printlogo


کد خبر: 290569تاریخ: 1403/6/1 00:00
اخبار

خسارت مالی سنگین به دومین بندر بزرگ تجاری اسرائیل
رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند بندر اشدود در ۳۰ کیلومتری نوار غزه به دلیل ادامه جنگ و حملات طرف‌های پشتیبان فلسطین، متحمل خسارات سنگینی شده است.
این رسانه‌ها دیروز (چهارشنبه) به خسارات سنگینی پرداختند که بندر اشدود در اسرائیل در نتیجه جنگ در نوار غزه متحمل شده است.
این بندر گزارش مالی خود را منتشر کرده که بر اساس آن نیمه اول سال جاری را با زیان مالی تقریبا ۲۷ میلیون شکل (۷,۲۶۲,۰۴۹ میلیون دلار) به پایان رسانده است در حالی که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ سود تقریبا 71.2 میلیون شکلی را کسب کرده بود.
درآمدهای بندر اشدود نیز در این مدت در مجموع به حدود 461.4 میلیون شکل کاهش یافته، در حالی که سال گذشته تقریبا 535.3 میلیون شکل بود.
این بندر در مقایسه با سود عملیاتی حدود ۵۸ میلیون شکلی در نیمه اول سال ۲۰۲۳، زیان عملیاتی حدود ۶۰ میلیون شکلی را در نیمه اول ۲۰۲۴ ثبت کرد.
***
حمایت ۱۰ همتی بانک مرکزی از بازار سرمایه تصویب شد
هیات عالی بانک مرکزی در راستای حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه  اعتباری را تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تصویب کرد. در جلسه فوق‌العاده هیات عالی روز سه‌شنبه (۳۰ مرداد) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره حمایت از بازار سرمایه به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان تصمیم‌گیری کرد.
همچنین هیات عالی بانک مرکزی گزارش شماره ۱۴۰۳/۲۸۷۴۱ را مصوب کرد که بر اساس آن، تملک واحد سرمایه‌گذاری «صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه» توسط مؤسسات اعتباری بنا به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی، به مدت حداکثر ۲ سال در مصادیق سرمایه‌گذاری غیربانکی مندرج در «دستورالعمل سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار» لحاظ نشود.
لازم به ذکر است مبلغ مصوبه مزبور 10 هزار میلیارد تومان بوده و حسب درخواست موسسات اعتباری و به تشخیص رئیس کل بانک مرکزی تخصیص داده خواهد شد.
***
رشد ۴ هزار و ۶۵۳ واحدی شاخص بورس
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد) با 4 هزار و ۶۵۳ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۰۷ واحد قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن در جریان‌معاملات دیروز با ۳۴۸ واحد افزایش به ۶۳۹ هزار و ۲۹ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۱۸۶ واحد رشد به ۳۴۱ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.
معامله‌گران هم دیروز در بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۱۷۴ هزار معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال دادوستد کردند.
شاخص کل فرابورس ایران هم با ۲ واحد افزایش به ۲۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.
معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۷۷۹ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۹۳ هزار و ۳۴۸ واحد معامله داد و ستد کردند.
***
۴۰ همت‌طلب گندم‌کاران بزودی پرداخت می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت بیش از ۹۴ همت از طلب گندم‌کاران تا الان پرداخت شده است و ۴۰ همت هم به امید خدا بزودی پرداخت می‌شود.
محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: بیش از ۹۴ همت تا الان پول گندمکاران پرداخت شده است و بر اساس آخرین پیگیری‌هایی که بنده داشتم ۴۰ همت به امید خدا به زودی پرداخت می‌شود.
وی افزود: تا پایان شهریور بر اساس قانونی که در بودجه سال ۱۴۰۳ آمده به امید خدا دولت باید همه مطالبات و بدهی‌های خودش را و مطالبات گندم‌کاران را به صورت صددرصد پرداخت کند.
***
تأمین اعتبار ۶۸۰۰ میلیارد تومان پروژه به انتخاب مؤدیان
با توجه به گزارش تأمین اعتبار پروژه‌ها از محل مالیات اصناف، حدود ۳۵۰ هزار نفر در طرح مشارکت کردند و ۶ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان از این محل تأمین اعتبار شده است.
سال گذشته در راستای افزایش رضایتمندی مؤدیان حوزه اصناف، دولت امکان تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌ها را فراهم کرد. با توجه به گزارش ارائه‌شده در این زمینه حمل و نقل، آموزش‌و‌پرورش و منابع آب، پرتعدادترین انتخاب مالیات‌دهندگان برای محل هزینه‌کرد مالیات بوده است.
***
بیش از ۱۱ میلیون کندوی زنبور عسل در کشور وجود دارد
رئیس بخش زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، از وجود بیش از ۱۱ میلیون کندوی زنبور عسل در کشور خبر داد. ناصر تاج‌آبادی، رئیس بخش زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به اینکه صنعت زنبورداری در دهه‌های اخیر در دنیا رشد نسبتا مناسبی داشته است، گفت: تعداد کلونی‌های زنبور عسل در سال ۱۳۹۶ حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ عدد بود که این مقدار تا سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار عدد افزایش یافته است. به عبارتی سالانه حدود 4.8 درصد رشد را تجربه کرده است.
وی افزود: این رشد در ارتباط با تعداد زنبوردارها نیز قابل مشاهده است، به طوری که تعداد آنها با رشد سالانه ۳ درصد به بیش از ۹۴ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

Page Generated in 0/0055 sec