printlogo


کد خبر: 290711تاریخ: 1403/6/8 00:00
اخبار

سینماهای سراسر کشور تعطیل می‌شود
همزمان با ایام سوگواری پیش رو، سینماهای سراسر کشور از اذان مغرب روز یکشنبه ۱۱ شهریور مصادف با شب رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، دوشنبه ۱۲ شهریور به صورت کامل، سه‌شنبه ۱۳ شهریور و مصادف با شب شهادت امام رضا(ع)، از اذان مغرب و چهارشنبه ۱۴ شهریور به طور کامل تعطیل هستند. تصمیم تعطیلی سینماها در روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور از صبح تا اذان مغرب، برعهده صاحبان سینماها است، لذا شهروندان ضمن اطلاع از بلیت‌فروشی سینماها در این روز، به سامانه‌های فروش بلیت مراجعه کنند. از صبح پنجشنبه ۱۵ شهریور نیز سینماها روال عادی اکران خود را از سر خواهند گرفت و علاوه بر فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده سینماها هستند، 4 فیلم «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی، «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده، «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی و «شهر گربه‌ها۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی اکران خواهند شد.
***
تعطیلی ۴ روزه تئاترها در هفته آینده
همزمان با رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین امام رضا(ع)، نمایش‌های سراسر کشور از اذان مغرب روز یکشنبه ۱۱ شهریور تا پایان روز چهارشنبه ۱۴ شهریور به صحنه نخواهند رفت. در این ایام، فقط نمایش‌های مناسبتی و دینی با رعایت مقررات شورای ارزشیابی و نظارت و همچنین مقررات سالن‌های اجرا، روی صحنه می‌روند. اجرای دوباره نمایش‌ها، از روز پنجشنبه ۱۵ شهریور از سر گرفته خواهد شد.
***
عرضه نسخه مرمت‌شده «نفس عمیق»
نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «نفس عمیق» به مناسبت روز ملی سینما در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در شبکه نمایش خانگی به نمایش گذاشته می‌شود. این نسخه با همراهی فیلمخانه ملی مرمت شده است. فیلم «نفس عمیق»، داستان 3 جوان از طبقه‌های اجتماعی مختلف در دهه 70 در تهران است که در مسیری از زندگی خود به هم می‌رسند و ماجراهایی تازه را با هم تجربه می‌کنند. داستان در تهران و اواخر دهه ۱۳۷۰ می‌گذرد. «نفس عمیق» به تهیه‌کنندگی امیر سمواتی نخستین بار در بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۱ به نمایش در آمد و تحسین منتقدان را برانگیخت. این فیلم پس از «مسافر جنوب» و «نجوا» سومین فیلم پرویز شهبازی است. «نفس عمیق» نامزد نهایی ایران برای معرفی به آکادمی اسکار بهترین فیلم خارجی سال بود. سال گذشته نیز پلتفرم فیلم‌نت نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «کافه ترانزیت» به کارگردانی زنده‌یاد کامبوزیا پرتوی را به مناسبت روز ملی سینما به طور اختصاصی عرضه کرد.
***
«میراث نورانی» روی آنتن شبکه 3 می‌رود
مجموعه مستند «میراث نورانی» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی از هفتم شهریور روی آنتن شبکه 3 می‌رود. این مجموعه مستند به بررسی ابعاد و زاویه نگاه عرفانی آیات صافی‌گلپایگانی، سیدمحمد ضیاءآبادی، سیدابوالقاسم شجاعی، علی‌احمد میانجی و سیدحسین سعادت‌مصطفوی می‌پردازد. مجموعه مستند 5 قسمتی «میراث نورانی» به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. نخستین قسمت این مستند که روایتی از آیت‌الله مصطفوی است، چهارشنبه، هفتم شهریور ساعت ۱۸ و مابقی قسمت‌ها از یکشنبه ۱۱ شهریور تا چهارشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۶و ۴۵ دقیقه روی آنتن می‌رود. ساخت قسمت‌های مختلف «میراث نورانی» برعهده سعیده نیک‌اختر، جمشید ابرازی، رضا مصطفوی‌حصاری و محمدامین نوروزی بوده است.«میراث نورانی» محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج است که در خانه مستند تهیه و تولید شده است.
***
روایت نقاشان قهوه‌خانه‌ای در برج آزادی
نمایشگاه «آینه عشق» روایتی است از هنرمندان نقاش سبک قهوه‌خانه‌ای که در مجموعه فرهنگی - هنری برج آزادی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه  دهه آخر ماه صفر در تالار آینه برج آزادی برپا می‌شود. «آینه عشق» طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ـ هفتم و هشتم شهریور ـ افتتاح شده و نقاشی‌های رنگ روغن، پرده‌های عاشورایی و درویشی را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه روایتی از عاشورا با نگاه نقاشان سبک قهوه‌خانه‌ای است. بر اساس آنچه اعلام شده این نمایشگاه با ترکیبی از آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان برپا شده است و آثار سبک نقاشی قهوه‌خانه‌ای را در معرض دید قرار خواهد داد.
***
انتشار «دیوان عارف قزوینی» به همراه اشعار چاپ‌نشده‌اش
ویراست دوم کتاب «دیوان عارف قزوینی» در ۵۸۸ صفحه با قیمت ۷۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات سخن راهی بازار کتاب شد. در معرفی این کتاب آمده است: این اثر دربرگیرنده‌ تمام آثار او شامل: غزلیات، مثنوی‌ها، قصاید، تصنیف‌ها، مسمط، قطعات و تک‌بیت‌هاست. شرح زندگی عارف به قلم خودش، دست‌خط‌های نویافته‌ عارف و یادداشت‌هایش بخش‌هایی هستند که برای تکمیل اثر به آن افزوده شده است. این دیوان که با استفاده از چاپ‌‏های برلین، سیف آزاد، دینشاه ایرانی، عارف‌نامه هزار، حائری، سنایی و اشعار نویافته مندرج در  کتاب‌های«خاطرات عارف قزوینی»، «اخبار عارف قزوینی در مطبوعات» و «نامه‌‌های عارف قزوینی» و جست‌وجو در روزنامه‌های کمیاب اواخر عصر قاجار و اوایل عصر پهلوی تدوین یافته، کامل‏ترین و منسجم‌‏ترین چاپ دیوان عارف از سال ۱۳۰۳ تاکنون محسوب می‌شود. 3 غزل، 2 تصنیف، 2 مثنوی، 2 دوبیتی (به معنی عام)، یک قطعه، چندین تک‌بیتی و تعدادی از ابیات غزل‌ها که در چاپ‌‌های قبلی نیامده به دیوان افزوده شده است.

Page Generated in 0/0087 sec