printlogo


کد خبر: 290780تاریخ: 1403/6/10 00:00
اخبار

تولید گندم رکورد زد

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال به بالاترین میزان تولید گندم در تاریخ کشور رسیدیم، گفت: در حال حاضر خرید گندم از 11 میلیون و 800 هزار تن گذشته که بیشتر از نیاز است.
علیرضا مهاجر افزود: حدود10 میلیون تن گندم نان نیاز داریم، حدود 2 میلیون تن برای صنعت نیاز داریم، در مجموع حدود 11.5 تا 12 میلیون تن نیاز ما در گندم است که این اتفاق امسال افتاد.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن بیش از نیاز کشور گندم تولید شده، گفت: ما می‌توانیم این راه را ادامه بدهیم به چند شرط. یکی از شروطش این است که همه ما بپذیریم که باید در گندم خودکفا باقی بمانیم و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند. مهاجر افزود: سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم را به موقع و به اندازه در اختیار دستگاه‌های متولی بگذارد. باید قیمت گندم را به موقع اعلام کنیم و مطالبات کشاورزان هم به موقع پرداخت شود.
***
سازوکار اعتراض به مالیات خانه‌های خالی مشخص شد
مؤدیان مالیاتی باید هنگام صدور برگ مطالبه مالیات واحدهای مسکونی خالی که متعاقباً صادر و از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد، نسبت به اعتراض اقدام کنند.
سازمان امور مالیاتی کشور درباره ایجاد ابهام ناشی از عدم امکان اعتراض به اعلام‌های بارگذاری‌شده در درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس.my.tax.gov.ir برای مالکان مشمول مالیات واحدهای مسکونی خالی موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۵/ ۹/ ۱۳۹۹ برای سال ۱۴۰۱، اعلام کرد: 
1- در صورت پذیرش واحدهای مسکونی اعلام‌شده به عنوان واحد مسکونی خالی: 
نسبت به پرداخت مالیات تعیین‌شده اقدام کنند.
۲- در صورت اعتراض و عدم پذیرش واحدهای مسکونی اعلام‌شده به عنوان واحد مسکونی خالی: 
در گام نخست ـ به سامانه ملی املاک و اسکان کشور (متعلق به وزارت راه و شهرسازی) به آدرس الکترونیکی https://amlak.mrud.ir/ مراجعه و اقدام به خوداظهاری و ویرایش اطلاعات مربوط به املاک شناسایی‌شده به عنوان واحد مسکونی خالی در آن سامانه کنند.
در گام دوم، هنگام صدور برگ مطالبه مالیات واحدهای مذکور که متعاقبا صادر و از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد، نسبت به ثبت اعتراض خود به مالیات تعیین‌شده در همین درگاه به صورت سیستمی اقدام کنند.
***
بازگشایی سامانه یکپارچه انتخاب خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد
اطلاعیه جدید بازگشایی سامانه یکپارچه انتخاب خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول واردات توسط شرکت‌های واردکننده منتشر شد. بنیاد شهید و امور ایثارگران در اطلاعیه‌ مرحله جدید بازگشایی سامانه یکپارچه انتخاب خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول واردات توسط شرکت‌های واردکننده را اعلام کرد که طبق اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه از اوایل هفته آینده در دسترس است و مدت زمان بازگشایی نیز تمدید خواهد شد.
***
بانک‌ها 91.5 همت به خودشان وام دادند
انتشار گزارش تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به کارکنان خود در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد بانک‌ها سال قبل 91.5 همت به کارمندان، مدیران و هیات مدیره خودشان وام (اصل وام به همراه سود) داده‌اند. حدود ۲۲۰ هزار کارمند در بانک‌ها فعالیت می‌کنند.
در راستای تکلیف قانون بودجه سال ۱۴۰۳، بانک مرکزی گزارش مجموع مبالغ پرداخت‌شده بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به کارکنان، مدیران و اعضای هیات مدیره آنان در سال ۱۴۰۲ را به ‌صورت تفکیکی منتشر کرد.
***
رشد ۲۲ درصدی تولید اتوبوس در کشور
مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان تولید اتوبوس از ابتدای امسال تا پایان مرداد، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است. مهرداد خسروی با اشاره به اهمیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اهمیت آسایش شهروندان اظهار داشت: وزارت صمت همه تلاش خود را برای افزایش تولید اتوبوس انجام می‌دهد. شایان ذکر است پیش‌تر سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد ظرفیت و توان تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده اما تولید آن نیازمند سفارش‌گذاری توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل است.
***
سبک مدیریت جهادی راه‌حل مشکلات اقتصادی است
رئیس سازمان اداری و استخدامی، مدیریت جهادی را راه‌حل مشکلات کشور دانست و ابراز امیدواری کرد در دولت چهاردهم نیز این سبک مدیریتی تداوم یابد.
میثم لطیفی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تشریح اقدامات انجام شده در دوران فعالیت دولت سیزدهم پرداخت و گفت: بیش از ۱۲ موشک فضاپیما در سطوح مختلف جوی در 3 سال گذشته پرتاب شد که این اقدامات برای بخش‌های کشاورزی، زیست‌محیطی و رقومی اتفاق بسیار مهمی محسوب می‌شود و این تعداد پرتاب بیش از همه سال‌های گذشته است. وی عضویت ایران در 2 نهاد معتبر بین‌المللی (پیمان شانگهای و بریکس) را از دستاوردهای مهم این 3 سال برشمرد و خاطرنشان کرد: این عضویت هژمونی غرب را شکست، زیرا برخی کشورهای جهان توانستند با ایجاد این 2 نهاد در مقابل جریان غرب ایستادگی کنند. لطیفی گفت: این دستاوردی است که با پیگیری‌های دولت در 3 سال گذشته رقم خورد و اثر آن سال‌های سال برای کشور باقی خواهد ماند و از مواهب آن بهره‌مند خواهد شد.

Page Generated in 0/0055 sec