printlogo


کد خبر: 290563تاریخ: 1403/6/1 00:00
اخبار

ایجاد صندوق سبز برای نخستین‌بار در کشور
مدیرعامل صندوق ملی محیط ‌زیست از برداشته شدن گام‌های زیربنایی برای تاسیس صندوق سبز برای نخستین‌بار در کشور خبر داد. علی عبدی‌زاده گفت: این صندوق تنها نهاد مالی تخصصی سازمان حفاظت محیط ‌زیست است که با هدف تقلیل آلاینده‌های محیط زیستی و جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست تأسیس شده است. وی افزود: صندوق ملی محیط‌ زیست در چارچوب مفاد اساسنامه ذی‌ربط نسبت به تأمین و تجهیز منابع مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محیط زیستی اقدام می‌کند. عبدی‌زاده اضافه کرد: در همه فرآیندهای جاری در صندوق ملی محیط‌ زیست اعم از فنی، بودجه و مالی، اداری و تشکیلاتی، مالیاتی و حقوقی با نگاه اصلاحی و نظارتی وارد شده‌ایم. مدیرعامل صندوق ملی محیط‌ زیست توضیح داد: صندوق پروژه که قرار است در تعامل با صنعت بیمه کشور راه‌اندازی شود، هدفش جلوگیری از تأثیرگذاری آلودگی‌های مخرب محیط زیستی بر ضریب خسارت رشته‌های بیمه‌ای، درمان تکمیلی و عمر و زندگی با رفع آسیب‌های محیط زیستی و پیشگیری از اشاعه آن است. به گفته عبدی‌زاده، از دیگر اقدامات صندوق ملی محیط زیست، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تأسیس «صندوق سبز» و انتشار «اوراق سبز» برای نخستین‌بار در کشور با هدف متنوع‌سازی روش‌های تأمین مالی است. همچنین انعقاد قرارداد با شرکت تأمین سرمایه سپهر با هدف تجهیز و تأمین مالی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی بازار بورس و اوراق بهادار با موضوع طراحی و اجرای انتشار اوراق سبز و تأسیس صندوق ویژه انجام شده است.
***
نوسازی ۴۵۰ پلاک فرسوده پایتخت
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در ۴ ماهه اول امسال ۴۵۰ پلاک فرسوده پایتخت نوسازی شد. سیدمهدی هدایت، پیرامون آمار نوسازی پلاک‌های فرسوده شهر تهران طی 6 سال اخیر اظهار کرد: سال ۱۳۹۷ تعداد ۴۹۸۳ پلاک، سال ۱۳۹۸ تعداد ۴۸۱۷ پلاک، سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۳۱۲ پلاک، سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹۷۰ پلاک و سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۹۸۶ پلاک نوسازی شده است که این آمار در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۵۳۶۷ پلاک رسیده است. وی افزود: با استناد به حکم ۷۲ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری، تسهیل‌گری نوسازی ۴۶۵۶ پلاک فرسوده در سال ۱۴۰۳ در دستور کار این سازمان قرار دارد که از این میزان از فروردین‌ماه تا پایان تیرماه سال جاری تعداد ۱۷۵۵ پلاک نوسازی شده است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این موضوع که میزان نوسازی پلاک‌های فرسوده سال ۱۴۰۲ حکایت از رشد حدود ۱۰۰ درصد دارد، خاطرنشان کرد: برنامه نوسازی بافت فرسوده شهر تهران در سال جاری نیز با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد. وی با تأکید بر اینکه بیشترین آمار نوسازی پلاک‌های فرسوده شهر تهران در سال ۱۴۰۲ طبق آمار پروانه‌های صادره در شهر تهران، در منطقه ۱۵ بوده است، گفت: در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ هم منطقه ۱۴، در صدر آمار نوسازی پلاکی قرار دارد.
***
حکم اعدام مرد رمال و متجاوز اجرا شد
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رمالی که تحت عنوان تخلیه انرژی منفی و بازکردن گره‌های زندگی، به زنان و دختران تعرض می‌کرد در زندان یزد اعدام شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طهماسبی در این رابطه اظهار داشت: حکم این رمال متجاوز، پس از صدور در دادگاه انقلاب یزد و تأیید در مرجع عالی قضایی اجرا شد. وی با اشاره به اعمال سیاه این مجرم گفت: این فرد که تحت عنوان دعانویسی مبادرت به رمالی می‌کرد، در چندین مورد با فریب مراجعه‌کنندگان به زنان و دختران مراجعه‌کننده تحت عناوین واهی، تعرض و تجاوز کرده بود. رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: جامعه باید نسبت به تکرار اینگونه حوادث آگاه باشد و بداند مراجعه به رمال نه‌تنها گره‌گشای کار نیست بلکه در بسیاری موارد مثل همین تجربه تلخ، چه بسا دامی خوفناک پیش پای انسان باشد. این فرد سال ۹۹ دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات و شناسایی بزه‌دیدگان و رسیدگی‌های مکرر و متقن سرانجام حکم اعدام برای وی صادر شد و با توجه به اینکه درخواست عفو او نیز به جهت تعدد شکات رد شد، حکم اعدام این مجرم با کسب اذن از مراجع عالی قضایی کشور اجرا شد.
***
ورود هوش مصنوعی به خدمات الکترونیک بیمه سلامت
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند‌سازی سازمان بیمه سلامت ایران، از تحلیل داده‌های الکترونیکی بیمه سلامت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی خبر داد. فاطمه حاج‌علی‌عسگری، در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در حوزه‌ آی‌تی سازمان بیمه سلامت گفت: با هدف توسعه زیرساخت مدیریت راهکارهای داده محور (زمرد) و سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد، تحلیل داده‌های الکترونیکی بیمه سلامت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی انجام می‌شود. رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند‌سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همزمان با هفته دولت، مرکز توسعه فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران در راستای ایجاد بستر حاکمیت داده، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد، اقدام به توسعه زیرساخت یکپارچه مدیریت، مهندسی، تحلیل و مصورسازی منابع اطلاعاتی خود بر اساس الگوریتم‌های هوشمند کرده است. وی تصریح کرد: در این راستا سامانه‌ای با قابلیت یکپارچه‌سازی منابع اطلاعاتی مختلف سازمان، ساخت گزارش‌های مرجع و ایجاد روندهای تحلیل آماری، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی توسعه داده شده است. ضمن اینکه سامانه زمرد با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های بخش دانش‌بنیان کشور و متخصصان هوش مصنوعی سازمان بیمه سلامت ایران طراحی شده که پس از استقرار، هم اکنون در مرحله بهره‌برداری آزمایشی و راستی‌آزمایی است.‌

Page Generated in 0/0058 sec