printlogo


کد خبر: 290526تاریخ: 1403/5/31 00:00
نمایندگی کشورمان در سازمان ملل: ادعای دخالت ایران در انتخابات آمریکا بی‌اساس است
مدر دارید رو کنید

گروه سیاسی: 15 آبان‌ماه امسال قرار است مردم آمریکا پای صندوق‌های رای بروند و رئیس‌جمهور بعد این کشور را انتخاب کنند. بر همین اساس برخی نهادهای رسمی ایالات‌متحده، کشورمان را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده‌اند؛ اتهامی که نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد آن را «بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت» دانسته است.
نمایندگی کشورمان همچنین گفته است: «همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد. اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق باشد، اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ ما را دریافت 
کند».
به تازگی اف‌بی‌آی و چند آژانس اطلاعاتی دیگر آمریکا در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند ایران در نفوذ سایبری به کارزار دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و همچنین تلاش برای هک کردن ستاد انتخاباتی کاملا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری دست داشته است.
پیش از این نیز نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در پاسخ به سوالات درباره گزارشی از مایکروسافت درباره دخالت ایران در انتخابات آمریکا از طریق حملات سایبری تصریح کرد: «ایران قربانی عملیات تهاجمی سایبری مختلفی علیه زیرساخت‌ها، مراکز خدمات عمومی و صنایع کشور بوده است. قدرت سایبری ایران دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه می‌شود».
نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد ادامه داد: «ایران هدف یا برنامه‌ای برای تهاجم سایبری ندارد. موضوع انتخابات آمریکا مساله داخلی این کشور است و ایران دخالتی در آن ندارد».

Page Generated in 0/0056 sec