printlogo


کد خبر: 290773تاریخ: 1403/6/10 00:00
زهرا رحیمی نخستین مدال در پارالمپیک را صید کرد
شروع با نقره

پاراتکواندوکار 15 ساله کشورمان در مبارزه نهایی برابر حریف مغولستانی خود شکست خورد و به مدال نقره هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک دست یافت و نخستین مدال‌آور ایران شد. آخرین مبارزه روز نخست از رقابت‌های پاراتکواندو هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک را زهرا رحیمی از کشورمان برابر «اولان بایار» از مغولستان در فینال وزن ۵۲- کیلوگرم برگزار کرد که در نهایت این مبارزه با برتری ۵ بر ۲ حریف مغولستانی به پایان رسید و رحیمی به مدال نقره رسید. این نخستین مدال نقره تاریخ پاراتکواندوی بانوان ایران و نخستین مدال کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی‌هاست. رحیمی در مبارزه نخست «شائو گیان» از چین را ۱۳ بر ۲ شکست داد و سپس با برتری ۶  بر ۴ مقابل «ماچادو» از برزیل راهی نیمه‌نهایی شد. وی در مبارزه نیمه‌نهایی برابر «چاپاریدزه» از گرجستان ۶ بر صفر پیروز شد و به دیدار پایانی راه یافت. 
در مسابقات روز پنجشنبه مریم عبدالله‌پور، دیگر ورزشکار کشورمان پس از یک دور استراحت، نتیجه را به «اسپینوزا» از پرو دارنده مدال طلای دوره قبل بازی‌های پارالمپیک واگذار کرد و به گروه شانس مجدد رفت. وی در نخستین مبارزه خود در جدول شانس مجدد باید با نماینده مکزیک مبارزه می‌کرد که این حریف به دلیل ضربه خطا در بازی قبلی خود از جدول مسابقات حذف شد. عبدالله‌پور در دیدار رده‌بندی به حریفی از تایلند باخت و از دستیابی به مدال بازماند. مسابقات تکواندوی این دوره از بازی‌های پارالمپیک با حضور ۱۲۰ پاراتکواندوکار از ۴۲ کشور در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار می‌شود. 
* زهرا رحیمی پس از کسب مدال نقره: حریف فینال فنی‌تر بود
جوان‌ترین عضو کاروان ورزش ایران پس از کسب مدال نقره بازی‌های پارالمپیک گفت: کم نمی‌آورم ‌و برای پارالمپیک بعد بیشتر تلاش می‌کنم. زهرا رحیمی جوان‌ترین عضو کاروان ایران پس از کسب مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: سطح مسابقات خیلی بالا و حریفان باتجربه و قدرتمند بودند. در بازی فینال هم حریف مغول باتجربه‌تر و فنی‌تر از من بود و متاسفانه نتوانستم به پیروزی برسم. من نوجوان هستم و قطعا کم نمی‌آورم و برای المپیک بعدی قدرتمندتر حضور پیدا خواهم کرد. ملی‌پوش پاراتکواندوی کشورمان درباره اینکه نخستین مدال کاروان فرزندان ایران را کسب کرد، گفت: خیلی خوشحالم که نخستین مدال کاروان را من گرفتم اما اگر طلا بود خیلی خوشحال‌تر بودم و قول می‌دهم که جبران کنم. رحیمی درباره اینکه به خاطر سن کم آیا جو سالن و مسابقه فینال روی او تاثیر داشت یا خیر، گفت: قبل از بازی فینال از ناحیه زانو آسیب دیدم و نتوانستم آنطور که توانایی‌اش را داشتم، بازی کنم. 

Page Generated in 0/0050 sec