printlogo


کد خبر: 290653تاریخ: 1403/6/6 00:00
اخبار

حضور گزارشگر سابق سازمان ملل در امور ایران در جمع منافقین
رفیق جاوید!
«جاوید رحمان تا ۳ هفته پیش رسما گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران بود. حالا او در جمع اعضای سازمان مجاهدین خلق در کنار مریم رجوی حاضر شده است». این جملات بخشی از توئیت خبرنگار بی‌بی‌سی درباره جاوید رحمان، گزارشگر سابق سازمان ملل در امور ایران است.
سیاوش اردلان در همین باره نوشت: «یکی از ماموریت‌های او (جاوید رحمان) درباره کشتار زندانیان سیاسی تابستان 67 بود. اعضای مجاهدین عمده اعدام‌شدگان را تشکیل می‌دادند».
حالا مشخص شده کسی که خود از اعضای منافقین است، تا کمتر از یک ماه پیش به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران روی موضوعاتی چون وضعیت منافقین در دهه 60 گزارش تهیه می‌کرد. از همین رو جای تعجب ندارد که رحمان در یکی از گزارش‌های خود گفته بود: «وقایع دهه 60 ممکن است «نسل‌کشی» قلمداد شود!»
پیش‌تر کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه به عملکرد جانبدارانه جاوید رحمان در حمایت از گروهک تروریستی منافقین اعتراض کرده بود. جاوید رحمان که اهل پاکستان و دارای تابعیت انگلیسی است، اواسط مردادماه امسال، دومین دوره ۳ ساله ماموریت در موضوع حقوق بشر در ایران را به پایان رساند.
با حضور جاوید رحمان در جمع منافقین و بویژه رویت او در کنار مریم رجوی، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: جاوید رحمان خدمات متعددی به سازمان مجاهدین خلق داشته است و انتظار نمی‌رفت در گردهمایی تروریست‌های مجاهدین خلق شرکت نکند.
وی تاکید کرد: همسویی آشکار او با این گروه تروریستی تحت عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل بارها به مقامات سازمان ملل اعلام شده بود.
***
رئیس قوه‌قضائیه: 
اگر جلوی فساد را نگیریم قابل سرایت به سایر بخش‌هاست
رئیس قوه‌قضائیه گفت: فساد مانند خوره باعث ایجاد مشکلاتی از درون می‌شود. در دولت چهاردهم با همت بالا و با کمک سایر دستگاه‌ها باید در راستای شناسایی گلوگاه‌های فساد همت گمارده شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نشست شورای‌ عالی قوه‌قضائیه با اشاره به مقوله فساد و ابعاد آن، اظهار کرد: فساد یکی از مسائلی است که ساری است و در هر ساحتی، چنانچه جلوی آن گرفته نشود، می‌تواند به بخش‌های دیگر سرایت کند. مقام معظم رهبری مکرراً نسبت به مساله فساد طی سال‌ها و دهه‌های گذشته هشدار داده‌اند و دولت‌ها نیز به این موضوع توجهاتی داشته‌اند؛ علی‌ایحال امید داریم در دولت چهاردهم با کمک یکدیگر و همت مضاعف بتوانیم در جلوگیری از شکل‌گیری و شیوع فساد توفیق پیدا کنیم.
***
رئیس جمهور: 
استان‌ها برای پیشرفت باید نقشه راه داشته باشند
رئیس‌جمهور گفت: باید برای هر استان نقشه راهی داشته باشیم تا بدانیم قرار است بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایش به چه نقطه‌ای برسد که بتوان بعد از مثلا ۱۰ سال به شکل دقیق ارزیابی کرد که چه بخشی از مسیر طی شده و چه بخشی باقی مانده است. مسعود پزشکیان صبح دیروز در آیین تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی کشور، ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های احمد وحیدی، وزیر سابق کشور در زمینه‌های مختلف بویژه رعایت امانت و صداقت در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: بنده چه در دوران تبلیغات انتخاباتی و چه در معرفی کابینه،‌ در بیان و عمل نشان دادم که به دنبال ایجاد وفاق ملی و تعامل برای به کارگیری همه ظرفیت‌ها در راستای اجرای سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه هستم. وی با بیان اینکه هر کس که در کشور مسؤولیت می‌گیرد باید بداند برای انجام چه کاری مسؤولیت گرفته است، گفت: ما بنا نداریم برنامه جدیدی برای اداره کشور ارائه کنیم، کشور سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی و قانون برنامه را دارد که باید تلاش کنیم به بهترین شکل آنها را اجرا کنیم. هر آنچه در کشور انجام می‌دهیم باید در راستای تحقق اهداف سیاست‌های کلی و سند چشم‌انداز و با استفاده از به‌روزترین روش‌ها و ابزارها باشد تا ما را به جایگاه اول منطقه برساند، نه روش‌ها و ابزار قدیمی که ما را از دیگر کشورها عقب نگاه دارد.
***
وزیر کشور: 
استانداران با قوت کارشان را ادامه دهند
وزیر کشور گفت: استانداران با قوت و جدیت کار را ادامه دهند. یکی دو استاندار فعال اعلام کردند که آماده واگذاری مسؤولیت هستند و تا آخرین لحظات هم خدمت می‌کنند؛ همین را هم بیان نکنید. مسؤولیت‌ها امانت هستند و همه کارگزار نظام هستیم. اسکندر مومنی در نشست با استانداران، طی سخنانی درباره بازگشایی مدارس، با تأکید بر لزوم هماهنگی برای انجام این کار بیان کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما برای اولین‌ بار به مدرسه می‌روند و این نقطه‌ عطفی در تقویم سالانه کشور و برای برخی نقطه عطف در دوران زندگی است. وزیر کشور خاطرنشان کرد: امسال زمان بازگشایی بسیار خوب، آرام و امنی را خواهیم داشت. ما بیش از گذشته نیاز به امنیت، آرامش و وفاق ملی داریم. باید تلاش‌ها بیش از سال گذشته شود و پیش برویم. مومنی گفت: استانداران با قوت و جدیت کار را ادامه دهند. یکی دو استاندار فعال اعلام کردند که آماده واگذاری مسؤولیت هستند و تا آخرین لحظات هم خدمت می‌کنند؛ همین را هم بیان نکنید. مسؤولیت‌ها امانت هستند و همه کارگزار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

Page Generated in 0/0057 sec