printlogo


کد خبر: 290594تاریخ: 1403/6/5 00:00
اخبار

اینزاگی: بازی امروز طارمی را دوست داشتم
سرمربی اینتر از نمایش بازیکن ایرانی‌اش در دیدار برابر لچه ابراز رضایت کرد. به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای هفته دوم سری آ، اینتر توانست در خانه با ۲ گل لچه را شکست دهد. خیلی زود تاثیر طارمی و ضربه سر او را متئو دارمیان پیش‌تاخته وارد دروازه لچه کرد و در نیمه دوم نیز هاکان چالهان‌اوغلو از روی نقطه پنالتی اختلاف را به ۲ گل رساند. به این ترتیب اینتر توانست ۳ امتیاز این دیدار خانگی را به دست بیاورد.
لائوتارو مارتینس، کاپیتان این تیم و گلزن اول تیم ایتالیایی، نتوانست در این دیدار حضور داشته باشد. سیمونه اینزاگی بعد از این دیدار گفت: ما اینتر هستیم و از تساوی مقابل جنوا در بازی گذشته ناراضی بودیم و به همین خاطر تلاش زیادی کردیم از ابتدای بازی برابر لچه به برد دست یابیم.
او با اشاره به غیبت لائوتارو نیز گفت: ما نباید به مارتینس، بارلا، هاکان چالهان اوغلو یا هر کس دیگری وابسته باشیم. فصل گذشته قهرمانی را به دست آوردیم چون همه توانستند به اینتر در رسیدن به این هدف کمک کنند. بازی امروز طارمی را دوست داشتم و در کل از عملکرد شاگردانم رضایت دارم.
***
۳ استقلالی شاگرد کریستوف دام بودند
کریستوف دام، سرمربی مشهور آلمانی در ۷۰ سالگی درگذشت.
به گزارش فارس، برای فوتبالدوستان ایرانی و بویژه استقلالی‌ها، کریستوف دام یک مربی نام‌آشنا محسوب می‌شود.
استقلال در زمانی که او سرمربی بایرلورکوزن بود، سفری ۱۵ روزه به آلمان داشت که اتفاقات جالبی هم در آن سفر رخ داد. از جمله اینکه ناصر حجازی در برخوردی که با کریستوف دام داشت یک نکته فنی و تاکتیکی به او گفت که مورد استقبال سرمربی مشهور لورکوزن قرار گرفت. جالب اینکه ۳ بازیکن سابق استقلال یعنی مهدی پاشازاده، داریوش یزدانی و علی موسوی هر یک در مقطعی شاگرد کریستوف دام بودند، هرچند که هیچ‌کدام فرصت چندانی برای بازی کردن در ترکیب اصلی لورکوزن آلمان پیدا نکردند.
دستیار سابق کریستوف دام یعنی رولند کخ هم در اوایل دهه ۸۰ سرمربی استقلال بود که در نهایت نتایج چندان مطلوبی کسب نکرد و در حالی که آبی‌پوشان در جدول رده‌بندی شرایط مناسبی نداشتند، از استقلال رفت.
کریستوف دام در مقطعی از لورکوزن یک تیم خوب و مدعی ساخته بود که بارها نایب قهرمان بوندس‌لیگا شد.
***
ماجرای تتوهای جنجالی با یک عذرخواهی تمام نشود
ماجرای تتوی مدافع استقلال با عذرخواهی محترمانه به سرانجام رسید اما این ماجرا نشان داد فوتبالیست‌های ما نیاز به آموزش و ارشاد دارند. آرمین سهرابیان به خاطر نمایش تتوی جنجالی‌اش در گفت‌وگو با ایرنا عذرخواهی کرد و گفت: «بر خود لازم می‌دانم در ابتدا از هواداران عزیز فوتبال بویژه هواداران دوست‌داشتنی استقلال عذرخواهی کرده و در ادامه از کمیته انضباطی، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و ارکان ورزش ایران پوزش بطلبم. در راستای حاکم شدن ارزش‌های فرهنگی جامعه، به نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم که در رفتارهای هیجانی گرفتار نشده و به فرهنگ اصیل ایران اسلامی پایبند باشند».
هرچند این جملات نشانه پشیمانی سهرابیان است و او مدعی شده جبران می‌کند اما واقعیت آن است که این تتوی جنجالی نشان داد فوتبالیست‌های جوان کشورمان نیاز به آموزش، راهنمایی و ارشاد دارند. وقتی بازیکن ۲۰ و چند ساله درآمد کلان میلیاردی پیدا می‌کند ممکن است به هزار و یک دلیل به بیراهه کشیده شود و حاشیه‌های مخرب، هم آینده ورزشی‌اش را نابود کند و هم اعتبار و آبروی خود و تیمش را خدشه‌دار کند.
تتوی سهرابیان آنقدر تصویری وقیحانه داشت که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال موضع محکمی در موردش گرفت و بر ارشاد این بازیکن تاکید کرد و حتی وعده داد که رای مقتضی درباره سهرابیان صادر خواهد شد و گفت: «البته این چیزها را باید با ارشاد حل کرد، نه اینکه اصلا تنبیه نباشد اما باید این بچه(!) را صدا زد که ببینیم اصلا می‌فهمد چه کرده است و این تصویر کیست و نماد چیست؟»
اکنون سهرابیان قطعا ارشاد شده که عذرخواهی کرده اما شاید نیاز است حکمی برای متنبه شدن این بازیکن هم صادر شود تا دیگر فوتبالیست‌ها تصور نکنند با انجام هر حرکت غیرفرهنگی و غیراخلاقی در ورزشگاه می‌توانند با یک عذرخواهی سر و‌ ته ماجرا را ‌هم بیاورند! 
همانقدر که آموزش و راهنمایی فرهنگی و اسلامی برای فوتبالیست‌ها نیاز است به همان اندازه وضع و اجرای احکام بازدارنده و‌ تنبیهی نیز برای فوتبالیست‌ها واجب و ضروری است. همان‌طور که پلیس راهنمایی و رانندگی بارها درباره رعایت قوانین آموزش می‌دهد و فرهنگ‌سازی می‌کند اما در صورت بروز تخلف راننده خاطی را جریمه می‌کند تا متنبه شود. برای فوتبالیست‌ها نیز جرایم و محرومیت‌های بازدارنده مهم و ضروری است. 
علیرضا علیپور، از اعضای صیانت لیگ نیز در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: از معاون فرهنگی باشگاه و حتی مدیرعامل خود استقلال توضیح می‌خواهیم. امکان دارد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نیز این بازیکن را احضار کنند و با این بازیکن برخوردی قاطع و قانونی انجام شود.
در نهایت آنچه بیش از پیش لازم و ضروری است، فعال شدن معاونت فرهنگی در باشگاه‌هاست که باید فعال‌تر، موثرتر و کاربردی‌تر در باشگاه‌ها نقش‌آفرینی کنند.

Page Generated in 0/0101 sec