printlogo


کد خبر: 290783تاریخ: 1403/6/10 00:00
اخبار

به ‌مناسبت روز ملی مالزی صادر شد
پیام‌های تبریک پزشکیان به پادشاه و نخست‌وزیر مالزی
رئیس‌جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای فرا رسیدن روز ملی مالزی را به پادشاه و نخست‌وزیر مالزی و همچنین مردم این کشور تبریک گفت. مسعود پزشکیان در پیام تبریک روز ملی مالزی به سلطان «ابراهیم ابن اسکندر» پادشاه این کشور آورده است: اطمینان دارم مناسبات برادرانه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنان موجب تحکیم و همبستگی امت اسلامی خواهد بود.
رئیس‌جمهور همچنین در پیام تبریک خود به «داتو سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی، ابراز اطمینان کرده است که در پرتو پیوندهای مشترک اسلامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی 2 کشور، روابط دوستانه بیش از پیش مسیر رشد و تقویت را در راستای منافع فی‌مابین و نیز امت اسلامی حفظ خواهد کرد.
***
امیر صباحی‌فرد:
پرنده‌های رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد می‌کنیم
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: با توجه به تهدیدهای هوافضای استکبار جهانی، توان دفاعی خود را جلوتر از آنها ارتقا داده‌ایم، البته از سایر تهدیدها غافل نیستیم و رژیم صهیونیستی را با دقت زیر نظر داریم.
امیر علیرضا صباحی‌فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، اظهار کرد: ما در نیروی پدافند هوایی فرمان حکیمانه فرمانده کل قوا را مبنای عمل خود قرار دادیم که فرمودند حیات یک ملت وابسته به ارتقای مؤلفه‌های قدرت است. بر همین اساس ما تحلیل دقیقی از صحنه نبردهای پدافند هوایی را مبنا قرار دادیم.
وی ادامه داد: ما با توجه به تهدیدهای هوافضای استکبار جهانی، توان دفاعی خود را جلوتر از آنها ارتقا داده‌ایم، البته از سایر تهدیدها غافل نیستیم و رژیم صهیونیستی را با دقت زیر نظر داریم. دلیل افزایش دشمنی‌ها، الگو شدن ایران به عنوان پیشران حرکت‌های مقاومتی و مقابله با ظلم و دستیابی به استقلال و آزادی واقعی است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: وظیفه ما فدای ملت شدن است. نیروی پدافند هوایی  در بالاترین سطح آمادگی و قدرت رزمی قرار دارد. ما با کار جهادی در طراحی و تولید سامانه‌ها و تجهیزات موشکی، رادارها و حساسه‌های دارای تشعشع و بدون تشعشع، پهپادها و سایر تجهیزات به خودکفایی رسیده‌ایم و نیاز خود را طراحی و تولید می‌کنیم و هر پرنده رادارگریز دشمن را از فرسنگ‌ها دورتر کشف و رصد می‌کنیم. پدافند هوایی برای تامین نیازمندی‌های خود از جمله سامانه‌های موشکی و راداری به هیچ کشوری وابسته نیست، در تولید سامانه‌های هیبریدی هم به خودکفایی رسیده‌ایم.
امیر صباحی‌فرد همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بیش از ۶۰۰ بار به جایگاه پدافند هوایی به عنوان خط مقدم دفاعی کشور در برابر تهدیدات هوافضای دشمن اشاره کرده‌اند و این نیرو را خط مقدم حفاظت از موجودیت و آبروی کشور دانسته‌اند. ما نیازهای دفاعی خود را در تمام زمینه‌ها با توجه به تهدیدات هوافضایی تولید می‌کنیم. سامانه‌های باور۳۰۳ و ۳۷۳، رادار شهید جلیلوند، رادارهای مراقب و البرز و سامانه‌های طرح سپر، تندر و رسول را طراحی و تولید کرده‌ایم که ۲۴ ساعته و مستمر، در حال رصد تهدیدات هستند. ما دائما در حال تولید، تعمیر و بهینه‌سازی تجهیزات خود هستیم.
***
ابوترابی‌فرد: 
وزرا با نگاه ملی مسائل را رصد بررسی و تصویب کنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اثرات تصمیمات غلط مدیران اقتصادی در آینده آشکار می‌شود، گفت: تصمیم درست شهید رئیسی در حذف ارز ترجیحی پرهزینه اما بسیار سازنده برای آینده کشور بود؛ این تصمیمات نیاز امروز و فرداست.
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد افزود: دولت با نگاه به آموزه‌های قرآن کریم از تمام ظرفیت علمی و کارشناسی، نیروی انسانی توسعه‌‌یافته، ظرفیت‌های متراکم در حوزه زیرساخت‌های اقتصادی کشور، اقتدار سیاسی، امنیت و قدرت بازدارندگی تحسین‌برانگیز جمهوری اسلامی، وحدت و انسجام ملی و اسلامی، موقعیت ژئوپلیتیک، عمق راهبردی و استراتژیک کشور برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها استفاده کند.
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه دولت وفاق ملی به دنبال ارتقای شایسته‌سالاری باشد، گفت: وزرا در آستانه تصمیمات مهم مدیریتی قرار دارند؛ همان‌طور که رئیس‌جمهور توصیه داشتند، ملاک تغییر فقط و فقط شاخص مهم شایستگی باشد. ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: ‌منابع کشور محدود است و باید با این منابع محدود اولویت‌های اساسی کشور رصد شود و تا آنجا که ممکن است زمینه رشد هزینه‌های جاری کشور را مدیریت و کنترل کرد. وزرا بویژه وزارتخانه‌های پرهزینه بهداشت و درمان، آموزش‌و‌پرورش و علوم و سایر نهادها نگاه ملی داشته باشند. وزرای آموزش و و پرورش و بهداشت و تمام وزرا با نگاه ملی مسائل را رصد و بررسی و تصویب کنند.
***
ضرورت اقدام فوری مجامع بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی ملت فلسطین
سخنگوی وزارت امور خارجه از مجامع مسؤول بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست اقدام فوری و موثر برای توقف نسل‌کشی ملت فلسطین توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی انجام دهند.
ناصر کنعانی در واکنش به یورش رژیم اسرائیل به کرانه باختری تصریح کرد: حمله ارتش صهیونیستی به شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی در شمال کرانه باختری، تخریب وحشیانه زیرساخت‌های شهری و خدماتی و حتی ورود مسلحانه و خشونت‌آمیز به مراکز درمانی و بیمارستانی، در تداوم نسل‌کشی در نوار غزه و حاکی از قصد رژیم صهیونیستی به گسترش دامنه کشتار و جنایت علیه شهروندان فلسطینی است.

Page Generated in 0/0054 sec