printlogo


کد خبر: 290637تاریخ: 1403/6/6 00:00
اخبار

پاسخ مدیرکل ورزش خراسان رضوی به شایعات
مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی به ابهامات پیرامون عدم برگزاری دیدار پیش روی تیم‌ ملی فوتبال ایران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد پاسخ داد. علیرضا تاج‌فیروز در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مخالفت با برگزاری دیدار تیم‌ ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد مقدس اظهار داشت: دهه آخر صفر، اوج رفت ‌و آمد زائران به مشهد محسوب می‌شود و بیشتر خیابان‌ها تا پایان این ماه شلوغ است. وی با اشاره به اهمیت نظر شورای تأمین استان خراسان رضوی گفت: برای میزبانی در سطح لیگ برتر و تیم ملی، باید نظر شورای تأمین گرفته شود و این شورا بر اساس برخی شاخص‌ها، با درخواست میزبانی مخالفت یا موافقت می‌کند. از لحاظ مسائل امنیتی در شرایط ویژه نیز باید برخی موارد رعایت شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی با بیان اینکه شوراهای تأمین استان‌ها حساسیت درستی روی این موارد دارند، تصریح کرد: در این ایام با برگزاری هیچ رویدادی که باعث تجمع مردم شود، موافقت نمی‌شود. در این شرایط هیات‌های عزاداری که شناسنامه دارند، می‌توانند در شهر تردد کنند. تاج‌‌فیروز درباره غیبت تماشاگران در دیدار ذوب‌آهن اصفهان – هوادار نیز با وجود هواداران کم آنها در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: ممکن است تجمعی 100 نفره هم باعث بروز مشکل امنیتی شود و تعداد افراد اهمیتی ندارد. بعد از این ایام، باید با شورای تأمین صحبت کنیم و ببینیم به چه مواردی برای برگزاری مسابقه نیاز است تا با آنها موافقت شود یا خیر. وی درباره انتقاد مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال از آستان قدس رضوی بابت درخواست مبلغ بالا به‌ خاطر اجاره ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: تاج کم‌لطفی کرده است. من در تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی فعالیت کرده‌ام و هزینه نگهداری مجموعه‌ای به این عظمت را می‌دانم. تربیت‌بدنی آستان قدس یک مجموعه خودگردان است و باید خودش هزینه‌هایش را تأمین کند، نه اینکه از موقوفه‌ها هزینه کند. تاج‌‌فیروز با انتقاد از عوامل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: چگونه تاج و سایر عواملی که در تیم‌ ملی فعالیت می‌کنند، نمی‌گویند ما عِرق ملی داریم و حق‌الزحمه‌ای نمی‌گیریم؟ مگر عوامل فدراسیون فوتبال «فی‌سبیل‌الله» کار می‌کنند؟ آنها حاضر نیستند از درآمد شخصی خودشان بگذرند اما می‌گویند موقوفه از حق خودش بگذرد! مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی درباره انتقاد سرمربی تیم‌ ملی ایران از برگزاری دیدار ایران - لبنان در مشهد هم گفت: مدیران خراسان رضوی از نحوه برگزاری دیدار ایران - لبنان که تماماً به عوامل فدراسیون بازمی‌گردد، خاطره خوشی ندارند. کل ایراداتی که در این مسابقه (دیدار ایران - لبنان) رخ داد، به سوءمدیریت فدراسیون برمی‌گشت، اگرنه چگونه اجازه برگزاری آن مسابقه را صادر کردند؟ تاج‌‌فیروز با بیان اینکه سوءمدیریت باعث بروز مشکلات شد، گفت: چرا کسی یقه کسانی را که چنین تصمیماتی در گذشته گرفتند، نمی‌گیرد؟ آنها هیچ‌وقت بازخواست نشدند. مسؤولان مشهد مقدس بابت برگزاری دیدارهای ملی و لیگ برتر نگرانی دارند. چه تضمینی وجود دارد که اتفاقات دیدار ایران - لبنان تکرار نشود. کدام‌یک از آقایان حاضر هستند ضمانت کنند این اتفاق مجدداً رخ ندهد؟
***
ماجرای فسخ قرارداد یامگا و استقلال چیست؟
هنوز قرارداد مدافع - هافبک فرانسوی تیم فوتبال استقلال با این باشگاه فسخ نشده است. کوین یامگا که به دلیل مصدومیت چشم نتوانست مجوز بازی در جمع آبی‌پوشان را بگیرد، چند روزی است در تمرینات آلومینیوم اراک شرکت می‌کند. یامگا چندی پیش به بهانه عدم دریافت مطالباتش از استقلال به مسؤولان این باشگاه نامه نوتیس (اخطار) ارسال کرده بود و با گذشت چند روز خواستار فسخ قراردادش شد اما باشگاه استقلال این درخواست را رد کرد. مسؤولان استقلال به یامگا اعلام کردند با توجه به رضایت‌مندی باشگاه از او، پای میز مذاکره بنشیند تا بر سر رقمی برای فسخ قرارداد به توافق برسند. یامگا اما خواستار فسخ قرارداد است تا براحتی راهی تیم‌ دیگری شود. محمدعلی زارع، پزشک استقلال توضیحاتی درباره وضعیت یامگا ارائه و به نوعی اعلام کرد یامگا براحتی نمی‌تواند به میادین بازگردد. یامگا در تعطیلات نیم‌فصل دوم فصل گذشته در برخورد با امید حامدی‌فر در تمرین استقلال از ناحیه چشم مصدوم شد و از آن تاریخ نتوانسته است به میادین بازگردد. 
***
بازیکن سابق اینتر: طارمی یک خرید عالی است
مدافع سال‌های دور اینتر معتقد است مهاجم تیم‌ ملی فوتبال کشورمان خرید مفیدی برای مدافع عنوان قهرمانی سری A خواهد بود. گراتزیانو بینی که 14 سال در تیم فوتبال اینتر به میدان رفت و 233 بار برای نراتزوری بازی کرد، در گفت‌وگو با
«Radio Sportiva» درباره مهدی طارمی اظهار داشت: قبل از دیدار با لچه هیچ‌گاه بازی طارمی را ندیده بودم. او بخوبی در زمین حرکت می‌کند و به عمق دفاع حریف می‌رود. به نظرم طارمی یک خرید عالی است. 
طارمی در هفته نخست سری A ایتالیا در دیدار اینتر مقابل جنوا از دقیقه 75 وارد زمین شد. مهاجم تیم‌ ملی کشورمان شنبه شب در نخستین حضور کامل در ترکیب اینتر، یک گل برای نراتزوری ساخت و پایه‌گذار نخستین برد شاگردان سیمونه اینزاگی در فصل 2025-2024 بود. 

Page Generated in 0/0054 sec