printlogo


کد خبر: 290607تاریخ: 1403/6/5 00:00
اخبار

وصول ۹۱ درصدی منابع پیش‌بینی شده در بودجه
وزارت امور اقتصادی و دارایی با انتشار صورت‌حساب عملکرد سال ۱۴۰۲ بودجه، از وصول 91.03 درصد منابع پیش‌بینی شده بودجه خبر داد.
این صورت‌حساب که برای چهارمین بار در ۶ ماهه اول سال تهیه شده است، پیش از این در موعد قانونی آن پایان آذرماه، تهیه می‌شد که گامی در ارتقای شفافیت مالی، پاسخگویی و افزایش سودمندی گزارش تفریغ بودجه سالانه کل کشور محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، حدود 91.03 درصد منابع پیش‌بینی  شده در بودجه نهایی وصول شده است. منابع عمومی وصول شده به ترتیب شامل درآمدها حدود 50.35 درصد، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای حدود 22.42 درصد و واگذاری دارایی‌های مالی حدود 27.23 درصد است.
درآمدهای مالیاتی بزرگ‌ترین منبع درآمدی دولت بوده که کمتر از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده، وصول شده است. مالیات اشخاص حقوقی و مالیات بر درآمد بیشتر از میزان پیش‌بینی نهایی در بودجه سال ۱۴۰۲ وصول شده و سایر اجزای درآمدهای مالیاتی وصول شده کمتر از میزان پیش‌بینی نهایی در بودجه سال ۱۴۰۲ بوده است. منابع حاصل از فروش اوراق مالی اسلامی 14.84 درصد از منابع عمومی دولت در سال ۱۴۰۲ را تشکیل داده که این نسبت در مقایسه با سال قبل 5.78 درصد افزایش داشته است.
***
به جای واردات گوشت به تولید داخل یارانه بدهید
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از واردات گوشت برای تنظیم بازار داخل گفت به جای این کار باید به تولیدکننده یارانه داد تا قیمت عرضه، حداقلی و توان خرید ایجاد شود.
سیدمحمد سادات‌ ابراهیمی درباره واردات گوشت گرم گفت: قرار بر این بود بر اساس میزان تولید و تعادل بازار، گوشت وارد شود تا بتواند قیمت را تنظیم کند. با توجه ‌به پتانسیل خوب کشور در تولید گوشت قرمز، تأمین این گوشت برای کشور میسر بوده و تأکید کمیسیون بر تأمین این نیاز در داخل است.
وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها مبادرت به واردات گوشت با مجوزهای لازم کرده‌اند. در قانون بودجه ۱۴۰۳، ردیفی از محل عوارض واردات نهاده‌های دامی پیش‌بینی شده که برای تولید ۵۰ هزار تن گوشت مورد نیاز برای تنظیم بازار است تا بتوان واحدهای تولیدی کشور را فعال کرد، لذا نظر مجلس و کمیسیون کشاورزی تأمین نیاز از منابع داخلی است.

Page Generated in 0/0054 sec