printlogo


کد خبر: 290514تاریخ: 1403/5/31 00:00
اخبار

افزایش سکته‌های قلبی و مغزی در پی افزایش دما
رئیس انجمن آترواسکلروز با تاکید بر پیشرفت‌های شگرف کشور در درمان بیماری‌های قلبی از جمله بیماری‌های دریچه‌ای قلب گفت: این درمان‌ها در کشور ما با کشورهای پیشرفته دنیا مطابقت دارد. مسعود قاسمی، بیماری‌های قلبی عروقی را نخستین علت مرگ در دنیا دانست و افزود: امید به زندگی در حوزه قلب و عروق در کشور ۷۷ سال است اما شاخص مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های قلب و عروق در کشور ما تا حدودی بیش از حد انتظار است که علت آن نیز می‌تواند افزایش موارد تشخیص باشد. وی همچنین درباره تغییرات اقلیمی، گرما و آلودگی هوا و نقش آن در بروز و تشدید بیماری‌های قلبی عروقی گفت: این تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا و گرمای بیش از حد می‌تواند به افزایش تعداد سکته‌های قلبی، مغزی و فشار خون منجر شود، بنابراین کسانی که فشارخون دارند باید بدانند در گرما فشار خون‌شان بالاتر می‌رود. قاسمی همچنین درباره آلودگی هوا گفت: پدیده التهاب ام‌الامراض محسوب می‌شود. دیواره رگ‌ها حساس است و آلودگی‌ هوا می‌تواند مسبب افزایش لخته، آریتمی و انعقاد خون شود.
***
حضور بیش از ۲ میلیون تبعه خارجی رسمی در تهران
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از حضور بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اتباع خارجی رسمی در استان تهران خبر داد. حشمت‌الله سلیمانی تاکید کرد: اگر آمار اتباع غیررسمی را به آن اضافه کنیم حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اتباع خارجی در این استان حضور دارند که قطعا سیاست‌گذاری‌ها و اتخاذ تصمیمات لازم متناسب با حضور اتباع در این استان را ضروری می‌کند. وی همچنین افزود: عدم تعادل در داخل استان تهران نیز قابل مشاهده است که با مقایسه شهرستان تهران با سایر شهرستان‌ها همچون قدس و قرچک بخوبی این عدم تعادل قابل احصا است. عدم تعادل دیگر در مناطق شهر تهران به شکلی است که منطقه‌ای همچون خلازیر و قیطریه در تهران با یکدیگر قابل مقایسه نیستند.
***
صدور شناسنامه طی یک هفته
دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان کشور از تسهیل ارائه خدمات دفاتر پیشخوان در حوزه ثبت احوال و صدور شناسنامه طی یک هفته خبر داد. علی فلاح‌حقیقی افزود: در حوزه ثبت احوال 6 خدمت جدید را احصا کردیم که در مراحل نهایی اجرای کار قرار گرفت. وی ادامه داد: در قالب توسعه دفاتر و تعامل با سازمان ثبت احوال، اموری که قابل واگذاری است و می‌تواند برون‌سپاری شود به همراه فرآیندهای الکترونیکی با افزایش پوشش دفاتر و دسترسی بیشتر مردم دنبال شده است. فلاح حقیقی درباره خدماتی که از سوی دفاتر پیشخوان در حوزه ثبت احوال ارائه می‌شود نیز گفت: در حال حاضر فرآیند دریافت شناسنامه برای افراد حدود یک هفته زمان می‌برد، البته این موضوع به شرایط ثبت احوال وابسته است، چرا که در برخی مناسبت‌ها همچون اربعین با توجه به افزایش حجم کار سازمان ثبت احوال، ممکن است این زمان کمی تغییر کند. وی با اشاره به صدور شناسنامه طی یک هفته ادامه داد: سامانه هدی که مربوط به احراز هویت است در شبکه دفاتر پیشخوان دولت به عنوان یک فرآیند در قالب تفاهمنامه‌ای برای تسهیل امور احراز هویت توسعه می‌یاد.

Page Generated in 0/0047 sec