آبی روشن»، «نوروز»، «کوچه ژاپنی‌ها» و «آسمان غرب» روی پرده سینما درحال اکران هستند. همچنین فیلم «خانه شیشه‌ای» از امروز سه‌شنبه ۳۱ مرداد اکران خود را آغاز می‌کند.
همچنین فیلم‌های «میهمانی سایه‌ها»، «در جهنم باران نمی‌بارد»، «تدفین»، «۷۶۰۰» و «لاله کبود» در گروه سینمایی «هنروتجربه» روی پرده سینما هستند.
***
قسمت‌های جدید «پوآرو» دوبله و پخش می‌شود
سریال معمایی - پلیسی «پوآرو» یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌هایی محسوب می‌شود که طی دهه‌‌های اخیر از تلویزیون پخش شده، کاری که با اقتباس از نوشته‌های آگاتا کریستی، جنایی‌نویس مشهور انگلیسی ساخته شده و حالا قرار است قسمت‌های پخش نشده از «پوآرو» دوبله و پخش شود.
فرشید شکیبا، مدیر واحد دوبلاژ سیما، درباره‌ دوبله فصل‌های پخش نشده از مجموعه «پوآرو»، با یادآوری اینکه نخستین دوبله این سریال به ۳۴ سال قبل و آخرین دوبله هم به 13 سال قبل برمی‌گردد، گفت: «دوبله این مجموعه چند روز است با هنرمندی اکبر منانی (صداپیشه هرکول پوآرو) آغاز شده است. در گذشته تا فصل ۱۰ این سریال دوبله شده بود که ما در حال حاضر دوبله فصل‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ را انجام می‌دهیم. یکی از دلایل تأخیر در دوبله این کار هم تغییر مدیریت‌ها می‌تواند باشد؛ اینکه مدیری تصمیم به پخش می‌گیرد و مدیری ممکن است سلیقه دیگری داشته باشد و در واقع کار برحسب نیاز دوبله می‌شد اما حالا نیاز تلویزیون به پخش آثار خارجی بیشتر شده و تصمیم گرفته شد فصل‌های جدید این کار در تلویزیون دوبله شود».
***
استاد سینمای کره‌جنوبی فیلم جدید خود را کلید زد
فیلمبرداری کمدی - مهیج خشونت‌آمیز «من نمی‌توانم کمک کنم» جدیدترین فیلم پارک چان ووک شروع شد. استاد سینمای کره «پارک چان ووک» فیلم جدیدش را شروع کرد. این کارگردان مولف ۶۰ ساله، شنبه دوازدهمین فیلم خود را که اقتباسی از رمان «تبر» دونالد وست‌لیک نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۹۶ است، آغاز کرد. در این فیلم که در حال حاضر با نام «نمی‌توانم کمک کنم» معرفی می‌شود، لی بیونگ - هون و سون ی - جین از چهره‌های مشهور سینمای کره بازی می‌کنند.
این فیلم نخستین فیلم بلند پارک پس از درام معمایی رمانتیک «تصمیم به ترک» در سال ۲۰۲۲ است که تحسین منتقدان را در پی داشت. در بین پروژه‌های دیگر وی، مینی‌سریال «همدل» برای اچ‌بی‌او جا دارد که با اقتباس از رمان «همدل» برنده جایزه پولیتزر در سال ۲۰۱۵ با بازی رابرت داونی جونیور ساخته شد. سال پیش بیستمین سالگرد اکران فیلم فوق خشونت‌آمیز «اولد بوی» وی بود که با موفقیت جهانی روبه‌رو شد.

Page Generated in 0/0054 sec