printlogo


کد خبر: 290728تاریخ: 1403/6/8 00:00
دارو یا دوا ؟!
انتظاری کشنده

مصاحبه با یک داروساز گمنام به مناسبت روز داروساز
به مناسبت روز داروساز، سراغ یک داروساز نمونه و فداکار رفتیم و به اصرار ایشان نام و نشانی از وی انتشار نخواهیم داد و همچنین جهت گمنام ماندن بیش از پیش ایشان، مصاحبه به صورت تلفنی و از طریق تلفن کارتی انجام خواهد شد. این مصاحبه را به کنکوری‌هایی که قصد انتخاب رشته داروسازی را دارند پیشنهاد می‌کنیم.
+ لطفا خودتون رو معرفی کنید.
- درود. بنده دوا می‌سازم. دواهای ضدبدن‌‌درد، ضدمورمور و ضدرعشه. خیال‌تون راحت باشه داروها هیچ‌گونه اعتیادی ندارند و می‌تونید به صورت تفریحی و روزانه این داروها رو مصرف کنید.
+ خب بفرمایید بازار کار این رشته به چه صورته؟ درآمدش چقدره؟ به‌صرفه‌ست براتون؟
- ما تنها و تنها برای رضای خدا و آروم گرفتن درد چندتا بنده خدا تلاش می‌کنیم و دوای دردشون رو می‌سازیم. چون خیلی تلاش می‌کنیم و عرق می‌ریزیم، طبیعتاً این دواها برای اونها گرون درمیاد و خداروشکر درآمدش برای ما خوبه. مثلا هربند انگشت مواد... چیزه... داروووو، حدود یه تومن درمیاد. این بنده‌های خدا هم برای تهیه‌ش خیلی تو زحمت میفتن و واقعا دلم می‌سوزد و کاری از دستم برنمی‌آید.
+ عاشق شدین؟!... چیزه ببخشید اشتباه شد. آدرس داروخانه‌تون کجاست؟
- ما به صورت سیار کار می‌کنیم. عمده فعالیت‌مون هم در پارک‌ها، فضای سبز و خرابه‌های سطح شهره. یه تعداد کارمند هم داریم که مسؤول پذیرش و صندوق هستند. مسؤولین پذیرش، مُراجع رو شناسایی و مسؤول صندوق، دارو رو بین مراجعه‌کننده‌ها تخس می‌کنه و هزینه رو ازشون می‌سلفه.
+ گفته شده که عمده داروهای شما پایه گیاهی داره و از مواد شیمیایی و مضر استفاده نمی‌کنید؛ درسته؟
- بله ما از قدیم سنتی‌کار بودیم و زیاد با صنعتی رابطه خوبی نداشتیم. اما چون این جوونا خیلی از سنت دور شدن، مجبور شدیم صنعتی و سنتی رو قاطی بزنیم. مواد گیاهی که به کار می‌بریم هم شامل انواع گل‌ها، ماشروم و قارچ، ماری‌جوانا و فرآورده‌های لبنی از جمله پنیر است.
+ مزیت داروهای شما نسبت به بقیه داروها چیه؟ و اینکه چیزی ندارید که شنوندگان باهاش بغض کنن؟
- فکر می‌کنم شما هم با این مشکل مواجه شدید که موقع مصرف قرص و انواع کپسول، هرچی آب پشت سرشون می‌خورید پایین نمی‌رن و داخل گلوتون گیر می‌کنند و آخرم مجبور می‌شید با بغض سری به مستراح بزنید... دیینگ دیینگ دیینگ... شرکت دواسازی ما مفتخر است که این مشکل را برطرف کرده و با ساخت این دواها به صورت پودری، مصرف‌کنندگان به راحتی می‌توانند با یک نفس و از راه بینی آنها را مصرف کنند. ضمنا جهت تهیه این دواها با ۱۹/۹ درصد تخفیف، با یک پیرهن آبی، کلاه سفید و چهره‌ بغض‌آلود در پارک سرکوچه استودیوی پخش این مصاحبه حاضر شوید. فروشندگان ما خودشان شما را پیدا خواهند کرد.
+ فکر می‌کنم یه اشتباهی رخ داده. شما یه چند لحظه...
- اگر از سفرهای زمینی و هوایی خسته شده‌اید، اگر دوست دارید به سفر فضایی بروید، اگر پوست‌تان چروک است و بهتان زن نمی‌دهند، اگر از پژمان جمشیدی و هرچه فرش است خسته و متنفر شده‌اید، اگر خانه دوبلکس دارید و شام و ناهار تن‌ماهی و کنسرو لوبیا می‌خورید، به ما مراجعه کنید.
+ آقاااا ساکت شو... بچه‌ها پخش رو قطع کنید.
- آنچنان حالی برای‌تان بسازیم و آنچنان نعشه شوید که دیگر اصلا نیازی به داروهای ساخت دیگر همکاران....
+ خب خداروشکر قطع شد. شنوندگان عزیز تا مصاحبه‌ای دیگر بدرود.
تهیه‌کننده: این کیه آوردید؟ کی اینو جای داروساز معرفی کرده به شما؟ آبرو واسمون نذاشتید که!!!
+ ای بابا! چی می‌گین شما؟ الان مهم اینه که یادم رفت ازش بپرسم احساس خوشبختی عمیق می‌کنه یا نه.

Page Generated in 0/0054 sec