printlogo


کد خبر: 290627تاریخ: 1403/6/5 00:00
هیچ گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیردار بین زائران داده نشده است
زائران اربعین در سلامت

هر چند پیش‌بینی‌‌ها حاکی از این بود که اربعین 1403 به دلیل افزایش کم‌سابقه دمای هوا و وجود برخی بیماری‌های ویروسی، احتمال بیمار شدن زائران نسبت به سنوات گذشته بیشتر شود اما به دلیل پیش‌بینی تمهیدات لازم و استقرار گسترده مراکز درمانی و بهداشتی در موکب‌ها در طول سفر خوشبختانه شاهد کاهش ابتلای زائران اربعین به بیماری‌های مختلف بودیم. 
در همین راستا رئیس جمعیت هلال‌احمر از کاهش بیماری‌ها میان زائران اربعینی با توسعه مسائل بهداشتی و ارتقای خدمات درمانی در عراق خبر داد. پیرحسین کولیوند در دیدار با وزیر بهداشت عراق تاکید کرد: اربعین امسال زائران حسینی از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه‌شده کاملا رضایت دارند. وی افزود: همچنین از خدمات وزیر بهداشت کشور عراق و تمام همکاران ایشان در راهپیمایی اربعین حسینی تشکر می‌کنیم. کشور عراق در نجف کربلا، سامرا، کاظمین و تمام محورهای مواصلاتی و مرزها از تمام ظرفیت‌های خود برای خدمات‌رسانی به زائران در اربعین حسینی استفاده کرد. 
همچنین با همکاری و هم‌افزایی هلال‌احمر و وزارت بهداشت عراق، خدمات در سطح بالایی به زائران ارائه شده و تاکنون هیچ گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیردار بین زائران گزارش نشده است. مسائل بهداشتی به صورت گسترده‌ای توسعه یافته و زائران هم رعایت می‌کنند. 
صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق نیز با اشاره به اینکه خدمات سلامت به زائران حسینی در ایام اربعین امسال، حاصل همکاری و برنامه‌ریزی مشترک میان هلال‌احمر ایران و وزارت بهداشت عراق بود، از این همکاری مشترک برای خدمت شایسته به زائران اباعبدالله قدردانی کرد. 
وی گفت: به مناسبت مراسم اربعین شهادت امام حسین(ع) با رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران و هیات همراه ایشان دیدار کردیم و گفت‌وگویی درباره همکاری مشترک در مراسم اربعین و تلاش‌ها و خدمات ارائه شده هلال‌احمر ایران با همکاری وزارت بهداشت عراق برای درمان زائران ایرانی عزیز از زمانی که وارد کشورمان می‌شوند تا زمانی که با سلامت و بی‌خطر کشور عراق را ترک کنند، داشتیم. الحسناوی افزود: بدون شک همکاری برای خدمت به زائران در اربعین امسال با یک طرح از قبل برنامه‌ریزی شده میان وزارت بهداشت عراق و هلال‌احمر جمهوری اسلامی انجام شد. 
وی با بیان اینکه امیدوار است زیارت اربعین و طرح خدمات سلامت زائران به صورت عالی پیش برود، گفت: خدمات درمانی ایام اربعین که با همکاری طرفین در حال انجام است، به تمام زائران از جمله زائران ایرانی و زائران کشورهای عربی و عراقی ارائه می‌شود. وزیر بهداشت عراق در پایان با قدردانی از خدمات و زحمات اعضای هلال‌احمر ایران، رئیس این جمعیت و هیات همراه وی در سفر به عراق، از ایجاد این همکاری دوجانبه پربار در راه ارائه خدماتی که شایسته زائران ابا عبدالله حسین(ع) است، تقدیر و تشکر کرد.

Page Generated in 0/0068 sec