printlogo


کد خبر: 290822تاریخ: 1403/6/11 00:00
اخبار

اطلاعیه شماره ۳ پلیس درباره حادثه لاهیجان فرمانده انتظامی لاهیجان عزل شد
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس در سومین اطلاعیه خود پیرامون مرگ جوانی در بازداشتگاه پلیس لاهیجان از عزل فرمانده انتظامی این شهرستان خبر داد. در سومین اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی فراجا درباره مرگ یک جوان در بازداشتگاه پلیس لاهیجان آمده است: «همان‌گونه که در اطلاعیه‌های قبلی به آگاهی هموطنان شریف  رسانده شد، فرمانده کل انتظامی کشور بر مبنای اصل «پاسخگویی» و «مسؤولیت‌پذیری» بلافاصله پس از رخداد دردآور لاهیجان گروهی مرکب از کارشناسان‌  زبده بازرسی کل فراجا را به محل اعزام کرد تا ابعاد حادثه را به دقت بررسی و نتیجه را برای اتخاذ تصمیم لازم اعلام کنند. اینک  براساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسی، فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تسلیت مجدد و همدردی با خانواده‌ داغدیده مرحوم میرموسوی تصمیمات جدید زیر را اتخاذ و جهت اجرا ابلاغ کرد: ۱- فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به سبب عدم نظارت کافی  بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد. ۲- به سبب پیچیدگی موضوع، نتیجه‌گیری نهایی پیرامون «علت تامه» فوت مرحوم میرموسوی  منوط به گزارش‌ قطعی پزشکی قانونی است. ۳-  خدمات شبانه‌روزی قاطبه ماموران و کارکنان متعهد پلیس  و ارائه خدمت صادقانه به مردم از مرز تا شهر و روستا، همواره مورد ستایش قرار گرفته و حادثه اخیر، اتفاقی استثنایی است و خدشه‌ای به آن وارد نمی‌آورد. کماکان پلیس خود را نسبت به شهروندان مسؤول و ملزم به  پاسخگویی دانسته و هرگز رفتار غیرمتعارف و نامطلوب را تایید نمی‌کند».
 
آغاز طرح نظارتی سازمان تعزیرات ویژه شروع سال تحصیلی
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی، هم‌افزایی دستگاه‌های نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس برای برخورد سریع و قاطع با تخلفات را از اهداف اصلی طرح نظارتی این سازمان دانست. سیداحد یوزباشی گفت: با فرارسیدن آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و افزایش تقاضا برای خرید اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان، سازمان تعزیرات حکومتی همانند سال‌های گذشته طرح نظارتی ویژه سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را آغاز کرد. معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی به همراه دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های مشترک با نظارت بر مراکز فروش لوازم تحریر، پوشاک، کیف و کفش و هزینه‌های مربوط به سرویس مدارس سعی در ارائه تسهیلات مطلوب به هموطنان عزیز دارد. یوزباشی گفت: در این طرح تمام ادارات کل تعزیرات حکومتی استانی موظف شدند علاوه بر ثبت گزارش بازرسی‌ها به صورت روزانه بر اساس قانون به تخلفات احتمالی قاطع و سریع رسیدگی کنند.
 
هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری در پوشش وام‌ فوری
رئیس اداره فرهنگی - اجتماعی پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری با ترفند پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری به مردم هشدار داد. سرگرد جواد مختار رضایی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مجرمان سایبری با وعده‌های کاذب و واهی مانند پرداخت وام‌های فوری و کم‌بهره، وام فوری بدون ضامن، وام میلیاردی در کمتر از ۲۴ ساعت یا وام با کمترین کارمزد کاربران را فریب می‌دهند و با بهانه‌هایی همچون کارمزد، هزینه‌های اداری و مالیات، مبالغ قابل توجهی را از آنها دریافت می‌کنند، همچنین در شیوه دیگری از کلاهبرداری، مجرمان با ایجاد کانال‌ها و صفحات جعلی، وعده سودهای ماهانه بسیار بالا و غیرواقعی را می‌دهند و با جذب سرمایه‌های کلان، از کاربران کلاهبرداری می‌کنند. رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتای فراجا به شهروندان توصیه کرد: هیچ نهاد یا مرجع رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی از جمله تلگرام اقدام به پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و این کانال‌ها و صفحات صرفا برای کلاهبرداری طراحی شده‌اند. مختار رضایی تاکید کرد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای مختلف و ایجاد حس اضطرار در کاربران، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، لذا لازم است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا پرداخت وجه، از صحت و اعتبار آن اطمینان یابند و با مراجعه به منابع معتبر، اطلاعات لازم را کسب کنند.
 
بازداشت سارقان منازل در تهران
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که از ۳۵ منزل سرقت کرده‌اند، خبر داد. سرهنگ علی قاسمپور در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از منزل در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۸ ستارخان، تیم عملیات این کلانتری در محل حاضر شده و اقدامات خود در این باره را آغاز کردند. آنان پس از بررسی فیلم‌های ضبط شده دوربین‌های مداربسته و اقدامات فنی - پلیسی، مشخصات ظاهری اعضای این باند ۳ نفره را شناسایی کردند. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: مشخصات ظاهری متهمان در اختیار تمام واحد‌های گشتی قرار گرفت و ماموران در حین گشت‌زنی در محدوده خیابان اکبری، 2 نفر از اعضای این باند را حین ورود به یک ساختمان شناسایی و دستگیر کردند. وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که متهمان با استفاده از شاه‌کلید قصد ورود به منزل را دارند، گفت: ۲ متهم در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل به تعداد ۳۵ فقره اعتراف کردند. قاسمپور با بیان اینکه تاکنون ۱۳ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: همچنین دستگیری نفر سوم این باند در دستورکار ماموران پلیس قرار دارد. وی گفت:‌ ۲ متهم برای انجام تحقیقات بیشتر، کشف جرائم احتمالی و شناسایی شکات به دادسرا معرفی شدند. تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

Page Generated in 0/0057 sec