printlogo


کد خبر: 290753تاریخ: 1403/6/8 00:00
نگاه
سانسور جنگ غزه در مجمع دموکرات‌های پرادعا

نوید مؤمن: کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، تلاش می‌کند خود را فردی متمایز از ترامپ و حتی بایدن در قبال جنگ غزه نشان دهد. او طی روزهای اخیر بر لزوم آتش‌بس دائمی در غزه تاکید کرد ‌و به اینکه در دیدار با نتانیاهو، نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی در واشنگتن، لحظه‌ای اخم چهره‌اش را باز نکرده افتخار می‌کند! این همان معاون رئیس‌جمهور آمریکاست که در ماه‌های ابتدایی نسل‌کشی غزه، این جنایت را طبیعی و واکنشی منطقی از سوی صهیونیست‌ها در راستای دفاع پیش‌دستانه تلقی می‌کرد! فراتر از آن، کاملا هریس همان فردی است که به عنوان یک حقوقدان، وتوی چندباره قطعنامه‌های آتش‌بس در شورای امنیت سازمان ملل از سوی آمریکا را قابل توجیه می‌دانست. اکنون کاملا هریس ماسک حمایت از آتش‌بس دائمی در جنگ غزه را بر صورت خود ‌زده است تا بلکه بتواند با این غیریت‌سازی تصنعی، رای مسلمانان و رنگین‌پوستانی را که به واسطه شراکت آمریکا در کشتار کودکان غزه، از دموکرات‌ها رو گردانده بودند، بار دیگر در سبد رای این حزب به گردش درآورد. نقش مهم مسلمانان در پیروزی بایدن بر ترامپ در غرب میانه (3 ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین)، انگیزه‌های هریس جهت این صحنه‌سازی را دوچندان کرده است. با همه این اوصاف، تسلط لابی‌های صهیونیستی بر حزب دموکرات به اندازه‌ای است که حتی اجازه  تکمیل پروسه این دروغ‌پردازی را نیز به هریس و همراهانش نمی‌دهد. آنچه اخیرا در مجمع ملی حزب دموکرات رخ داد، شاهدی دال بر همین مساله است. در جریان برگزاری این مجمع، گروهی از هواداران فلسطینیان به عنوان نمایندگان «غیرمتعهد» به یک نامزد خاص به مجمع ملی حزب دموکرات رفتند تا فرصتی برای سخنرانی درباره جنگ غزه بگیرند اما این خواسته طبیعی و رسمی آنها با مخالفت مطلق دموکرات ها مواجه شد. عباس علویه، یکی از نمایندگان اعزامی ایالت میشیگان به مجمع ملی حزب دموکرات در این باره تاکید کرده است: «ما امیدوار بودیم، چون تیم کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور با ما در تعامل بود. ما فقط می‌خواهیم صدای‌مان شنیده شود. رد شدن درخواست اما برای اختصاص زمانی برای سخنرانی در این مجمع «غیرقابل قبول» است». رمزگشایی از اظهارات عباس علویه چندان دشوار نیست. این مدافع حقوق ملت فلسطین در ارتباط با کمپین انتخاباتی حزب دموکرات بوده و تصور می‌کرده کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا نگاه ماهوی و عملیاتی متفاوتی با دیگر سیاستمداران این کشور در قبال جنگ غزه دارد. 
این تصور  کاذب (که از سوی هریس و دموکرات‌ها به طرفداران ملت فلسطین القا شده است)، عباس علویه و همراهانش را بر آن ساخت تا در مجمع ملی حزب دموکرات حضور پیدا کرده و لحظاتی را درباره مظلومیت مردم غزه سخن بگویند. با این حال در مجمع عمومی دموکرات‌ها جایی برای انتقاد از رژیم اشغالگر قدس وجود ندارد، چنانکه جمهوری‌خواهان نیز دقیقا چنین خط قرمز پررنگی دارند.
آنچه در مجمع عمومی حزب دموکرات رخ داد، بار دیگر تسلط لابی‌های صهیونیستی  مانند آیپک و جی استریت بر معادلات انتخاباتی آمریکا را به اثبات رساند. طی هفته‌های اخیر، بویژه پس از حضور هریس در رقابت با ترامپ، جریان رسانه‌ای و تبلیغاتی حزب دموکرات در صدد خلق دوگانه کاذب هریس-ترامپ بر سر جنگ غزه بود. در این دوگانه‌سازی، اینگونه القا شده بود که دموکرات‌ها مخالف نسل‌کشی غزه و متعاقبا، مدافع آتش‌بس دائمی بوده و با جمهوری‌خواهان در این باره تفاوت دارند. این تصویرسازی در حالی صورت می‌گرفت که حمایت مطلق کاخ سفید، پنتاگون و سنتکام از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، هم در عرصه میدانی - اطلاعاتی و هم در عرصه سیاسی و تبلیغاتی بر هیچ‌کس پوشیده نبود. بایدن نه‌تنها مخالف اهداف ترسیم‌شده از سوی نتانیاهو مبنی بر نابودی مطلق حماس، اشغال کامل نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست بدون انعقاد پیمان آتش‌بس نبود، بلکه خود نیز تصور می‌کرد این اهداف اعلامی در مدت زمانی اندک تحقق پیدا خواهد کرد. اکنون پس از احراز ناتوانی زوج نتانیاهو - بایدن در دستیابی به این اهداف، دموکرات‌ها تلاش می‌کنند خود را مدافع درک وضعیت جدید (وضعیتی که به آتش‌بس منتج می‌شود) دانسته و از این تغییر تاکتیک، به مثابه یک ابزار انتخاباتی در مواجهه با جمهوری‌خواهان و ترامپ استفاده کنند. 
جلوگیری از حضور نمایندگان غیردولتی و غیرمتعهد حامی فلسطینیان در مجمع عمومی حزب دموکرات، نقطه آشکارساز وابستگی مطلق (و نه حتی نسبی) این حزب به لابی‌های آشکار و پنهان صهیونیستی است. شاید الان بیش از پیش درک کنیم که چرا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020، اکثر یهودیان ساکن آمریکا آرای خود را به سود بایدن و نه ترامپ، به گردش درآوردند. این افراد، بیشتر از مخاطبان رسانه‌های آمریکایی نسبت به ماهیت حزب دموکرات و نسبت آن با صهیونیست‌ها  آگاه هستند.

Page Generated in 0/0057 sec