printlogo


کد خبر: 290553تاریخ: 1403/6/1 00:00
آغاز هفته دوم لیگ برتر با بازی فوق حساس تراکتور - پرسپولیس؛ استقلال در قزوین میزبان ملوان است
فینال زودرس

هفته دوم لیگ برتر در حالی امروز آغاز می‌شود که خانه به دوشی پرهوادارترین باشگاه‌های فوتبال کشورمان همچنان ادامه دارد! با این حال اتفاقات مثبتی مثل استفاده از کمک‌داور ویدئویی، بازی‌های مهیج و... در این لیگ رقم خورده است. از سویی مدیران فدراسیون گفته‌اند بزودی هر 8 مسابقه هر هفته با کمک‌داور ویدئویی برگزار خواهد شد. 
* تراکتور - پرسپولیس؛ تب فوتبال
یکی از فینال‌های زودرس لیگ برتر امروز برگزار می‌شود؛ جایی که قهرمان فصل گذشته مقابل تیم پرمهره و مدعی تراکتور صف‌آرایی می‌کند. فصل گذشته پرسپولیس هر ۲ بازی رفت و برگشت را برد اما اکنون قرمزپوشان تبریزی سرمربی اسبق تیم‌ ملی را جذب کرده‌اند و ۳ ستاره پرسپولیس یعنی بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر را هم به خدمت گرفته‌اند تا به دنبال جام قهرمانی باشند. البته پرسپولیس از بیرانوند شکایت کرده و منتظر صدور حکم ارکان قضایی فدراسیون است اما با این حال به نظر می‌رسد بیرانوند در این بازی حساس هم درون دروازه قرمزپوشان تبریزی مقابل پرسپولیس قرار بگیرد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم هر ۲ باشگاه را در آستانه این دیدار حساس به آرامش دعوت کرده است. اسکوچیچ، سرمربی تراکتور، فوتبال ایران را خیلی بهتر و بیشتر از گاریدو، سرمربی پرسپولیس می‌شناسد و همین مساله می‌تواند امتیاز مثبت بزرگی به سود تبریزی‌ها باشد. پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته نخست نمایش بدی نداشت اما نتوانست پیروز شود ولی تراکتور براحتی مس را با ۲ گل شکست داد. برنده این مسابقه تا هفته‌ها می‌تواند برای حریف کری بخواند. جمعی از بهترین بازیکنان لیگ در این دیدار حضور دارند و همه منتظر یک مسابقه مهیج و باکیفیت هستند. قندوز، دروازه‌بان پرسپولیس دوئلی مخفی با بیرانوند خواهد داشت و هواداران پرسپولیس عیار دروازه‌بان خارجی تیم‌شان را امروز بخوبی ارزیابی می‌کنند! امید عالیشاه یکی از بازیکنان با تجربه پرسپولیس به دلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارد. از سویی به دلیل تبلیغ یک شرکت فروش تلفن همراه، سعید صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی و علیرضا بیرانوند با نامه دادگستری محروم شده بودند که با باز پس دادن پولی که بابت تبلیغات دریافت کرده بودند، مشکل‌شان برای حضور در بازی حل شد.
* چرا ورزشگاه شهر قدس میزبان استقلال - ملوان نشد
سازمان لیگ دلیل انتخاب ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به عنوان ورزشگاه میزبان دیدار استقلال - ملوان را شرح داد.
سازمان لیگ در رسانه رسمی خود نوشت: «طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه برگزاری مسابقات، هر باشگاه موظف است ۲ ورزشگاه برای میزبانی مسابقات به سازمان لیگ معرفی کند. با وجود نامه‌نگاری‌های انجام شده از سوی سازمان لیگ در تاریخ‌های ۱۲ و ۲۷ مرداد  مبنی بر  درخواست معرفی ۲ ورزشگاه، این نامه‌ها از سوی باشگاه استقلال بدون پاسخ ماند و با وجود پیگیری‌های مکرر و حتی بیش از وظایف اداری این سازمان نیز هیچ‌گونه اقدامی از سوی مدیران باشگاه در این باره انجام نشد.
از سویی، در آخرین جلسه ستاد استاندارد‌سازی ورزشگاه‌ها به باشگاه استقلال اعلام شد هرچه زودتر ورزشگاه دیگری را که قرار است در آن میزبان مسابقات باشد، معرفی کند.
سرانجام در تاریخ ۲۴ مرداد (۹ روز پیش از مسابقه با ملوان انزلی در هفته دوم لیگ برتر)  باشگاه استقلال ورزشگاه شهدای شهر قدس را معرفی کرد، با این حال پس از بررسی‌های انجام شده با توجه به نواقص و شرایط موجود این ورزشگاه، مجوزهای لازم به منظور برگزاری این مسابقه با حضور تماشاگران صادر نشد.
با توجه به اینکه سازمان لیگ  باید مواردی از قبیل شرایط رفت و آمد و رزرو هتل تیم میهمان و... را لحاظ کند، لیکن با این وجود تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۸ مردادماه به استقلال مهلت داده شد تا مجوزهای لازم برای میزبانی در ورزشگاه شهدای شهر قدس را بگیرد که موفق به این کار نشد و مطابق مقررات سازمان لیگ راسا ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را که شرایط مطلوبی جهت برگزاری مسابقه دارد و همچنین زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از سیستم VAR را دارد، به عنوان میزبان مسابقه استقلال و ملوان انزلی انتخاب کرد.
***
برنامه هفته دوم - گرامیداشت روز پزشک و هفته دولت
پنجشنبه اول شهریور1403
گل‌گهر سیرجان - استقلال خوزستان؛ ساعت 19:30، ورزشگاه سردار شهید سلیمانی سیرجان
آلومینیوم اراک - نساجی مازندران؛ ساعت 19:30، ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک 
تراکتور تبریز – پرسپولیس؛ ساعت 19:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
فولاد خوزستان - مس رفسنجان؛ ساعت 20:30، ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
جمعه 2 شهریور 1403
ذوب‌آهن اصفهان - هوادار تهران؛ ساعت 19:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان 
چادرملوی اردکان – شمس‌آذر قزوین، ساعت 19:30، ورزشگاه شهید دستگردی تهران 
خیبر خرم‌آباد - سپاهان اصفهان؛ ساعت 19:30، ورزشگاه تختی خرم‌آباد
استقلال - ملوان بندرانزلی؛ ساعت 19:30، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین
***
استقلال - ملوان؛ پرتکرارترینِ هفته دوم تاریخ لیگ
استقلال و ملوان برای چهارمین بار در 10 سال اخیر در هفته دوم به مصاف هم می‌روند.
استقلال و ملوان در هفته دوم لیگ برتر باید در قزوین به میزبانی آبی‌ها به مصاف هم بروند. ۲ تیم در بازی نخست خود به برد رسیده‌اند و از این رو قطعا شاهد مصاف جذابی خواهیم بود.
نکته جالب توجه اینکه در تاریخ لیگ برتر، این چهارمین مصاف استقلال و ملوان در هفته دوم رقابت‌ها به شمار می‌آید. در هر ۳ مصاف قبلی، استقلالی‌ها با برد از زمین خارج شده‌اند.
این ۲ تیم نخستین‌بار در هفته دوم لیگ پانزدهم در آزادی به مصاف هم رفتند که شاگردان مظلومی در آن دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به برتری رسیدند.
۲ فصل پیش بار دیگر ۲ تیم در هفته دوم لیگ این بار در انزلی به مصاف هم رفتند که باز هم استقلال بود که با هدایت ریکاردو ساپینتو با نتیجه ۳ بر یک از سد ملوانان عبور کرد. و سرانجام فصل پیش سومین مصاف ۲ تیم در هفته دوم لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی شاهد بودیم؛ دیداری که در پایان استقلال با تک‌گل حسین مرادمند به برتری رسید. ضمن آنکه سیدحسین حسینی‌ در نیمه نخست آن دیدار پنالتی بازیکن ملوان را مهار کرد.

 


Page Generated in 0/0054 sec