printlogo


کد خبر: 290651تاریخ: 1403/6/6 00:00
اخبار

قیمت خرید تضمینی گندم بزودی اعلام می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم سال زراعی جدید به‌زودی اعلام می‌شود.
«غلامرضا نوری قزلجه» دیروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم آغاز سال زراعی جدید در جمع خبرنگاران افزود: بعد از هفته دولت با برگزاری جلساتی که برخی درون‌دستگاهی نیست، بلکه برون‌دستگاهی است و نیاز به هماهنگی‌های دولت دارد، قیمت جدید تضمینی گندم اعلام می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اکنون نظرات کارشناسی دریافت شده و پیش‌نویس نرخ خرید تضمینی جدید گندم آماده است.
وی درباره اجرای الگوی کشت سال زراعی جدید گفت: اکنون اجرای الگوی کشت سال زراعی جدید در حال تحقق است و بر اساس تکالیف قانونی و امکانات و مشوق‌هایی که در اختیار داریم الگوی کشت اجرا می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت برنامه جدیدی نیست، بلکه در گذشته نیز توسط کشاورزان اجرا می‌شد، تصریح کرد: این موضوع را با توجه به تغییرات اقلیم و بحران آبی دقیق‌تر می‌کنیم.
نوری قزلجه گفت: اکنون با مشوق‌هایی که در اختیار داریم کار را به سمتی سوق خواهیم داد که کشت‌های مناسبی با توجه به اقلیم داشته باشیم. الزامات در حدی است که قانون تعیین کرده است و بیش از آن الزامی ندارد.
***
امکان عودت باقیمانده ارز اربعین تا ۲۱ شهریور
امکان عودت باقیمانده ارز اربعین از سوی زائران پس از بازگشت از پنجم شهریور تا چهارشنبه ۲۱ شهریور فراهم شده است.
بانک مرکزی اعلام کرد بعد از اربعین حسینی از روز دوشنبه پنجم شهریور تا روز چهارشنبه ۲۱ این ماه، امکان عودت ارز اربعین از سوی زائران فراهم شده است و چنانچه زائران از زیارت برگشته و تمایل داشته باشند، می‌توانند باقیمانده ارز خود را از همان بانکی که تهیه کردند به نرخ روز مرکز مبادله ارز و طلای ایران به فروش برسانند.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، از ابتدای فروش ارز اربعین در تاریخ هشتم مرداد سال جاری تا روز پنجشنبه اول شهریور، بیش از یک میلیون و ۶۰۰  هزار نفر از شبکه بانکی کشور (7 بانک عامل عرضه ارز اربعین) این ارز را دریافت کرده‌اند و با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم حدود ۹۷ درصد تهیه این ارزها به صورت برخط و از طریق سامانه‌های معرفی‌شده از سوی بانک‌های عامل بوده است.
***
2.5 برابر شدن حجم تجارت ایران با اوراسیا
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری نشست بزرگ تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از حضور بیش از ۳۰۰ شرکت ایرانی و 5 کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این نشست خبر داد.
مهدی ضیغمی با تأکید بر اهمیت برگزاری نشست بزرگ تجاری ایران و اوراسیا گفت: به نظر می‌رسد پیش از اجرایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد، برگزاری نشست بزرگ تجاری ایران و اوراسیا فرصت مغتنمی خواهد بود تا با استفاده از این امکان، زمینه لازم را برای بهره‌مندی حداکثری فعالان اقتصادی کشورمان از این موافقتنامه فراهم آوریم.
همچنین ضیغمی در ادامه از توسعه سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای عضو این اتحادیه بعد از انعقاد موافقتنامه‌های تجاری خبر داد و افزود: اجرای موافقتنامه موقت تشکیل منطقه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از سال ۱۳۹۸ به این سو حجم تجارت فی‌مابین را بیش از 2.5 برابر افزایش داد، همچنین صادرات ایران به این اتحادیه نیز در این مدت بیش از ۱۳۸ درصد رشد کرد.
***
درخواست بنگاه‌های املاک برای بستن غیرمجازها
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام اینکه تهران بیشترین بنگاه املاک غیرمجاز را دارد، گفت: بنگاه‌های املاک مجوزدار خواستار برخورد با بنگاه‌های غیرمجاز هستند.
حسین جنتی گفت: طبق قانون تسهیل صدور مجوزها، بنگاه‌های معاملات بدون مجوز برای دریافت پروانه کسب در صورت کامل بودن مدارک و بارگذاری در درگاه ملی مجوزها در کمتر از ۱۵روز می‌توانند نسبت به اخذ پروانه کسب خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: استان تهران بیشترین بنگاه‌های غیرمجاز را در کشور دارد، لذا همکاری اتاق اصناف و پلیس اماکن برای پیگیری ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک غیرمجاز در این استان لازم و ضروری است و ما از این نهادها‌ طلب امداد و کمک داریم.
وی اضافه کرد: بنگاه‌های معاملات املاک مجوزدار خواستار برخورد با بنگاه‌های غیرمجاز هستند و این خواسته برحق است. در واقع بنگاه‌های معاملات املاک مجوزدار از وزارت راه و شهرسازی مطالبه می‌کنند تا به‌ منظور تسهیل فضای کسب‌وکار برخورد با بنگاه‌های غیرمجاز در اولویت باشد، بنگاه‌هایی که بدون پرداخت هیچ‌گونه مالیاتی به شکل غیر قانونی در این صنف مشغول فعالیت هستند.
جنتی روش برخورد با بنگاه‌های غیرمجاز را اینگونه عنوان کرد که با ارائه گزارش ماده ۲۷ صادره برای واحدهای غیرمجاز توسط اتحادیه و اتاق اصناف به پلیس اماکن و بعد از آن توسط پلیس به واحدهای صنفی غیرمجاز اخطار داده می‌شود تا هرچه سریع‌تر نسبت به اخذ پروانه کسب اقدام کنند و در صورتی که فک پلمب غیرقانونی انجام دهند مشمول مجازات ماده ۵۴۳ قانون مجازات اسلامی می‌شوند.

Page Generated in 0/0059 sec