printlogo


کد خبر: 290521تاریخ: 1403/5/31 00:00
اخبار

رفع تعرض فوری از ۷۵ هکتار زمین دولتی در مردادماه
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع ۳۱۴ مورد تعرض به اراضی دولتی توسط یگان حفاظت سازمان در مردادماه خبر داد.
ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در مرداد ۳۱۴ مورد تعرض به اراضی دولتی ثبت شد، گفت: تمام ۳۱۴ مورد تعرض به مساحت حدود ۷۵ هکتار با تلاش همکاران ما در یگان حفاظت استان‌های کشور به طور فوری رفع شده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان‌های تهران، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان رخ‌ داده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که در مردادماه امسال ۴۳ حکم قطعی توسط یگان حفاظت به نفع دولت اجرا شده، ادامه داد: طی ماه گذشته 23.5 هکتار زمین دولتی از این طریق به بیت‌المال بازگشته است.
مالکی گفت: طی ماه گذشته در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های گلستان و شاهرود هیچ‌گونه تعرضی به اراضی دولتی گزارش نشده است.
***  
مرزها آماده موج بازگشت زائران هستند
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تمام مرزهای اربعینی کشور، مهیای خدمت‌رسانی برای آغاز موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور است.
داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان از افزایش امکانات رفاهی در پایانه‌های مرزی به ‌منظور خدمت‌رسانی بهینه به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی و امکانات رفاهی مانند افزایش تونل‌های سرد، مه‌پاش‌ها، سایبان‌ها، افزایش امکانات بهداشتی و گیت‌های خروجی و هرآنچه برای رفاه حال زائران نیاز بوده، تقویت‌شده و توسعه‌ یافته است.
امانی رسیدگی به وضعیت جاده‌های موجود و مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، خط‌کشی و تأمین روشنایی از جمله اقدامات راهداری است که با صرف ۲ همت اعتبار از سال گذشته عملیاتی شده است.
وی با اشاره به روند جابه‌جایی زوار از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی از اقصی‌ نقاط کشور به مرزهای خروجی اربعین، روال این جابه‌جایی را تاکنون مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مدیریت سفر زائران در خروج از مرزها و بازگشت به کشور تاکنون مطلوب بوده است و از زائران اربعین حسینی درخواست می‌شود زمان‌بندی سفر را در نظر داشته باشند و بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند تا از این طریق شرایط برای برنامه‌ریزی بهینه این سازمان و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) فراهم شود.
***
۱۰ هزار میلیارد تومان به بورس توسط بانک مرکزی تزریق می‌شود
روز گذشته دستور پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور خرید واحدهای صندوق تثبیت بازار سرمایه به بانک‌های عامل صادر و تزریق این منابع نیز از روز گذشته ۳۰ مرداد صادر شد. قادر معصومی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: واریز ۱۰ همت نقدینگی به صندوق تثبیت بازار منتظر تأیید نهایی بانک مرکزی مانده و هنوز اقدام مشخصی در این راستا انجام نشده است. همچنین معصومی با اشاره به واریز ۱۰ همت نقدینگی به صندوق تثبیت بازار افزود: طبق جمع‌بندی انجام‌شده در جلسه شورای عالی بورس، مکاتبات اداری و فرآیندهای قانونی برای واریز ۱۰ همت نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه انجام شده و اکنون در انتظار تأیید نهایی بانک مرکزی برای انجام این واریزی‌ها هستیم. معصومی بیان کرد: پیگیری‌های لازم از سوی سازمان بورس، صندوق توسعه بازار سرمایه و سایر ارکان و نهادها انجام شده و اکنون در انتظار جمع‌بندی بانک مرکزی برای ابلاغ مجوز و واریز این مبالغ هستیم.
***
شناسایی فراریان مالیاتی به کمک هوش مصنوعی
رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی گفت: یکی از مسیرهای مقابله با فرار مالیاتی استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و هوش مصنوعی است.
شاهین مستوفی گفت: امروز شاهد افراد بسیاری در فعالیت‌های اقتصادی هستیم که از روش‌های مختلف برای فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.
وی افزود: از دیگر سو سازمان امور مالیاتی نیز مکلف به اجرای مقررات است. بر اساس قانون اگر افرادی در حرفه‌های امور پزشکی از دستگاه کارتخوان برای وصول درآمدهای خود استفاده نمی‌کنند، یا راه‌های دور زدن قانون را طی می‌کنند مستوجب پیگرد هستند.
رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: سال گذشته ۳۷۰۰ پزشک بر اساس گزارشات دریافتی در سامانه سوت‌زنی مشخص شدند و در راستای تشکیل واحدهای اجرایی در سازمان امور مالیاتی راستی‌آزمایی انجام شد و آنها شناسایی شدند و علاوه بر اعمال قانون، امسال از تبصره‌های تشویقی مالیاتی نیز محروم خواهند بود.
وی گفت: تمام موارد با رعایت شئونات و موازین انجام می‌شود و پزشکان نیز باید نسبت به ارائه گزارش و تکالیف قانونی اقدام کنند و اگر روی این موارد غیرقانونی اصرار داشته باشند و با عدم پذیرش و عدم تمکین در جهت خلاف اجرای قانون حرکت کنند سازمان امور مالیاتی نیز موظف به اجرای قوانین است.
مستوفی یادآور شد: مردم می‌توانند با استفاده از سامانه‌های سوت‌زنی موارد تخلف را بیان کنند.
رئیس مرکز بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: همان‌گونه که پیشرفت دنیای مجازی باعث شده است برخی فعالان اقتصادی از روش‌هایی برای توسعه فعالیت خود استفاده کنند، سازمان‌های امور مالیاتی نیز می‌توانند با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و هوش مصنوعی الگوریتم‌هایی را در این حوزه مورد استفاده قرار دهند.

Page Generated in 0/0053 sec