printlogo


کد خبر: 290719تاریخ: 1403/6/8 00:00
اخبار

اعزام نشدن ۴ دوومیدانی‌کار جوان ایران به قهرمانی جهان
4 دوومیدانی‌کار جوان ایران به‌رغم کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان به این رقابت‌ها اعزام نشدند. به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۴ از سه‌شنبه، ششم شهریور به میزبانی پرو آغاز شده است و 4 ورزشکار ایران هم سهمیه حضور در این رقابت‌ها را کسب کرده بودند. 3 دختر و یک پسر دوومیدانی ایران موفق شده بودند سهمیه قهرمانی جهان را به دست بیاورند تا در این میدان بزرگ به رقابت با دیگر شرکت‌کننده‌ها بپردازند اما فدراسیون دوومیدانی آنها را اعزام نکرده است و این ورزشکاران فرصت حضور در این رقابت بزرگ را از دست دادند. نازنین‌فاطمه عیدیان در ماده‌های ۴۰۰ و ۴۰۰ متر مانع، ملینا اسماعیلی در ۲۰۰ متر، مانا حسنی در پرتاب نیزه و مهدی هفت‌چشمه در پرتاب چکش ورزشکارانی هستند که سهمیه جهانی را کسب کرده بودند اما نتوانستند به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام شوند. توجه به رده‌های پایه یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که فدراسیون‌ها باید در برنامه خود داشته باشد اما اعزام نشدن جوانان به رویدادی به این مهمی عین بی‌توجهی و کوتاهی در حق این رده مهم است که فدراسیون دوومیدانی باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
***
خواسته ۶‌ میلیون دلاری سپاهان رد شد
کارگروه سقف بودجه قراردادها تصمیم نهایی خود برای نحوه استفاده از تبصره‌های افزایش رقم تصویبی را اعلام کرد. بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شده است که با وجود گذشت 2 هفته از این مسابقات همچنان بحث پیرامون رعایت سقف بودجه باشگاه‌ها بویژه بین مدعیان سنتی قهرمانی ادامه دارد. پرسپولیس، استقلال تهران، سپاهان و تراکتور تبریز هر هفته مدرکی مبنی بر عبور رقیبان از این سقف رو  می‌کنند تا کار به ورود رسمی سازمان لیگ فوتبال و کارگروه سقف بودجه قراردادها کشیده شود. باشگاه سپاهان اصفهان قبل از بازی با شباب الاهلی امارات از سازمان لیگ فوتبال خواست بودجه باشگاه‌های حاضر در فصل پیش روی لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهد. این در حالی است که برآورد مالی باشگاه‌ها بر اساس عملکرد آنها قبل از حضور در رقابت‌های فصل سنجیده می‌شود. همین امر نیز در سیستم صدور مجوز حرفه‌ای AFC مورد تاکید قرار گرفته است. از این رو باشگاه پرسپولیس وارد کشمکش با سپاهانی‌ها شد تا مبلغ سقف بودجه به‌طور مشخص برای تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های آسیایی مشخص شود. طبق بخشنامه AFC، تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا مبلغ ۸۰۰ هزار دلار بابت حضور دریافت می‌کنند که شامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیز می‌شود. بازی‌های این 2 تیم از ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود اما با توجه به اینکه پیش‌بینی برد برای بازی نخست ۲ تیم اطمینان 100 درصدی ندارد، نمی‌تواند پاداش ۱۰۰ هزار دلاری پیروزی را شامل شود. از سوی دیگر باشگاه سپاهان اصفهان با شکست مقابل شباب الاهلی امارات همراه با تراکتور تبریز راهی لیگ قهرمانان آسیا شد تا آنها هم پاداش ۳۰۰ هزار دلاری دریافت کنند. همین ارقام نیز از سوی کارگروه سقف بودجه قراردادهای لیگ برتر ایران مورد تصویب برای منبع درآمدی ۴ باشگاه قرار گرفت اما با درخواست سپاهان به طور کامل مخالفت شد. در حقیقت هر باشگاهی تا آخرین روز از نقل و انتقالات تابستانی (۲۸ شهریورماه)، بتواند هرگونه منبع درآمدی نظیر فروش بازیکن پیدا کند در بودجه خود مورد استفاده قرار خواهد داد، در غیر این ‌صورت پاداش‌هایی که تیم‌های آسیایی پس از این تاریخ کسب کنند به بودجه امسال آنها مرتبط نخواهد بود و در فصل آینده لحاظ خواهد شد. بنابراین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بودجه ۴۲۵ میلیارد تومانی به همراه ۸۰۰ هزار دلاری و باشگاه‌های سپاهان و تراکتور نیز ۴۱۰ میلیارد تومان به علاوه ۳۰۰ هزار دلار بودجه مجاز برای فصل جاری دارند که ملاک سازمان لیگ در ثبت قراردادهاست.
***
اعتراف اعجوبه ۲۱ ساله تنیس جهان
قهرمان ۴ گرنداسلم تنیس جهان گفت: سعی می‌کنم کارهای استفن کری را در زمین تکرار کنم. کارلوس آلکاراس در مصاحبه کوتاهی گفت همیشه سعی می‌کند با الگوبرداری از استفن کری در مسابقات مهم دست به کارهای بزرگ بزند. او در این مصاحبه گفت: متاسفانه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نتوانستم بازی‌های تیم بسکتبال آمریکا را ببینم و مسابقات فشرده‌ای داشتم اما واقعیت این است که با دیدن بازی‌های استفن کری از ورزش لذت می‌برم.
این تنیسور اسپانیایی تاکید کرد: همواره سعی کرده‌ام با الهام‌گرفتن از استفن کری، کارهایی را که او در زمین انجام می‌دهد، در مسابقات مختلف و در زمین تنیس انجام دهم تا هم خودم لذت ببرم و هم هواداران از تماشای تنیس لذت ببرند.
آلکاراس همچنین گفت: البته این افتخار را داشته‌ام که بازی او را در سالن تماشا کنم و باعث افتخار من است که درخشش او را از نزدیک تماشا کردم.

Page Generated in 0/0055 sec