printlogo


کد خبر: 290522تاریخ: 1403/5/31 00:00
اخبار

سخنگوی سپاه: آمریکا یک طرف جنگ است
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عزم جدی در پاسخ به تعرض‌های مختلف رژیم صهیونیستی وجود دارد، گفت: ما آمریکایی‌ها را به دنبال صلح و آتش‌بس نمی‌بینیم و‌ رفتارهای آنها عمدتا بازی سیاسی است.
سردار علی‌محمد نائینی عصر دیروز در نشست خبری اعلام فعالیت‌های سپاه در ایام اربعین گفت: اربعین نمایش قدرت جبهه حق و‌ پایه‌ریزی تمدن اسلامی و ظهور است.
سخنگوی سپاه در این نشست در پاسخ به سوالی در‌باره نحوه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی برای عملیات تروریستی شهید هنیه اهداف و‌ دستاوردهایی تعریف کرده بود که به هیچ‌کدام نرسید. دشمن فکر می‌کرد با ترور می‌تواند ناکامی در دستیابی به اهداف را جبران کند اما برعکس جبهه مقاومت مقتدرتر شد. سردار نائینی افزود: عزم جدی در پاسخ به تعرض‌های مختلف رژیم صهیونیستی وجود دارد و در حال حاضر هم شهروندانی که در سرزمین‌های اشغالی هستند در حال پرداخت هزینه‌های نتانیاهو‌ در‌ ترور شهید هنیه هستند.
وی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی شکست را پذیرفته و حتی سیاستمداران آمریکایی به این‌ موضوع اذعان دارند و تاکنون به هیچ‌کدام از اهداف خود نرسیده‌اند. مردم ایران هوشمند هستند و می‌دانند فرماندهان نیروهای مسلح در سطوح‌ عالی تصمیم‌گیری درباره پاسخ، همه شرایط را می‌سنجند و تصمیم دقیق ‌و حساب‌شده می‌گیرند و با اقدامات موثر محاسبات دشمن را تغییر می‌دهند.
سردار نائینی گفت: زمان در اختیار ما است و ممکن است دوره انتظار این پاسخ طولانی شود. فعلا صهیونیست‌ها باید در بی‌تعادلی به سر‌ ببرند و ممکن است پاسخ ایران هم تکرار عملیات‌های گذشته نباشد و سناریوهای پاسخ یکسان نیست و فرماندهان ما تجربه و هنر تنبیه موثر دشمن را دارند و اهل اقدام‌ شتاب‌زده نیستند.
وی ‌افزود: هیچ تعرضی به اهداف ایران بدون پاسخ گذاشته نشده است و دشمن باید منتظر ضربات حساب‌شده و دقیق در زمان خودش باشد.
سخنگوی سپاه در پایان اظهار داشت: ما آمریکایی‌ها را به دنبال صلح و آتش‌بس نمی‌بینیم و‌ رفتارهای آنها عمدتا بازی سیاسی است و آمریکایی‌ها را یک طرف جنگ می‌دانیم. در عین حال جمهوری اسلامی از اقدامات صادقانه برای آتش‌بس استقبال می‌کند. زمان در اختیار ما است و باید مجموع شرایط بررسی شود و تصمیم درباره زمان و نحوه پاسخ به شرایط و تدبیر فرماندهان مربوط است. کار هوشمندانه آن است که با بررسی تمام شرایط ببینید کدام پاسخ موثر و بازدارنده است. 
***
سرلشکر باقری:
تفکر راهبردی حاکم بر صنعت دفاعی و نظامی به اثربخشی رسیده است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تفکر راهبردی حاکم بر صنعت دفاعی و نظامی به عنوان یکی از ارکان تولید‌کننده قدرت ملی برای کشور امروز به مرحله شکوفایی و اثربخشی رسیده است.
سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به وزیر دفاع، فرارسیدن ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی را به وزیر دفاع تبریک گفت و نوشت: «روز صنعت دفاعی کشور» تجلی‌گاه شکوه و عظمت قدرت دفاعی بومی و بازدارنده ایران مقتدر در دوران تحریم‌های ظالمانه و صف‌بندی اردوگاه سلطه و استکبار علیه انقلاب و نظام اسلامی را به جنابعالی و مسؤولان، مدیران و کارکنان مومن، مجاهد، انقلابی و افتخارآفرین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. خدای قادر متعال را شاکریم در پرتو الطاف بی‌کرانش، نیروهای مسلح و حوزه صنعت دفاعی کشور به مدد مجاهدت‌های تاریخ‌ساز فرزندان میهن اسلامی، سپر دفاعی مستحکمی در برابر تهدیدات دشمنان و بدخواهان ایران و ایرانی را رقم‌ زده‌اند. وی همچنین در بخش دیگری از این پیام بیان کرد: تفکر راهبردی حاکم بر صنعت دفاعی و نظامی به عنوان یکی از ارکان تولید‌کننده «قدرت ملی» برای کشور در کنار دیگر اضلاع موثر این عرصه، امروز به مرحله‌ای از شکوفایی و اثربخشی رسیده است که از یک‌ سو پیش‌برندگی سیاست‌های عزتمندانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آوردگاه‌های بین‌المللی حمایت کرده و از سوی دیگر با تیز کردن شمشیر عزم و اراده ایرانیان، دشمنان این سرزمین را از هرگونه کژ اندیشی و خطای محاسباتی برای تجاوز و پیگیری نیت‌های شوم برحذر داشته است.
***
قالیباف: هیچ منعی برای حضور نیروهای نظامی در دولت وجود ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان درباره معرفی یک فرد نظامی برای وزارت کشور گفت: هیچ منعی برای حضور نیروهای نظامی در دولت وجود ندارد. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر دیروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس گفت: هیچ مغایرتی با قانون اساسی و قوانین جاری کشور برای نیروهای نظامی جهت حضور در بخش‌های دولتی وجود ندارد. وی ادامه داد: همچنین در موادی از قانون استخدامی سپاه، مقررات مامور کردن نیروها به دوایر و دستگاه‌های دولتی مطرح شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اوج فعالیت‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری است و نیروهای نظامی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری حتی ضرورت استعفا هم ندارند. حتی در انتخابات دوره دوم آقای خاتمی دیدیم آقای شمخانی با لباس نظامی در مناظره‌ها شرکت کرد، بنابراین هیچ ممانعت قانونی در این مورد وجود ندارد. محمد باقری، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه و صلاحیت اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور گفت: مومنی فرد نظامی است، این در حالی است که امام راحل و مقام معظم رهبری با صراحت دخالت نیروهای نظامی و انتظامی را در سیاست نهی کرده‌اند.

Page Generated in 0/0055 sec