printlogo


کد خبر: 290770تاریخ: 1403/6/10 00:00
اخبار

محمدمهدی مظلوم روی سکوی نخست جودوی آسیا
جودوکار سنگین وزن تیم ‌ملی کشورمان پس از ۱۰ سال موفق شد عنوان قهرمانی آسیا و مدال طلا را برای جودوی ایران به ارمغان آورد. رقابت‌های جودوی قهرمانی نوجوانان آسیا که با حضور ۱۶۹ جودوکار از ۱۶ کشور به میزبانی کره‌جنوبی در شهر «مونگ کیونگ» جریان داشت، با قهرمانی میزبان به پایان رسید. کره‌ای‌ها با ۶ طلا، ۴ نقره و ۷ برنز در مجموع مردان و زنان عنوان قهرمانی را کسب کردند. تیم ملی جودوی ایران نیز در این رقابت‌ها با یک مدال طلا و 2 برنز بعد از سال‌ها به جمع مدعیان اضافه شد و در مکان پنجم جدول توزیع مدال‌ها جا گرفت. ازبکستان با ۶ طلا، ۴ نقره و 6 برنز نایب‌قهرمان شد و مغولستان با 2 طلا، یک نقره و 3 برنز و قزاقستان با یک طلا، ۴ نقره و 7 برنز سوم و چهارم شدند. در بخش مردان تیم ایران بعد از کره‌جنوبی، ازبکستان و قزاقستان چهارم شد. تنها طلای ایران در این رقابت‌ها را محمدمهدی مظلوم در وزن ۹۰+ کیلوگرم کسب کرد. وی دور نخست «سینگلا» از هند را شکست داد و در ادامه با برتری برابر اشرفی، دیگر نماینده کشورمان به نیمه‌نهایی صعود کرد. مظلوم در این مرحله «چا بوم» از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار برای کسب مدال طلا، «رحمت‌الله» از قزاقستان را در یک دیدار جذاب و دیدنی شکست داد و بعد از ۱۰ سال جودوی ایران را به مدال طلای قهرمانی آسیا رساند. آخرین بار حمیدرضا ملک‌زاده در وزن ۹۰- کیلوگرم چهارم مهر ۱۳۹۴ در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موفق به کسب مدال طلا شده بود. برای تیم ‌ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌ها محمدمهدی مظلوم مدال طلا و علیرضا نیک‌سرشت و محمدامین اشرافی مدال برنز کسب کردند. امیرحسین چگینی، متین عبادی و سمیرا خاک‌خواه هم به عنوان پنجم دست یافتند.
***
مهاجم لیگ برتری با ۴۰ میلیون پوند در الاهلی
الاهلی با قراردادی ۴۰ میلیون پوندی (۵۳ میلیون دلاری) برای جذب «ایوان تونی» از برنتفورد به توافق رسیده است. این بازیکن ۲۸ ساله بر سر یک قرارداد ۳ ساله با الاهلی عربستان به توافق رسیده و قرار است آزمایشات پزشکی را در این تیم پشت سر بگذارد. تونی کمتر از یک سال از قراردادش با برنتفورد باقی مانده است و این باشگاه غرب لندنی از فروش این بازیکن به درآمد جالب توجهی دست خواهد یافت. به گزارش ساکرنت، ایوان تونی، مهاجم انگلیسی در ۱۴۱ بازی برای برنتفورد ۷۲ گل به ثمر رسانده است و توماس فرانک، سرمربی برنتفورد در سخنانی تایید کرد ملی‌پوش انگلیس برای بازی روز شنبه مقابل ساوتهمپتون، صرف‌نظر از اینکه در روز پایان نقل و انتقالات چه اتفاقی رخ دهد، در ترکیب حضور نخواهد داشت. الاهلی تلاش زیادی برای خرید ویکتور اوسیمن داشت ولی این بازیکن پیشنهاد حضور در لیگ عربستان را رد کرد.
***
بازدید وزیر ورزش از مجموعه ورزشی آزادی
جلسه بررسی بازسازی استادیوم فوتبال آزادی روز جمعه با حضور احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان در محل ساختمان مدیریت مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.
در این جلسه که محمدرضا رحمانی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و حسین طلا، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز حضور داشتند، اقدامات انجام شده برای بازسازی و مقاوم‌سازی استادیوم فوتبال آزادی مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین مدیران شرکت‌های مشاور و شرکت سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در این جلسه توضیحاتی را درباره وضعیت فعلی ورزشگاه و همچنین برنامه‌های آتی برای بازسازی و مقاوم‌سازی آن به وزیر ورزش و جوانان ارائه دادند.
وزیر ورزش هم ضمن طرح سوالاتی از پیمانکار و شرکت‌های مشاور در این جلسه تاکید کرد: با وجود اینکه تکمیل بازسازی این ورزشگاه در کوتاه‌ترین زمان برای ما مهم است ولی نمی‌خواهیم ذره‌ای از کیفیت بازسازی کاسته شود. مدنظر ما این است که مراحل بازسازی و مقاوم‌سازی با بهترین کیفیت انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تاکید ما به گروه‌های مشاور و پیمانکار مجموعه این است که اقداماتی که برای بازسازی انجام می‌شود، بر اساس تازه‌ترین استانداردهای روز دنیا و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد.
دنیامالی همچنین در این جلسه بر بازسازی استخر آزادی و استادیوم ۱۲ هزار نفری تاکید کرد و اینکه در کنار بازسازی استادیوم فوتبال، عملیات بازسازی این ۲ مجموعه نیز اجرایی شود.
پس از این نشست، وزیر ورزش و جوانان با حضور در استادیوم فوتبال، به صورت میدانی از بخش‌های مختلف در حال بازسازی ورزشگاه آزادی بازدید کرد.

Page Generated in 0/0052 sec