printlogo


کد خبر: 290669تاریخ: 1403/6/7 00:00
اخبار

بازیگران سریال «هشت‌پا» معرفی شدند
تولید سریال «هشت ‌پا» به کارگردانی احمد معظمی که سال گذشته در سکوت خبری انجام شده بود، قرار است هفته اول مهر از یکی از شبکه‌های سیما پخش شود. سعید چنگیزیان بازیگر «زخم کاری» این بار در نقش یک کارآگاه حرفه‌ای ظاهر می‌شود. کارآگاه کیانفر حین بررسی قتل مردی ثروتمند به متهم اصلی پرونده یعنی سعید می‌رسد و تلاش می‌کند معمای پیچیده و رازآلود این جنایت را کشف کند. نقش سعید را رضا اکبرپور بازی کرده که پیش از این در «گیل‌دخت» حضور داشته است. هنرمندان دهه‌های مختلف ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به محمد صادقی، نادر سلیمانی‌فرد، افسانه چهره‌آزاد، علی اسیوند، احمد نجفی، رویا جاویدنیا، ایرج نوذری، محمد فیلی، سودابه بیضایی، مینا وحید، هلیا امامی، علیرضا مهران، ایوب آقاخانی، کمند امیرسلیمانی، علیرضا جلالی‌تبار، سپند امیرسلیمانی، حمید ابراهیمی، محمدرضا اکبری، محسن بهرامی، نسرین نکیسا، ابوالفضل جمشیدی، مسعود کشاورز، سیامک راشدی و... اشاره کرد.
***
«ناسوخ» به ۲ جشنواره داخلی و خارجی رفت
فیلم تاریخی «ناسوخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر عباسی، به عنوان یکی از آثار منتخب به چهاردهمین دوره جوایز آکادمی فیلم ایسفا و پنجمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم هیومن کانادا راه یافت. این فیلم بر اساس کتاب «ناسوخ» نوشته محمد رسولی و محصول موسسه فرهنگی بزرگمهر حکیم، روایتگر داستانی سوررئال از ایران باستان است. در خلاصه این اثر آمده است: «در زندگی زخم‌هایی هست که مانند خوره، روح را در انزوا آهسته می‌خورد و می‌تراشد». همزمان با این اتفاق، پوستر جدید فیلم با حضور قربان نجفی، سیامک ادیب و شیوا طاهری در نقش‌های اصلی رونمایی شد. نامزدهای جوایز ایسفا اواسط شهریور ۱۴۰۳ و نامزدهای جوایز فستیوال هیومن در اواخر سپتامبر ۲۰۲۴ اعلام خواهند شد.
***
۲ اجرایی ‌شدن «زیگموند» در روزهای هشتم و نهم شهریور
نمایش «زیگموند» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهرداد کورش‌نیا روزهای هشتم و نهم شهریور به دلیل استقبال مخاطبان، طی ۲ نوبت اجرا می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، این اثر نمایشی در روزهای یاد شده ساعت‌های ۲۰ و ۲۱:۳۰ در تالار حافظ تهران پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. نمایش «زیگموند»، داستان کابوس‌های ۲ روز پایانی زندگی «زیگموند فروید» فیلسوف و پدر علم روانکاوی و نظریه‌پرداز تاثیرگذار قرن بیستم از نگاه مهرداد کورش‌نیا است که این بار با ارائه تغییراتی در گروه بازیگران و گروه اجرایی پیش روی مخاطبان گذاشته شده است. شهروز دل‌افکار، بهروز پناهنده و فرنوش نیک‌اندیش هنرمندانی هستند که در فصل دوم اجراهای عمومی نمایش «زیگموند» به ایفای نقش می‌پردازند.
***
ابوالفضل پورعرب در بیمارستان
ابوالفضل پورعرب، بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل مشکلات جسمی در بیمارستانی در تهران بستری شد.
این خبر توسط پوریا پورعرب فرزند این هنرمند تایید شده است. روند درمان این بازیگر در حال انجام و حال عمومی وی رو به بهبود است. ابوالفضل پورعرب متولد یک تیر ۱۳۴۰، بازیگر و کارگردان ایرانی است. وی برای بازی در فیلم‌های «عروس»، «نرگس» و «مردی شبیه باران» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شده است و برای «مردی شبیه باران» موفق به دریافت سیمرغ بلورین شد. وی برای نقش‌آفرینی در فیلم «عروس» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فیلم پیونگ‌یانگ شد. 
***
«حماسه پروانه» در تالار وحدت رونمایی می‌شود
فیلم مستند «حماسه پروانه» به کارگردانی علیرضا محمدی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری در تالار وحدت رونمایی می‌شود. «حماسه پروانه» که با همکاری خانه‌‌ «ای‌بی ‌ایران» ساخته شده است به مشکلات کودکان و بیماران پروانه‌ای و کمبود دارو و پانسمان برای این بیماران بر اثر تحریم‌ها می‌پردازد. مراسم رونمایی این فیلم که با رویکرد مخاطبان خارجی ساخته شده است، پنجشنبه هشتم شهریور ساعت ۱۹:۳۰ با حضور سازندگان اثر، شخصیت‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، بین‌المللی و خانواده کودکان بیماران پروانه‌ای برگزار می‌شود. 
***
مینی‌سریالی عاشقانه از جنگ دوم جهانی در راه شبکه ۴
داستان مینی‌سریال جدید 4 قسمتی «نوری که نمی‌توانیم ببینیم» (All the Light We Cannot See) که یک درام تاریخی و جنگی محصول ۲۰۲۳ آمریکا به کارگردانی استون نایت است، ماجرای دختر جوان نابینایی است که در طول اشغال فرانسه به دست آلمان نازی سعی می‌کند با پیام‌های کدگذاری شده در یک موج رادیویی محلی به سربازان کمک کند. از سویی دیگر سرباز جوان آلمانی هم که متخصص کشف فرکانس‌های رادیویی است به دلیل علاقه‌ای که به صدای این دختر پیدا کرده و پیشینه مشترک‌شان، سعی دارد از او حفاظت کند. در این سریال بازیگرانی چون آریا میا لوبرتی، لارس آیدنگر و لوئیس هافمن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این مجموعه تلویزیونی توانسته امتیاز ۷ از ۱۰ را از درگاه تخصصی IMDB کسب کند. پخش این مینی‌سریال از بامداد شنبه ۱۰ شهریور در ساعت صفر آغاز و به مدت 4 شب ادامه خواهد یافت و بازپخش آن در ساعت‌های ۱۱ و ۱۸ همان روز خواهد بود.

Page Generated in 0/0088 sec