printlogo


کد خبر: 290610تاریخ: 1403/6/5 00:00
اخبار

تشریح دکترین دفاعی جمهوری اسلامی از سوی وزیر دفاع
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با اشکال مختلفی از تهدیدات نوظهور روبه‌رو هستیم و باید با اشراف کامل بر دگرگونی‌های نظام جهانی اصل «بازدارندگی فعال» را به ‌عنوان دکترین دفاعی جمهوری اسلامی تقویت کنیم.
امیر عزیز نصیرزاده در نخستین نشست شورای راهبردی وزارت دفاع با معاونان و مدیران‌ عامل سازمان‌های این وزارتخانه، با قدردانی از اقدامات امیر آشتیانی وزیر پیشین دفاع، با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس به خود، گفت: رای بالای مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف مجلس به وزرای دفاع و همین‌طور دوره کنونی، بیانگر عملکرد خوب و شایسته نیروهای مسلح است. ان‌شاءالله بتوانیم در این راه خطیر همانند وزرای دفاع قبلی امانتدار خوبی برای نیروهای مسلح باشیم.
وزیر دفاع اظهار کرد: زیست‌بوم فناورانه و دانشی این وزارتخانه، تجلی سرمایه‌های موفق انسانی در حوزه مدیریتی را به همراه داشته که این مهم باید با رعایت اصل «همتاپروری» در مسیر پشتیبانی همه‌جانبه از نیروهای مسلح و اعتلای قدرت جمهوری اسلامی تقویت شود.
نصیرزاده با تأکید بر تقویت اصل تحقیق، پژوهش و پویایی دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی وزارت دفاع و بهره‌مندی از ظرفیت‌های نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: در جهان کنونی با اشکال مختلفی از تهدیدات نوظهور روبه‌رو هستیم. بنابراین وزارت دفاع باید با اشراف کامل بر دگرگونی‌های نظام جهانی و رصد فناوری‌های پیشرفته، در لبه دانش حرکت و متناسب با نیاز نیروهای مسلح و کشور، اصل «بازدارندگی فعال» را به‌عنوان دکترین دفاعی جمهوری اسلامی تقویت کند.
وی با تأکید بر انسجام درونی و تقویت ارزش‌های معنوی، اقتدار معنوی را همسنگ اقتدار دفاعی و نظامی دانست و تمام مسؤولان و مدیران عالی سازمان‌ها را به رعایت همدلی، وفاق، حذف تشریفات زائد و افزایش انگیزه‌های معنوی دعوت کرد.
***
سردار سرلشکر سلامی: 
خبرهای خوبی از انتقام خواهید شنید
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مرز خسروی حاضر شده بود، در پاسخ به پرسش‌ها و درخواست‌های مردم و خبرنگاران مبنی بر انتقام گفت: خبرهای خوبی می‌شنوید.
سردار حسین سلامی در حاشیه بازدید از مرز خسروی در حلقه زائرانی قرار گرفت که شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دادند و خواستار انتقام خون شهید اسماعیل هنیه بودند.
وی قبل از ترک محل بازدید و حین سوار شدن بر خودرو، در پاسخ به افرادی که درباره انتقام از وی پرسیدند به یک جمله بسنده کرد و گفت: درباره انتقام خبرهای خوبی می‌شنوید؛ ان‌شاءالله.
***
فرمانده کل ارتش: 
آماده همکاری با وزارت کشور درباره امنیت مرزها هستیم
فرمانده کل ارتش در دیدار با وزیر کشور با اشاره به همپوشانی ماموریت‌های وزارت کشور و ارتش در حوزه امنیت مرزها، حوادث و بلایای طبیعی و مدیریت بحران، آمادگی بیش‌ از پیش ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با وزارت کشور در انجام این ماموریت‌ها مورد تأکید قرار داد.
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی همراه با دیگر فرماندهان و امیران ارتش اعم از نیروهای زمینی، هوایی و دریایی، با حضور در دفتر اسکندر مؤمنی، انتصاب وی را به ‌عنوان وزیر کشور تبریک گفت و برای وزیر کشور دولت چهاردهم آرزوی موفقیت کرد.
فرمانده کل ارتش در این دیدار با اشاره به سوابق مدیریتی و خدمات ارزنده مؤمنی اظهار کرد: وی در هر مسؤولیتی که بوده خدمات ارزشمند و ماندگاری برجا گذاشته است و ان‌شاءالله در وزارت کشور هم منشأ خدمات شایسته‌ای خواهد بود.
***
مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور شد
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حکمی مهدی سنایی را به سمت معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور منصوب کرد.
محسن حاجی‌میرزایی در حکم انتصاب مهدی سنایی تصریح کرده است: انتظار دارم با هم‌افزایی و بهره‌گیری از مجموعه نیرو و امکانات دفتر رئیس‌جمهور و همکاری نزدیک با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات و کشور، نسبت به بررسی موضوعات سیاسی - اجتماعی و امنیتی، تنظیم برنامه‌های مربوط، ارائه گزارش، پیشنهادها و راهکارهای مناسب و پیگیری آنها و اجرای امور محوله اقدام نمایید.
در بخشی از این حکم آمده است: اهتمام به اهداف و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر تحقق چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، قانون برنامه توسعه و نیز وفاداری به منشور اخلاقی دولت چهاردهم به منظور خدمت هرچه بیشتر به مردم عزیز ایران مورد نظر است.
معاون جدید حقوقی رئیس‌جمهور کار خود را آغاز کرد
حجت‌الاسلام مجید انصاری در معاونت حقوقی رئیس‌جمهور کار خود را آغاز کرد.
مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور پس از شرکت در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره)، با حضور در دفتر معاونت حقوقی رئیس‌جمهور کار خود را آغاز کرد. 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور در نخستین برنامه کاری خود با برگزاری جلسه‌ای با معاونان معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در جریان آخرین اقدام‌ها و دستاوردهای معاونت‌ها قرار گرفت و برای پیشبرد امور دستورات لازم را صادر کرد.

Page Generated in 0/0057 sec