printlogo


کد خبر: 290675تاریخ: 1403/6/7 00:00
هشدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا
اسرائیل در انتظار حمله بی‌سابقه ایران

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به طور جدی منتظر سخت‌ترین پاسخ ممکن از سوی ایران است. روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که شامگاه دوشنبه منتشر کرد به محتوای مذاکرات انجام‌شده بین مقامات نظامی ارشد رژیم اشغالگر با ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایالات متحده در حاشیه یک هم‌اندیشی راهبردی پرداخت. در این نشست که اوایل هفته جاری در تل‌آویو برگزار شد و علاوه بر براون به عنوان مهم‌ترین مشاور نظامی کاخ سفید، یوآو گالانت وزیر جنگ کابینه نتانیاهو و هرتزی  هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم نیز در آن حضور داشتند، وزیر جنگ اسرائیل تلاش کرد تا فرستاده واشنگتن را مجاب کند به هر طریقی جلوی بی‌سابقه‌ترین حمله ایران به فلسطین اشغالی را بگیرد.  او پیش‌بینی  کرد پاسخ ایران به ترور رهبر شهید حماس در تهران می‌تواند به شکل بی‌سابقه‌ای باشد و برای مقابله با آن باید توانمندی‌های مشترک و فرامرزی را در تمام جبهه‌های جنگ تقویت کرد. گالانت سپس در حضور چارلز ادعا کرد رژیم صهیونیستی به نقطه‌ای رسیده که خود را ملزم به آمادگی برای وفا به تعهد مشترک خود با آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌بیند. گالانت همچنین از موضع ثابت واشنگتن در حمایت بی‌قید و شرط از رژیم کودک‌کش تشکر کرد و اقدام آمریکا در استقرار نیرو در خاورمیانه و عرض اندام در آن را مورد ستایش قرار داد. اظهارات گالانت و گفته‌های او و هالیوی برای خوشامد رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا در حالی است که هر دو مقام نظامی اسرائیلی، به دنبال ناکامی در جنگ 10 ماه اخیر در غزه، جایگاه‌شان را کاملا سست احساس می‌کنند و نتانیاهو مترصد نخستین فرصت برای برکناری هر دوی آنهاست.
به نوشته یسرائیل هیوم، متعاقب نشست مزبور و بازگشت براون به واشنگتن، سخنگوی پنتاگون تاکید کرده تهدید اقدام ایران و متحدانش علیه اسرائیل همچنان پا برجاست؛ انتظاری که با اجرای مرحله اول از پاسخ حزب‌الله لبنان به رژیم اشغالگر در عملیات بزرگ اربعین در روز یکشنبه، یعنی بلافاصله پس از ترک تل‌آویو توسط رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به مقصد قاهره، تا حد زیادی تایید شد. اهداف پشت‌پرده سفر ژنرال براون به تل‌آویو، قاهره و امان همزمان با برگزاری دومین مرحله از مذاکرات آتش‌بس در غزه و تور ملاقات با مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیل، مصر و اردن، مورد توجه کارشناسان و رسانه‌های عربی قرار 
گرفت. از جمله عبدالناصر سلامه، سردبیر روزنامه الاهرام، معتبرترین روزنامه سیاسی مصر با زیر سوال بردن اهداف اعلامی دیپلماتیک از این سفر، گفت براون برای بررسی ایجاد یک ائتلاف عربی برای حفاظت و حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل ایران و مقاومت به منطقه آمده بود.
* فایننشال‌تایمز: در جنگ با لبنان هیچ نقطه فلسطین اشغالی در امان نیست
نشریه انگلیسی فایننشال‌تایمز در گزارشی تحلیلی به چشم‌انداز جنگ احتمالی بین رژیم صهیونیستی و مقاومت لبنان پرداخت. این نشریه با بررسی ادعای رژیم صهیونیستی پیرامون «عقب گرداندن لبنان به ۲۰ سال قبل» پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، به شکست این رژیم در دستیابی به هدف خود در این جنگ اشاره کرد و نوشت: «ترور مقامات ارشد حزب‌الله و حماس به شدت گرفتن نگرانی‌ها پیرامون وقوع جنگی تمام‌عیار بین حزب‌الله و اسرائیل دامن ‌زده است. این جنگ، پیشرفته‌ترین نیروی نظامی خاورمیانه را در برابر قدرتمندترین قوای نظامی غیردولتی در جهان قرار خواهد داد. شرایط خاورمیانه و توانمندی‌های اسرائیل و حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ تاکنون دستخوش تغییرات بسیار شده است. در صورت وقوع جنگ، این جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل نخواهد بود، بلکه همه اعضای محور مقاومت، انصارالله یمن، مقاومت عراق و سوریه و حماس در سراسر خاورمیانه را در بر خواهد گرفت». 
«صنم وکیل»، معاون برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در همین راستا گفت: «محور مقاومت با اجرای عملیات و هماهنگی‌های فراملی، به این معنا که جنگ به یک جغرافیای خاص محدود نمی‌شود و خاورمیانه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، علیه اسرائیل و در حمایت از حزب‌الله وارد جنگ خواهند شد». 
در این گزارش به نقل از اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» تخمین ‌زده شده که حزب‌الله بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار پرتابه از جمله موشک‌های هدایت‌شونده دقیق و پهپادهای مسلح، همچنین موشک‌های ضدتانک و ضد هوایی برخوردار است، به‌ طوری ‌که مقاومت لبنان می‌تواند سراسر اراضی اشغالی را آماج حملات خود قرار دهد و هیچ هدف راهبردی، شهر یا منطقه‌ای امن نخواهد بود.

Page Generated in 0/0059 sec