printlogo


کد خبر: 290538تاریخ: 1403/6/1 00:00
اخبار

حسین خانی‌بیک درگذشت
حسین خانی‌بیک، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در 83 سالگی از دنیا رفت. این بازیگر به دلیل بیماری آلزایمر در سال‌های اخیر خانه‌نشین شده بود.
مرحوم خانی‌‌بیک متولد ۱۸ مرداد سال ۱۳۲۰ در تهران است. این بازیگر سریال‌های «مختارنامه»، «شب دهم » و «روزگار جوانی» چند سالی بود که پس از ابتلا به کرونا مبتلا به بیماری آلزایمر شده بود و بتدریج قدرت تکلم و شناخت دیگران را از دست داده بود.
این هنرمند به دلیل علاقه شدیدی که به تئاتر داشت، او را آچار فرانسه اداره تئاتر هم می‌دانستند. در میان آثار او فیلم‌های سینمایی «غریبانه»، «دیپلمات»، سریال‌های تلویزیونی همچون «پلیس جوان»، «همه فرزندان من»، «روشن‌تر از خاموشی» و چند مجموعه دیگر نیز به چشم می‌خورد.
چندی قبل کورش سلیمانی به نمایندگی از انجمن بازیگران خانه سینما پس از ملاقات با حسین خانی‌بیک ضمن اعلام ابتلای این بازیگر پیشکسوت به بیماری آلزایمر، نوشته بود: «امروز افتخار یافتیم که مهمان منزل پرمهرِ استاد حسین خانی‌بیک باشیم و به نمایندگی از انجمن صنفی بازیگران سینما، بنده همراه با عزیزان خانم فریبا کوثری، پژمان بازغی و کامبیز دیرباز به عیادت ایشان برویم. سودابه خانم، همسر بزرگوار و دختران با‌محبت ایشان با مهربانی بسیار پذیرای ما شدند و بعد از اینکه جویای احوال شدیم، از روند شکل‌گیری بیماری ایشان گفتند که بعد از سریال «مختارنامه» و از سال ۹۲ آغاز شد.
***
راهیابی «در آغوش درخت» به جشنواره زوریخ
فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصرالهی‌نسب، محصول سازمان سینمایی سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در بخش رقابتی دهمین دوره جشنواره فیلم ایرانیان زوریخ به نمایش درمی‌آید.
هدف این جشنواره پر کردن شکاف فرهنگی بین ایرانیان و مردم کشور سوییس و افراد خارجی مقیم این کشور است و به این منظور هر سال مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های داستانی و مستند معاصر را از فیلمسازان ایرانی به مخاطبان جشنواره ارائه می‌کند.
این جشنواره در نظر دارد پلتفرمی برای ارائه فرهنگ و سنت ایران و ایجاد‌کننده پل ارتباطی بین فرهنگ‌های مختلف در جهان با زبان مشترک «هنر» و بویژه هنر هفتم؛ سینما باشد.
دهمین دوره این رویداد امسال از ١٢ تا ١٩ سپتامبر، برابر با ٢٢ تا ٢٩ شهریورماه سال جاری در شهر زوریخ سوییس برگزار می‌شود.
«در آغوش درخت» پیش از این نیز در جشنواره شانگهای کشور چین و جشنواره کازان روسیه حضور داشته‌ است.
***
بهرام سروری‌نژاد ۳ داستان کوتاه برای سوینا خواند
پنجمین قسمت از «صد داستان» به روایت داستان‌های «بچه‌ها و بزرگ‌ها» نوشته ایوان کانکار، «کره اسب» اثر میخاییل شولوخوف و «نقش‌بندان» نوشته هوشنگ گلشیری اختصاص دارد.
این برنامه زیر نظر گلاره عباسی به سردبیری کیوان کثیریان، در استودیو شهر صدای پارسیان با صدابرداری عامر محمدی ضبط شده و امیر تقوی تدوین آن را بر عهده داشته است.
این قسمت از «صد داستان» پنجشنبه اول شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ در سایت سوینا منتشر می‌شود.
سوینا (سینمای ویژه نابینایان)، هر ماه یک قسمت از «صد داستان» را با حمایت رضا کوچکی تهیه و منتشر می‌کند که به نسخه صوتی بهترین داستان‌های کوتاه ایران و جهان با صدای گویندگان و هنرمندان اختصاص دارد.
***
سیامک انصاری مجری «بازمانده» شد
مسابقه بزرگ «بازمانده» کاری از سعید طالبی اواسط مهرماه مقابل دوربین خواهد رفت. اجرای این مسابقه بر عهده سیامک انصاری، بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون قرار دارد. انصاری پس از تجربه «جوکر» حالا با اجرای مسابقه‌ای کاملا ورزشی و هیجان‌انگیز، چالشی به‌مراتب متفاوت‌تر را تجربه خواهد کرد.
جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده مطرح سینما به عنوان مشاور و مدیر پروژه، هدایت اجرایی این مسابقه را بر عهده دارد.
«بازمانده» با نام انگلیسی «survivor» همه ساله در بسیاری از کشورها اعم از آمریکا، ایتالیا، فرانسه، سوئد، یونان و ترکیه بین ۲ تیم سلبریتی‌ها و داوطلبان برگزار می‌شود و به عنوان «بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین مسابقه تلویزیونی در جهان» لقب گرفته است.
این مسابقه از طریق یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی عرضه خواهد شد.
***
«سرآغاز» در سینماها اکران می‌شود
فیلم سینمایی «سرآغاز» به کارگردانی سعید حسینی و تهیه‌کنندگی شهاب کاظمی بزودی در سینماهای ایران اکران می‌شود.
به گفته شهاب کاظمی تهیه‌کننده، جنس فیلم «سرآغاز» جنس کارهای ماندگاری مثل «غریبه و مه»، «گزارش»، «شطرنج باد» و «ساکن طبقه وسط» است؛ جنسی دیریاب که فرصتی برای کشف و شهود در هر بار تماشا برای مخاطب فراهم می‌کند.
در خلاصه داستان فیلم «سرآغاز» چنین آمده: در بحبوحه لحظاتی که همه چیز را آرمانی و رویایی می‌بینیم به ناگاه اتفاقاتی می‌افتد که انگار ما را به گذشته یا آینده یا شاید هم‌ دنیایی موازی پرت می‌کند که باز باید از نو آغاز کنیم.

Page Generated in 0/0055 sec