printlogo


کد خبر: 290602تاریخ: 1403/6/5 00:00
اخبار

پرداخت حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حق اولاد و حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون خبر داد. جعفر امیرآبادی‌زاده گفت: با توجه به رای صادره هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورخ 4/۱۱/1402 مبنی بر اجرای ماده ۱۰۹ قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های آن، درباره بازنشستگان کشوری که به صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده‌اند و با پیگیری‌های انجام شده از سوی صندوق و نمایندگان خویش‌فرما، اعتبار لازم در مرداد ۱۴۰۳ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تامین و به صندوق تخصیص داده شده است. وی بیان کرد: بر این اساس، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری خویش‌فرما از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون محاسبه و به حساب ایشان واریز شد. به گفته وی، مقادیر یادشده بر اساس اطلاعات موجود از این افراد در صندوق محاسبه شده است. امیرآبادی‌زاده خاطرنشان کرد: بازنشستگان کشوری که به ‌صورت خویش‌فرمایی بازنشسته شده و اطلاعات خود را در صندوق بازنشستگی کشوری تکمیل نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مدیریت‌های استانی سراسر کشور، نسبت به تکمیل اطلاعات پرونده بازنشستگی خود اقدام کنند تا پس از ارسال اطلاعات مربوط به حق عائله‌مندی و اولاد از دفاتر مدیریت استانی به اداره کل امور مالی در ستاد و ثبت در سامانه، با احراز شرایط، معوقات سنوات قبل ایشان (از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون) کارسازی و به ایشان پرداخت شود.
***
جزئیات انفجار در پمپ بنزین خیابان ولیعصر
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از انفجار در پمپ بنزین خیابان ولیعصر خبر داد. سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۷:۳۷ دقیقه صبح روز یکشنبه یک حادثه انفجار در یکی از مخازن پمپ بنزین خیابان ولیعصر نزدیک پارک ساعی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بلافاصله 3 ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شدند. وی افزود: ایستگاه اولی که به محل حادثه می‌رسد، به سایر ایستگاه‌ها اعلام می‌کند شرایط تحت کنترل است و نیاز به اعزام نیروی بیشتر نیست. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: حادثه به این شکل بود که یک کارگر ۵۵ ساله این پمپ بنزین، قصد ورود به یکی از مخازنی را داشته که قبلا از بنزین خالی شده بود اما قبل از ورود، در نزدیکی ورودی این مخزن، یک دستگاه برقی را روشن می‌کند و اینچنین یک کوپ یا انفجار لحظه‌ای رخ می‌دهد. ملکی گفت: این کارگر در انفجار بسیار آسیب می‌بیند و شرایط وخیمی داشت که به عوامل اورژانس تحویل و به بیمارستان انتقال داده شد. خوشبختانه این انفجار به کس دیگری آسیبی وارد نکرد. وی با اشاره به علت این حادثه افزود: تجمع بخارات بنزین داخل مخزنی که از بنزین خالی بوده و ایجاد یک جرقه، باعث این انفجار لحظه‌ای شده است. این انفجار شعله‌وری نداشت و همکاران من پس از ایمن‌سازی، محل را ترک کردند.
***
آزادی ۱۱۴ زندانی استان تهران
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ۱۱۴ نفر از زندانیان استان همزمان با برگزاری پویش به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم، از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند. رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: از ابتدای محرم تاکنون همزمان با پویش «به عشق امام حسین علیه‌السلام می‌بخشم»، ۱۱۴ زندانی با استفاده از حمایت‌های خیران و نهادهای ارفاقی عفو و از زندان‌های استان تهران آزاد شده‌اند. علی القاصی گفت: کمک‌هایی که توسط خیران می‌شود و همچنین تلاش همکاران از جمله در زمینه فراهم‌سازی زمینه صلح و سازش و جلب رضایت شکات و نیز استفاده از نهادهای ارفاقی بر اساس قانون، موجبات آزادی زندانیان را فراهم می‌کند.
* مشارکت جوانان ورزشکار برای آزادی چند زندانی
گروهی از جوانان که صبح‌ها برای ورزش در مجموعه انقلاب تهران حاضر می‌شوند، با پرداخت بدهی ۴ زندانی، در آزادی این زندانیان سهیم شدند. به گزارش تسنیم، در اقدامی خودجوش، گروهی از جوانان که بدون هیچ نام یا تیم ورزشی، صبح‌ها برای ورزش و دویدن در مجموعه انقلاب حاضر می‌شوند، با پرداخت 100 میلیون تومان به جمع نیکوکاران ستاد دیه استان تهران پیوستند و در آزادی 4 نفر زندانی بدهکار سهیم شدند.
***
مصرف گوشت قرمز و خطر ابتلا به دیابت
یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد گوشت قرمز حاوی نوعی آهن است که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد افزایش دهد. به گزارش مهر، مطالعه روی بیش از ۴۰۰ هزار نفر که تا ۲۴ سال تحت نظر بودند، نشان می‌دهد کسانی که چربی رژیم غذایی خود را از گیاهان در مقایسه با حیوانات دریافت کرده‌اند، با احتمال مرگ بسیار کمتری روبه‌رو بوده‌اند.

Page Generated in 0/0053 sec