printlogo


کد خبر: 290585تاریخ: 1403/6/5 00:00
اخبار

«از نی تا نینوا» افتتاح شد
«از نی تا نینوا» نمایشگاه خط و خوشنویسی متشکل از ۲۲ اثر با خط نستعلیق و زینت‌شده با تذهیب با مضمون امام حسین(ع)، عاشورا و اربعین بر پا شد. این نمایشگاه در راستای اهداف حمایتی گالری «ترانه باران» از هنرهای ایرانی - اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی و با نمایش آثار خوشنویسی بانویی افغانستانی برای نخستین‌‌بار در خاورمیانه بر پا شده است. مراسم افتتاح نمایشگاه «از نی تا نینوا» با حضور هنرمندان، شعرا و مسؤولان فرهنگی افغانستان روز در ایران برگزار شد.
***
نمایش نسخه مرمت شده «باد صبا» در موزه سینما
مستند «باد صبا» که تصویر و صدای آن توسط فیلمخانه ملی ایران اصلاح و مرمت شده، توسط موزه سینما نمایش داده می‌شود. در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم «باد صبا» روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود. در نشست شب‌های مستند که امروز پنجم شهریور ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، محمدرضا اصلانی، مستندساز پیشکسوت و سعید رشتیان، مستندساز شناخته شده درباره این فیلم که سال ۱۳۴۷ ساخته شده است، صحبت خواهند کرد.
«باد صبا» یا «باد عاشقان» ساخته آلبر لاموریس، فیلم مستندی درباره طبیعت، جغرافیا و مردم ایران محصول سال ۱۳۴۷ خورشیدی و مدت آن ۷۰ دقیقه است. از جمله جذابیت‌های این فیلم گفتار متن آن با صدای منوچهر انور است.
***
«خوشبختی در اودسا» به تئاتر شهر رسید
«خوشبختی در اودسا» نوشته داوود پورحمزه به کارگردانی رضا شاه‌کرمی از امروز تا بیست‌وششم شهریور هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. در این نمایش نعیمه دوستی، سحر گلشیرازی و شیده غفاریان به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش می‌پردازند.
تهیه‌کنندگی «خوشبختی در اودسا» را محمد نوریان بر عهده دارد و امیر دلفانی مجری طرح آن است. در خلاصه این نمایش آمده است: «ما دخترای اودسا منتظر شنیدن یه خبر خوب هستیم. یه چیزی شبیه معجزه!» سایر عوامل عبارتند از: تیزر: امیرعلی سیدجلالی، گروه کارگردانی: فرشیده زیودار، مهشید رضایی، ماهان خدامرادی، سجاد شفیعی، دیگر بازیگران: ماهان خدامرادی و رامتین بازگیر، یزداد شاه‌کرمی، رایان رحمتی، آریا محمدی‌زاده و صالح کرمی، دستیار تولید: رامتین بازگیر و مشاور رسانه‌ای: محمدعرفان صدیقیان. علاقه‌مندان به تماشای نمایش «خوشبختی در اودسا» می‌توانند به سایت تیوال، گیشه تئاتر و یا گیشه مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند.
***
سکوهای پخش فیلم همچنان بر مدار بی‌قانونی
سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به طرح برخی انتقادات و شکایات مردمی در سامانه ساپرا، همچنین تماس‌ها و شکایت‌های تلفنی درباره سریال «غربت» مربوط به سکوی نماوا و برنامه «جوکر ۲» مربوط به سکوی فیلیمو، به اطلاع می‌رساند هر 2 برنامه و سریال یاد شده بدون طی فرآیندهای قانونی منتشر شده و محتوای منتشر شده مورد تایید سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نیست. بر همین اساس مجوز تبلیغات محیطی برنامه و سریال یاد شده نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم صدور مجوز ساترا صادر نشده است. متاسفانه به‌ رغم تذکرات کتبی به مدیران مسؤول رسانه‌های نماوا و فیلیمو، انتشار برنامه و سریال مذکور خلاف قانون انجام شده است که این اقدام باعث طرح شکایت ساترا در مراجع قضایی شده است. بنابراین در حال حاضر انتظار می‌رود مراجع قضایی بر اساس مصوبه «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از هرگونه قانون‌شکنی جلوگیری کنند تا شاهد تکرار اقدامات خلاف قانون نباشیم.
***
تشریح آخرین وضعیت محمدعلی بهمنی
خانواده محمدعلی بهمنی، شاعر و غزل‌سرا که به ‌دلیل وخامت اوضاع جسمی در بیمارستان بستری شده است، طی بیانیه‌ای به تشریح وضعیت وی پرداختند. مشروح متن بیانیه مورد اشاره که توسط سمانه نایینی از نزدیکان بهمنی منتشر شده، به این‌ شرح است: «آنچه رخ داد مبهوت‌کننده و تلخ بود. استاد محمدعلی بهمنی پس از طی شرایط بستری و درمان در اواخر خرداد سال گذشته، در فرآیند درمان‌های دارویی و غیردارویی از قبیل فیزیوتراپی و کاردرمانی قرار داشتند و طی این مراحل و به مرور زمان توانستند پیشرفت خوبی در روند درمان داشته باشند به طوری که روزبه‌روز شرایط جسمی و ذهنی‌شان رو به بهبود رفت. طبق توصیه پزشک روز شنبه ۲۷ مرداد، سیتی تشخیصی مغز انجام شد که اگر چه زمان ارائه گزارش چند روز بعد بود اما در سیتی انجام شده علائم خاصی مشاهده نشده بود و حتی کارهای روزمره‌شان را انجام می‌دادند. چهاشنبه ۳۱ مرداد ساعت ۹:۲۰ دقیقه شب به صورت ناگهانی توانایی حرکت و تکلم‌شان به طور کامل از دست رفت و همسر ایشان بلافاصله با احمد امیرخلیلی تماس گرفتند و به اتفاق در همان دقایق اولیه استاد را به بیمارستان تندیس منتقل کردند و با تشخیص پزشک تحت عمل جراحی قرار گرفتند. اگر چه با توجه به شرایط موجود، ریسک جراحی بالا بود اما خوشبختانه جراحی با موفقیت انجام شد و پس از آن بلافاصله به آی‌سی‌یو منتقل شدند. در روز اول سطح هوشیاری بسیار پایین بود اما در روزهای بعد با افزایش هر چند اندک سطح هوشیاری، روند درمان ادامه یافت».

Page Generated in 0/0057 sec