printlogo


کد خبر: 290811تاریخ: 1403/6/11 00:00
اخبار

طی حکمی از سوی رهبر انقلاب انجام شد
انتصاب دکتر علی باقری به عنوان عضو جدید شورای راهبردی روابط خارجی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی آقای دکتر علی باقری را به عضویت در  شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، شورای راهبردی روابط خارجی سال ۱۳۸۵ با حکم رهبر انقلاب  شکل گرفت. هدف از تشکیل این شورا، کمک به تصمیم‌گیری‌های کلان و جست‌وجوی افق‌های نو در روابط خارجی جمهوری اسلامی و بهره‌مندی از نظرات نخبگان این عرصه است.
ریاست شورای راهبردی روابط خارجی بر عهده آقای دکتر سیدکمال خرازی است.
 
وزیر دفاع  سالروز تأسیس پدافند هوایی را تبریک گفت
وزیر دفاع در پیام‌های جداگانه‌ای سالروز تاسیس پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) را به امیر رحیم‌زاده و امیر صباحی‌فرد تبریک گفت.
امیر سرتیپ نصیرزاده در پیام خود به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) آورده است: فرارسیدن سالروز تاسیس پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) که یادآور حماسه‌آفرینی مجاهدان و مدافعان خستگی‌ناپذیر مرزهای میهن عزیزمان است را تبریک و تهنیت عرض کرده؛ توفیق روزافزون جناب‌عالی و همکاران محترم‌تان را که به فرموده مقام عظمای ولایت خطوط مقدم توان دفاعی کشور هستید، در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و تحت زعامت داهیانه فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.
 
اجلاس سران بریکس با حضور پزشکیان در روسیه برگزار می‌شود
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان روسیه در دیدار دستیار رئیس‌جمهوری تاتارستان درباره هماهنگی‌های اجلاس سران بریکس که با حضور رئیس‌جمهور ایران برگزار می‌شود، تبادل نظر 
کرد.
داوود میرزاخانی در دیدار «باکی‌روف گازینور» درباره روابط دوجانبه و هماهنگی اجلاس سران بریکس به بحث و تبادل نظر پرداخت.
گفتنی است شانزدهمین اجلاس سران بریکس  یکم تا سوم آبان با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و هیأت همراه در شهر کازان روسیه برگزار خواهد شد.
پیش‌تر کاخ کرملین اعلام کرده بود مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران دعوتنامه‌ای از طرف روسیه برای شرکت در نشست رهبران گروه بریکس در کازان دریافت کرده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه تأیید کرد مسعود پزشکیان دعوتنامه‌ای از سوی مسکو برای شرکت در نشست سران بریکس در کازان دریافت کرده است.
وی گفت: «از هم اکنون برای رئیس‌جمهور ایران دعوتنامه‌ای رسمی ارسال شده و امیدواریم آقای پزشکیان در این نشست شرکت کند. ما خوشحال خواهیم شد او را ببینیم و رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین نیز در حال آماده‌سازی خود برای این ملاقات است».
 
‌دادستان کل کشور: تمرد از دستور پلیس جرم محسوب می‌شود‌
دادستان کل کشور با اشاره به نقش ارزنده پلیس در تامین امنیت گفت: پلیس یک روز در کشور کارش را تعطیل کند می‌بینیم مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می‌شود و باید قدردان نیروهای انتظامی باشیم.
حجت‌الاسلام محمدکاظم موحدی‌‌آزاد اظهار داشت: در جامعه نیازمندی‌هایی وجود دارد که نبود برخی موارد باعث چالش در جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه از نیازهای ضروری کشور و جامعه امنیت است، افزود: امنیت مولفه‌های معنوی و حقوقی دارد که تضمین‌کننده امنیت روانی جامعه، قانونمندی است.
وی همچنین تصریح کرد: دولت در بخش‌های مختلف امنیت جامعه را در بعد معنوی و عقلانی فراهم کرده و معتقدم دولت باید اصل 44 و مساله تعاونی و خصوصی‌سازی را جدی بگیرد.
موحدی‌آزاد همچنین تاکید کرد: صرفا تقویت بخش خصوصی کافی نیست و نظارت بر بخش خصوصی باید افزایش یابد و اگر اصلاحات و مقررات وضع شود، با ارائه  قانون و لایحه به مجلس از ظرفیت فعالان اقتصاد می‌توان در این زمینه استفاده کرد.
وی تولید‌کنندگان را کارشناسان واقعی بخش تولید دانست و اظهار کرد: بخشنامه‌هایی که بدون تحقیق صادر شود مشکلاتی را  ایجاد می‌کند.
موحدی‌آزاد با اشاره به  اینکه استانداران هم باید در زمینه تولید با جدیت ورود کنند، گفت:  پیگیری طرح‌های ملی دولت سیزدهم از موضوعات مهم بوده که دولت فعلی باید آن را پیگیری کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از بخش‌های مهم نظام را فراجا عنوان کرد و گفت: امروز فراجا در خط مقدم کشور است و هیچ نیرویی مانند نیروی انتظامی حضور فراگیر در همه بخش‌ها ندارد و در یک سال اخیر هم ده‌ها شهید تقدیم نظام و اسلام کرده است.
دادستان کل کشور با اشاره به نقش ارزنده پلیس در تامین امنیت افزود: پلیس یک روز در کشور کارش را تعطیل کند می‌بینیم مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می‌شود و  باید قدردان نیروهای انتظامی باشیم و تمرد از دستور مأمور نیروی انتظامی جرم محسوب می‌شود که دادستان‌ها باید در این زمینه در کنار پلیس باشند. موحدی‌آزاد ادامه داد: همه دادستان‌ها وظیفه دارند از نیروی انتظامی دفاع کنند و  نباید این مساله مورد غفلت واقع شود.

Page Generated in 0/0051 sec