printlogo


کد خبر: 290640تاریخ: 1403/6/6 00:00
علیرضا دبیر: نیاز به زیرساخت‌های قوی داریم
کشتی هویت ملی ایران است

مراسم روز ملی کشتی به مناسبت سالروز تولد غلامرضا تختی، همچنین مراسم بزرگداشت استاد منصور برزگر و تجلیل از مدال‌آوران المپیک دیروز دوشنبه در فدراسیون کشتی برگزار شد. در این مراسم احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، سیدمحمدشروین اسبقیان، برنا فیروزی، مهرداد علی‌قارداشی، عبدالمهدی نصیرزاده، پژمان درستکار، حسن رنگرز، عباس جدیدی و علیرضا حیدری و سایر پیشکسوتان حضور داشتند.
در ابتدای مراسم منصور برزگر گفت: قهرمانان ما هیچکدام کاخ‌نشین نبودند و همه از کوخ‌نشینی به کاخ‌نشینی رسیدند. این راه خیلی سخت است، کسی که قصد کسب مدال المپیک را دارد باید در این راه سخت از همه لذت‌ها چشم‌پوشی کند. کشتی‌گیر باید برای رسیدن به مدال المپیک عمر و جوانی‌اش را بگذارد. از فدراسیون کشتی به خاطر برگزاری چنین مراسمی تشکر می‌کنم، امروز روز جهان‌پهلوان تختی است. وقتی می‌گویند پهلوانی برای ایرانیان است و به این منطقه جغرافیایی محدود نمی‌شود. مرام پهلوانی و قهرمانی با محیط جغرافیای ما آغشته شده و اگر فردوسی از پهلوانی و کشتی می‌گوید چون در این خطه به دست آمده است. مدال‌های کشتی در آذربایجان و داغستان و ایران به دست آمده است. کشتی با پهلوانی آمیخته شده و باید راه تختی را دنبال کنیم.
در ادامه مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی گفت: دوست ما در کارهای عمرانی احمدآقا دنیامالی است و کار عمرانی را از او یاد گرفتم. به همه خیرمقدم و خوشامد می‌گویم. روزی که رئیس فدراسیون شدم فردا صبح با آقای دنیامالی صبحانه خوردیم، او رئیس فدراسیون قایقرانی بود و 2 مدال طلای آسیایی این رشته در زمان دنیامالی کسب شد. او به من گفت باید برنامه جامع بنویسید. من زمانی که به فدراسیون آمدم گفتم برنامه فدراسیون را به من بدهید، برنامه مسابقات را به من دادند. رئیس فدراسیون کشتی گفت: ما الان برنامه جامع برای ۸ سال آینده داریم، بعضی‌ها گفتند دبیر فقط به دنبال ساخت‌وساز است اما این بازسازی نیست، باید برای پیشرفت فنی کشتی زیرساخت‌ها مجهز باشد. روز گذشته تیم ‌ملی نوجوانان نایب قهرمان جهان شد. من تا صبح حرص خوردم چون می‌دانستم به کجا باختیم. دبیر تاکید کرد: برنامه ۸ ساله برای فدراسیون نوشتم و هر کس به کشتی بیاید باید طبق برنامه جلو برود. رئیس بعدی فدراسیون کار سختی دارد. فدراسیون کشتی به درآمدزایی رسیده است، در کشتی چه زمانی به خاطر یک مدال ۶ میلیارد جایزه داده‌اند؟! نمی‌توان اقتصاد کشتی را رونق نداد و توقع کسب مدال داشت. دبیر گفت: کشتی هویت ما است، برخی رشته‌ها از اینکه می‌گوییم کشتی ورزش ملی است ناراحت می‌شوند، در صورتی که کشتی ورزش ملی ماست و ثبت شده است. از المپیک قبلی تا المپیک پاریس 3 مدال طلا گرفتیم، حیف است که در ۸۰ سال ۱۰ مدال گرفتیم، یعنی ما نمی‌توانیم در این چند سال بیشتر از این مدال بگیریم؟ وی عنوان کرد: ما داریم کم می‌گذاریم. در علم بدنسازی مشکل داریم و باید آن را رفع کنیم. من در رابطه با کتف حرف زدم و برخی‌ها ناراحت شدند، چرا قبول نمی‌کنیم ما در برخی موارد ضعیف هستیم و باید آن را درست کنیم؟ کشتی آزاد باید 2 مدال طلا می‌گرفت، حسن یزدانی یک دقیقه کم آورد. با این حال باید تلاش کنیم. از وزارت ورزش می‌خواهم به ما کمک کند تا برنامه‌های خودمان را عملیاتی کنیم. دبیر عنوان کرد: ما حمال کشتی هستیم و باید کار کنیم. متأسفانه برخی‌ها تا هر اتفاقی می‌افتد قهر می‌کنند. ما باید کار کنیم. حسن رنگرز الان هدایت کشتی را برعهده دارد، او خودش می‌داند چقدر ما کار سختی داریم و کار با من هم سخت است. ما روز و شب کار می‌کنیم و اصلاً خواب نداریم. 

Page Generated in 0/0052 sec