printlogo


کد خبر: 290695تاریخ: 1403/6/7 00:00
اخبار

امیر نصیرزاده: به تهدیدات نوظهور پاسخ می‌دهیم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با حرکت بر لبه فناوری و تکیه بر الگوهای نوین همکاری و فرصت‌های کمتر استفاده شده، فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، بومی و هوشمند مورد نیاز نیروهای مسلح تامین خواهد شد.
امیر عزیز نصیرزاده در آیین تکریم و معارفه وزیر دفاع با قدردانی از اقدامات امیر آشتیانی، گفت: متعهد می‌شوم از تمام ظرفیت‌ها و ریل‌گذاری‌های ارزشمند امیر آشتیانی برای توسعه فناورانه وزارت دفاع به عنوان میراثی ماندگار بهره‌برداری شود. وی با بیان اینکه هژمونی دشمن در برابر فرهنگ مقاومت زانو ‌زده و فروپاشیده است، افزود: در راستای رویکرد اصلاحی نظام بین‌الملل و چندجانبه‌گرایی، باید مؤلفه‌های قدرت و اصل «قوی» شدن را تقویت کنیم.
امیر نصیرزاده با بیان اینکه ایجاد قابلیت برای پاسخگویی به تهدیدات نوظهور، پیچیده و مبتنی بر فناوری‌های جدید از اولویت‌های وزارت دفاع است، اظهار کرد: با حرکت بر لبه فناوری با تکیه بر الگوهای نوین همکاری و فرصت‌های کمتر استفاده شده، فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، بومی و هوشمند مورد نیاز نیروهای مسلح تامین خواهد شد. وزیر دفاع حداکثرسازی تولید قدرت در ۲ رکن سخت و هوشمند را مهم‌ترین وظیفه وزارت دفاع دانست و ادامه داد: با به کارگیری هدفمند مؤلفه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری،  بازدارندگی فعال را برای دفع هر نوع تهدیدی توسعه خواهیم داد. وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های وزارت دفاع با بهره‌گیری از متخصصان متعهد جوان، مومن و باانگیزه انجام می‌شود، ادامه داد: به صورت مکمل و با به ‌کارگیری دیپلماسی دفاعی فعال تحت سیاست‌گذاری ستاد کل نیروهای مسلح در سطح کشورهای منطقه و جهان با حفظ اقتدار و عزت ملی از فرصت‌های موجود خارجی نیز جهت ارتقای سطح فناوری دفاعی استفاده می‌شود. 
***
واکنش کدخدایی به حضور گزارشگر سابق سازمان ملل در کنار منافقین
عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان نوشت: گزارش‌های گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد باید عاری از هر گونه نفوذ، تحریک، فشار، تهدید یا مداخله خارجی باشد. عباسعلی کدخدایی، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «گزارش‌های گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد باید «عاری از هر گونه نفوذ، تحریک، فشار، تهدید یا مداخله خارجی» باشد. حضور گزارشگر سابق سازمان ملل متحد در کنار فرقه‌های تروریستی گویای همه چیز است. چنین گزارشگرانی مدافع حقوق بشر نیستند، بلکه مدافع ترور و جنایات بین‌المللی هستند». اخیرا تصاویری از جاوید رحمان، گزارشگر سابق حقوق بشر سازمان ملل در کنار سرکرده گروهک تروریستی منافقین منتشر شده است.
***
اعلام آمادگی ارتش برای همراهی با دولت در مسیر خدمت
ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دولت در بیانیه‌ای از آمادگی خود برای همراهی، همدلی و کمک به دولت جدید در راه خدمت به مردم خبر داد. در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دولت آمده است: هفته دولت یادآور مجاهدت دولتمردان ایثارگر و شهیدی است که الگوی خدمت صادقانه و خالصانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند. شهیدان رجایی و باهنر با تأسی از مولی‌الموحدین امام علی(ع)، مردم‌داری و خدمت را شیوه حکمرانی خود قرار داده و با تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر، تصویری از مدیران تراز انقلاب اسلامی را به نمایش گذاردند. در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در پرتو خدمات صادقانه دولتمردان خدوم و شریف، با وجود توطئه‌ها، فتنه‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، مسیر رشد و بالندگی را روزبه‌روز با شتاب طی کرده و در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، امروز در گام دوم انقلاب از جایگاه و منزلت منطقه‌ای و بین‌المللی شایسته برخوردار است. ارتش در این بیانیه تاکید کرد: بی‌تردید موقعیت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون ایثار، فداکاری و مدیریت جهادی مردان غیور و زنان مجاهدی است که مخلصانه در مسیر اعتلای میهن اسلامی حرکت کرده‌اند و از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکرده‌اند و هفته دولت فرصتی برای بازخوانی تلاش دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و ارج نهادن به خدمات گسترده دولت است. در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی، باهنر، رئیسی و تبریک به رئیس‌جمهور محترم و هیات دولت خدمتگزار، آمادگی خود را در همراهی، همدلی و کمک به دولت جدید در راه خدمت به مردم شریف و سربلند ایران اسلامی اعلام می‌دارد.
***
سردار قریشی: ضربه به اسرائیل غیرقابل پیش‌بینی است
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فعلا رژیم صهیونیستی باید در اضطراب روانی و هراس ناشی از زمان انتقام بماند اما آنچه مسلم است اینکه ضربه و برخورد مناسب غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود. سردار سیدحجت‌الله قریشی روز گذشته در آیین گرامیداشت روز صنعت دفاعی با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران تاکید کرد: امروز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت داخلی و نوآوری (خلاقیت) از طریق طراحی و ساخت تجهیزات نظامی به یک صنعت کاملا بومی تبدیل شده است. وی افزود: در کنار دستاوردهای فراوان و درخشان برآمده از انقلاب اسلامی برای کشور ما نظیر استقلال، آزادی، عزت و خودباوری، امروز پیشرفت و خوداتکایی در صنعت دفاعی با وجود اعمال سنگین‌ترین محدودیت‌ها و تحریم‌های غیرقانونی و غیرعادلانه به یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل شده است. قریشی همچنین گفت: باید تاکید کنم نقش وزارت دفاع به دلیل ماهیت چندوجهی آن صرفا محدود به صنعت دفاعی نبوده و مشارکت در عرصه سازندگی و کمک به توسعه اقتصاد ملی را از طریق سرریز فناوری‌های صنایع دفاعی در دستور کار قرار داده است.

Page Generated in 0/0057 sec