printlogo


کد خبر: 290629تاریخ: 1403/6/6 00:00
اخبار

عمو حاتم کتاب‌باز درگذشت
حاتم مشمولی معروف به «عمو حاتم کتاب‌باز» بازیگر سینما و تلویزیون که از چندی پیش به بیماری کلیوی مبتلا شده بود، شامگاه یکشنبه ۴ شهریور در منزل خود در تهران درگذشت. 
وی سابقه ایفای نقش در آثاری همچون جنگ سوم جهانی به کارگردانی هومن سیدی، حرفه‌ای و سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی را در کارنامه هنری خود دارد. 
مشمولی نخستین بار در بوتیک نخستین فیلم بلند حمید نعمت‌الله (۱۳۸۳) ایفای نقش کرد و پس از آن تا همین چند سال اخیر حضوری در عرصه سینما و تلویزیون به غیر از مجموعه تلویزیونی کتاب‌باز نداشت. مشمولی مرداد سال گذشته در این باره گفته بود: «کتاب‌باز راه من را به سینما باز کرد و باز هم دوست دارم بازی کنم».
احسان عبدی‌پور، فیلمساز که حاتم مشمولی را به مجموعه کتاب‌باز معرفی کرده بود در ارتباط با این رخداد گفت: «ساعت 22 دیروز مطلع شدم که عموحاتم به رحمت خدا رفته است. از دوستی که صفحه کتاب‌خوانی در اینستاگرام دارد مطلع شدم که عموحاتم دارفانی را وداع گفته است. عموحاتم تنها بود و این روزها تنهاتر از همیشه». 
***
رونمایی از گنجینه امین تارخ و مازیار میری در موزه سینما
روز چهارشنبه هفتم شهریور طی مراسم ویژه‌ای در موزه سینما، گنجینه زنده‌یاد امین تارخ و مازیار میری به صورت جداگانه رونمایی می‌شود. در این مراسم طبق اعلام، ساعت ۱۷ به صورت جداگانه از گنجینه مازیار میری کارگردان سینمای ایران و همچنین گنجینه زنده‌یاد امین تارخ در تالارهای این مجموعه فرهنگی - تاریخی رونمایی می‌شود، سپس مراسم نکوداشت امین تارخ، بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون با مشارکت موزه سینما و انجمن بازیگران خانه سینما از ساعت ۱۸ در سالن فردوس برگزار می‌شود. در این مراسم هنرمندان سینما و تئاتر درباره ویژگی‌های فردی و نقش امین تارخ در اعتلای سینمای ایران بویژه رشد هنر بازیگری سخنرانی خواهند کرد. 
زنده‌یاد امین تارخ متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم‌قرن فعالیت در عرصه بازیگری، نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد. او همچنین در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرد. 
***
کتاب «من یک ایرانی‌ام» نقد و بررسی می‌شود
نقد و بررسی کتاب «من یک ایرانی‌ام»  با حضور«راضیه خلدی نسب» نویسنده کتاب، استاد «ابوالفضل درخشنده» و «زهرا احمدی قادر» از منتقدان حوزه ادبیات دفاع ‌مقدس برگزار می‌شود. کتاب «من یک ایرانی‌ام»؛ داستان زندگی رزمنده پرافتخار ارمنی آقای «آلبرت محمودلو» با روایت‌هایی از دوستان و خانواده اوست که توسط راضیه خلدی‌نسب گردآوری و تدوین شده است. 
این نشست امروز از ساعت 8 تا 9 صبح در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این برنامه به نشانی میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس مراجعه کنند. 
***
اعلام زمان برگزاری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی 
دومین نمایشگاه صنعت موسیقی ۱۰ تا ۱۳ مهرماه امسال در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام ستاد برگزاری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی، در این دوره با توجه به استقبال از دوره نخست، تمهیداتی ویژه برای فعالان صنعت موسیقی درنظر گرفته شده است. در این بین پیرو اظهارنظر و گلایه‌های برخی واردکنندگان ادوات موسیقی، موضوع ممنوعیت واردات سازها و ادوات موسیقی، از سوی دبیرخانه نمایشگاه صنعت موسیقی مورد پیگیری قرار گرفت و جلسات متعددی در این باره با مقامات و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و ‌آلات موسیقی و... برگزار شد. 
در نهایت نامه‌ای با امضای سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده و به وزارت صمت ارسال شد. 
***
«حنوط» به نوفل لوشاتو و «سیمبلین» به حافظ می‌رود
عمارت نوفل لوشاتو از ۸ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ میزبان نمایش «حنوط» به نویسندگی علیرضا دماوندی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی طاها علی‌قارداشی است. اجرای این نمایش ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و مدت زمان آن ۶۰ دقیقه است. سید‌علی ‌مساوات، حمیدرضا ‌شاهپسند، پانیذ ‌نصیری، غزاله ‌مهرابی، علی ‌طاهری، رومینا ‌بختیاری و علیرضا ‌دماوندی بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان نمایش «حنوط» آمده است: هر دو می‌گفتند کز خوف سقوط، جان سپردن به از این بوی حنوط... . 
همچنین اجرای نمایش‌های «سلوک مستان» به دراماتورژی و کارگردانی تمنا پناهی تا ۱۶ شهریور، هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه و «حق با مردم بود» به نویسندگی و کارگردانی علی نیکزاد تا ۲۳ شهریور، هر شب ساعت ۲۱:۱۵ به مدت ۷۰ دقیقه ادامه دارد. «شالهنگ» نوشته آرزو خانجانی به کارگردانی بابک قادری تا ۷ شهریور هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه، «رگتیچ» به نویسندگی و کارگردانی امیرطاها سلکی تا ۷ شهریور هر روز ساعت ۱۷:۴۵ به مدت ۶۰ دقیقه و نمایش «سی و یک رویا» به نویسندگی و کارگردانی جواد مولانیا تا ۹ شهریور هر شب ساعت ۲۲:۴۵ به مدت ۸۵ دقیقه روی صحنه می‌روند. 
 

Page Generated in 0/0054 sec