printlogo


کد خبر: 290758تاریخ: 1403/6/8 00:00
آغاز هفته سوم لیگ برتر با دیدار امروز استقلال خوزستان - استقلال تهران در اهواز
دوئل 2 آبی

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر از امروز آغاز می‌شود. در این ارتباط مسؤولان داوری وعده دادند که تلاش می‌کنند در این هفته نیمی از مسابقات با استفاده از کمک‌داور ویدئویی برگزار شود که امیدواریم چنین اتفاقی نیز رخ بدهد. 
* استقلال خوزستان - استقلال
تقابل ۲ تیم همنام در اهواز همیشه دیدنی است، البته همواره برادر بزرگ‌تر پیروز شده است. شاگردان نکونام یک برد و یک مساوی از 2 هفته ابتدایی لیگ به دست آورده‌اند اما استقلال خوزستان با مربی کرواتش فعلا فقط یک امتیاز دشت کرده و هیچ گلی هم نزده و کار سختی برابر استقلال مدعی و نایب‌قهرمان فصل پیش دارد. این نخستین بازی آبی‌پوشان تهرانی در شهری به جز قزوین است. آنها در 2 بازی ابتدایی در این شهر و با استفاده از کمک داور ویدئویی به میدان رفتند اما به احتمال فراوان در این بازی خبری از VAR نخواهد بود و این خبر خوبی برای نکونام و شاگردانش نیست؛ تیمی که 2 گل از 4 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. عیار بوژوویچ، سرمربی کروات هم شاید مقابل استقلال مدعی بیشتر نمایان شود. بوژوویچ از عملکرد حمیدی دروازه‌بان تیمش در بازی قبل انتقاد کرد و باید دید این مربی چه تدبیری برای دروازه تیمش به کار خواهد گرفت. او برای حل مشکل گلزنی تیمش سجاد شهباززاده، مهاجم اسبق استقلال را به اهواز آورده تا بار دیگر مقابل شاگردان نکونام قرار بگیرد. سجاد با مس رفسنجان هم مقابل استقلال بازی کرده و گل زده بود.
در این سو نکونام هم بعد از تساوی مقابل ملوان از ابوالفضل جلالی انتقاد کرد و رامین رضاییان را مورد تمجید قرار داد. نکونام در این دیدار به دنبال دومین برد خود است و استقلال خوزستان هم نمی‌خواهد در خانه بازنده شود، هرچند این تیم به دلیل آماده نبودن ورزشگاهش مجبور است در ورزشگاه شهدای فولاد به میدان برود؛ ورزشگاه اختصاصی فولاد که آنها نیز با برگزاری مسابقه در ورزشگاه خود مخالفت کرده‌اند. صحبت‌های هوشنگ نصیرزاده مبنی بر دلخور بودن هواداران فولاد از نکونام باعث شد باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای خوزستان و اهواز را سرزمین آبی‌ها بداند. البته این مسابقه در ورزشگاه خانگی فولاد برگزار می‌شود؛ فولاد قرمزپوش که یحیی گل‌محمدی سرمربی‌اش هم از برگزاری این دیدار در این ورزشگاه ابراز ناراحتی کرده است.
* پرسپولیس به دنبال هشتمین پیروزی برابر یحیی
پرسپولیس در حالی روز جمعه رودرروی فولاد خوزستان قرار می‌گیرد که در صورت شکست دادن این تیم، به هشتمین پیروزی خود مقابل تیم‌های تحت هدایت یحیی گل‌محمدی دست خواهد یافت. پرسپولیس در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میزبان فولاد خوزستان است. شاگردان «خوان کارلوس گاریدو» در این بازی میزبان و به دنبال نخستین پیروزی خود هستند.
هدایت فولاد خوزستان بر عهده یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس است که توانست با این تیم بارها به مقام قهرمانی دست یابد. این بازی از این جهت دارای حساسیت بالایی است. گل‌محمدی پیش از حضور در پرسپولیس، ۱۴ بار و با هدایت تیم‌های ذوب‌آهن، تراکتور، نفت تهران و پدیده (شهرخودرو) رودرروی پرسپولیس قرار گرفته است که حاصل آن ۲ تساوی، ۵ پیروزی و ۷ شکست بوده است. پرسپولیسی‌ها در تقابل با گل‌محمدی خاطره خوشی از این سرمربی ندارند. در لیگ پانزدهم یحیی گل‌محمدی هدایت تیم ذوب‌آهن اصفهان را بر عهده داشت و در ۲ بازی رفت و برگشت از مجموع ۶ امتیاز، ۴ امتیاز از سرخ‌ها گرفت. در آن فصل که پرسپولیس با استقلال خوزستان بر سر کسب عنوان قهرمانی رقابت داشت، ذوب‌آهن هر ۲ بازی خود را به استقلال خوزستان واگذار کرد، بویژه در هفته پایانی که استقلال خوزستان با شکست تیم گل‌محمدی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و همین موضوع موجی از گلایه و ناراحتی را برای هواداران پرسپولیس از یحیی گل‌محمدی به همراه داشت. پرسپولیسی‌ها نیز با هدایت گل‌محمدی علاوه بر تجربه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی، در لیگ قهرمانان آسیا هم به مقام نایب‌قهرمانی رسیدند و او توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود در این تیم به نمایش بگذارد اما جدایی او مطابق انتظار پیش نرفت و او به شکلی که از مدیران این باشگاه گلایه‌مند بود از سمت خود کناره‌گیری کرد.
بازی فردا برای هر دو سرمربی «گاریدو» برای پرسپولیس و گل‌محمدی برای فولاد، ویژه خواهد بود. گاریدو در صورت شکست گل‌محمدی نخستین پیروزی خود با پرسپولیس را جشن خواهد گرفت و در طرف مقابل گل‌محمدی دوست ندارد که در نخستین رودررویی با تیم سابق خود بازنده از زمین خارج شود. این دیدار روز جمعه و ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.
***
شوک‌ به استقلال؛ غیبت بلانکو در هفته سوم!
با دستور موقت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، بازیکن آرژانتینی استقلال مجاز به همراهی تیمش نیست. به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، با توجه به گزارش سازمان لیگ درباره «گووستاوو بلانکو» بازیکن باشگاه استقلال تهران و با عنایت به اینکه موضوع اعلامی درخور صدور دستور موقت است،  مستند به ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی، بازیکن نامبرده مجاز به همراهی تیم خود در مسابقات رسمی نخواهد بود و لازم است باشگاه دفاعیات کتبی خود را ظرف ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کند.
قرار صادره ظرف مهلت ۲ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف فدراسیون است.
***
هفته سوم - بزرگداشت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)
پنجشنبه 8 شهریور 1403
هوادار تهران - تراکتور تبریز؛ ساعت 19:15، ورزشگاه شهدای شهر قدس
مس رفسنجان - آلومینیوم اراک؛ ساعت 19:15، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان
خیبر خرم‌آباد - ذوب‌آهن اصفهان؛ ساعت 19:30، ورزشگاه تختی خرم‌آباد
استقلال خوزستان – استقلال؛ ساعت 20:30، ورزشگاه شهدای فولاد
جمعه 9 شهریور 1403
سپاهان اصفهان – شمس‌آذر قزوین؛ ساعت 19:15، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
نساجی مازندران - گل‌گهر سیرجان؛ ساعت 19:15، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
ملوان بندرانزلی - چادرملوی اردکان؛ ساعت 19:30، ورزشگاه قایقران بندر انزلی
پرسپولیس - فولاد خوزستان، ساعت 19:30، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

 


Page Generated in 0/0065 sec