printlogo


کد خبر: 290762تاریخ: 1403/6/10 00:00
اخبار

ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک آغاز شد
فراخوان ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران منتشر شد. در این فراخوان تمام کودکان سنین 9 تا 12 سال و نوجوانان سنین 13 تا 16 سال می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام جشنواره به نشانی WWW.PORTAL.ICFF.IR نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کنند.  بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، مهلت ثبت‌نام تا پایان روز یکشنبه 18 شهریورماه بوده و قابل تمدید نخواهد بود، ضمن اینکه متقاضیان باید حتما ساکن شهر اصفهان باشند، همچنین عکس بارگذاری شده متقاضیان داوری این بخش باید کاملا واضح و تصویر دختران حتما با حجاب اسلامی باشد. بر اساس این گزارش، تمام پذیرفته‌شدگان بخش داوران کودک و نوجوان ملزم به تماشای همه آثار جشنواره ‌از 14 تا ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در شهر اصفهان هستند، همچنین شماره تلفن 031323040300  برای پاسخگویی به سؤالات متقاضیان این بخش در نظر گرفته شده است. سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 14 تا 19 مهر با دبیری مجید زین‌العابدین به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.
***
گلایه سازندگان «در آغوش درخت» به اکران محدود فیلم
در ادامه اکران‌های مردمی فیلم سینمایی «در آغوش درخت» در شهرهای ترک‌زبان از جمله ارومیه و تبریز، ۷ و ۸ شهریور نیز این فیلم در شهرهای زنجان و قزوین میزبان مخاطبان خود بود. پس از استقبال مخاطبان در شهر زنجان، این فیلم پنجشنبه‌شب در شهر قزوین نیز به نمایش درآمد و از بابک خواجه‌پاشا کارگردان، سجاد نصرالهی‌نسب یکی از تهیه‌کنندگان فیلم و جواد قامتی و روح‌الله زمانی از بازیگران فیلم تجلیل شد. پیش از نمایش فیلم، بابک خواجه‌پاشا، کارگردان اثر عنوان کرد: دغدغه من در تمام دوران فیلمسازی‌ام، خانواده بوده است. 
***
نمایش «سبز قاتل» در تماشاخانه ملک
نمایش «سبز قاتل» با نویسندگی و کارگردانی پریسا نقدی‌زاده، تهیه‌کنندگی نورالدین حیدری‌ماهر و سرمایه‌گذاری روسانا اربابی به‌زودی در تماشاخانه ملک روی صحنه خواهد رفت. در این نمایش، سینا رازانی و میلاد رفاقتی به عنوان گروه بازیگران، نسترن مهربانی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، اُبین یزدانی منشی صحنه، نوید دیوان آهنگساز، محمد فتاحی اجرای موسیقی، علی کوزه‌گر طراح نور، پریسا نقدی‌زاده طراح صحنه، روسانا اربابی طراح لباس، میلاد رفاقتی طراح حرکت، امیر قالیچی (تئاتربازها) تبلیغات مجازی، محمد صادق زرجویان طراح گرافیک، عکس و تیزر، امیرحسین ستوده نسب (کت استدیو) موشن‌گرافی و حسین متحد مدیر صحنه به عنوان گروه اجرایی حضور خواهند داشت.
***
نگارخانه لاله میزبان آثاری از هنر نوگرای ایران
نگارخانه لاله برای سومین سال متوالی با ارائه آثاری از پیشگامان جنبش سقاخانه و هنر نوگرای ایران، میزبان هنرمندان است. سومین نمایشگاه پیشگامان هنر نوگرای ایران با کیوریتوری محمدعلی سعیدی و حضور منتخب آثاری از هنرمندان جنبش سقاخانه و هنرمندان پیشگام هنر مدرن ایران، جهت پویایی بیشتر و با نگاه ویژه به رونق‌بخشی اقتصاد هنر، ضمن ارائه آثار ارزشمند هنرمندان شاخص، آثار آنها را در معرض دید عموم قرار داده است. در این نمایشگاه آثاری از پیشگامان جنبش سقاخانه نیز به چشم می‌خورد. این نمایشگاه تا ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، شنبه تا چهارشنبه‌ ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ۹ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید آثار، به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.
***
ژاپن با فیلم کوراساوا به رقابت اسکار آمد
در ادامه معرفی فیلم از سوی کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵، سینمای ژاپن فیلم «ابر» به کارگردانی کیوشی کوراساوا را به آکادمی اسکار معرفی کرد. این فیلم داستان مرد جوانی را دنبال می‌کند که کالاهای خود را به صورت آنلاین می‌فروشد و خود را در مرکز مجموعه‌ای از رویدادهای مرموز می‌بیند که زندگی او را به خطر می‌اندازد. فیلم سینمایی «ابر» برای نمایش خارج از رقابت در جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده، جایی که کوروساوا، فیلمساز ژاپنی پیش از این برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی با فیلم «همسر جاسوس» در سال ۲۰۲۰ شده بود. سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.
***
وضعیت محمدعلی بهمنی تغییری نکرده است
پزشک معالج محمدعلی بهمنی اعلام کرد: وضعیت این شاعر نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده و هوشیاری‌اش همچنان پایین است. محمدعلی بهمنی، شاعر و ترانه‌سرا، متولد ۱۳۲۱ در دزفول، ۳۱ مرداد برای دومین بار دچار عارضه مغزی و در بیمارستان بستری شد. او به علت خونریزی وسیع به شکلی اورژانسی تحت عمل جراحی قرار گرفت. دوم شهریورماه، پزشک معالج او با شرح وضعیت و آنچه بر او گذشت، گفته بود: آقای بهمنی هوشیاری مناسبی ندارد و وضعیت تنفسی‌اش نیز با دستگاه ونتیلاتور است. حالا محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص بخش مراقبت‌های ویژه، استاد دانشگاه علوم ‌پزشکی شهید بهشتی و پزشک معالج محمدعلی بهمنی در گفت‌وگویی درباره وضعیت این شاعر در طول یک هفته گذشته، گفت: وضعیت آقای بهمنی پیشرفت قابل توجهی نداشته است؛ هوشیاری‌اش همچنان پایین بوده و برای تنفس نیز به دستگاه تنفس مصنوعی وابسته است، در واقع تنفس ایشان به صورت مکانیکی است.

Page Generated in 0/0054 sec