printlogo


کد خبر: 290834تاریخ: 1403/6/11 00:00
سیلی حماس به اشغالگران در کرانه باختری

در پی ۲ عملیات استشهادی بی‌سابقه در جنوب کرانه باختری، دست‌کم ۶ صهیونیست از جمله یک افسر ارشد ارتش صهیونیستی زخمی شدند. متعاقب آن گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، کلیپ معناداری با مضمون مقاومت در جنوب کرانه باختری منتشر کرد. چند ساعت بعد از انجام عملیات‌ استشهادی گردان‌های شهید عزالدین القسام کلیپی حاوی سخنان ابوعبیده، فرمانده و سخنگوی خود منتشر کرد که چندی قبل گفته بود: «مقاومت در کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی 1948 ناگزیر در راه است». عملیات استشهادی جمعه شب گذشته در واقع پاسخی بود به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شمال کرانه باختری که از چهارشنبه هفته گذشته با لشکرکشی گسترده آغاز شده بود.
در حالی که هزاران نظامی صهیونیستی در عملیاتی به استعداد یک لشکر، برای چهارمین روز به اردوگاه جنین و دیگر بخش‌های شمال کرانه باختری هجوم می‌برند اما در جنوب این منطقه فلسطینی‌نشین، شاهد تغییر صحنه هستیم به طوری که از زمان انتفاضه دوم تاکنون چنین سطحی از مقاومت در مقابل اشغالگران مشاهده نشده بود. به گزارش رسانه‌های عبری، اواخر شامگاه جمعه ۲ حادثه امنیتی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین گوش‌عتصیون و کرامی‌تزور در شمال الخلیل رخ داد و صدای انفجارهای مهیبی شنیده شد. ارتش رژیم کودک‌کش، صبح دیروز با صدور بیانیه‌ای این انفجارها را تایید کرد اما مدعی شد نمی‌توان مشخص کرد آیا ارتباطی بین این ۲ حادثه وجود دارد یا نه!
طبق اعتراف ارتش اشغالگر، مبارزان فلسطینی توانستند به شهرک گوش‌عتصیون و کرامی‌تزور نفوذ کرده و یک افسر ارشد رژیم را زخمی کنند. از طرف دیگر رسانه‌های عبری از زخمی شدن ۴ صهیونیست در عملیات مزبور‌ خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها یک مبارز مسلح فلسطینی با خودروی خود وارد شهرک کرامی‌تزور شده و نگهبان را در ورودی این شهرک، زیر گرفته است. این جوان فلسطینی سپس از خودروی خود پیاده شده و اقدام به تیراندازی کرد و پس از مجروح ساختن ۲ شهرک‌نشین، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. البته رسانه‌های عبری گزارش دادند عاملان این عملیات، ۲ فلسطینی بودند که یکی موفق به فرار شد. درباره عملیات دوم هم نشریه یدیعوت آحارانوت گزارش داد یک جوان فلسطینی با خودروی خود وارد شهرک گوش‌عتصیون شد و بعد از پیاده شدن، این خودرو را در کنار یک پمپ بنزین منفجر کرد. در این عملیات دست‌کم ۴ اسرائیلی زخمی شدند که یکی از آنها فرمانده تیپ عتصیون بود. این روزنامه عبری گزارش داد تحقیقات ارتش صهیونیستی درباره وجود ارتباط میان ۲ عملیات همچنان ادامه دارد.
در پی انجام ۲ عملیات موفق استشهادی مزبور، شبکه کان اعلام کرد ارتش صهیونیستی استان الخلیل را محاصره کرده و قصد دارد نیروهای کمکی بیشتری به شهرک کرامی‌تزور اعزام کند‌. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای عملیات‌های اخیر را قهرمانانه و ترکیبی توصیف کرده و آن را پیام واضحی دانست مبنی بر اینکه مقاومت تا زمانی که حملات اشغالگران علیه مردم و خاک فلسطین ادامه دارد، به عملیات‌‌ها ادامه خواهد داد و مقاومت امتداد خواهد داشت. در بیانیه مزبور آمده است: «این عملیات منحصر به‌فرد، معنای سمبلیک از حیث محل این عملیات که شهر الخلیل (شهر حضرت ابراهیم)  است، دارد». حماس  تأکید کرد این عملیات، سیلی جدید به ساختار امنیتی اشغالگران بود و در زمانی انجام شد که دشمن در حال آماده‌باش در داخل اراضی اشغالی است و مشابه این حملات دردناک ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0080 sec