printlogo


کد خبر: 290837تاریخ: 1403/6/11 00:00
اخبار

«افسانه خورشید و ماه» روی آنتن تلویزیون
مجموعه تلویزیونی «افسانه خورشید و ماه» با رای مخاطبان روی آنتن شبکه تماشا می‌رود. مطابق گزارش روابط عمومی سازمان صداوسیما و با توجه به نظرسنجی انجام شده برای انتخاب جایگزین سریال‌های شرقی، از میان مجموعه‌های تلویزیونی اعلام شده، سریال «افسانه خورشید و ماه» با اخذ ۲۶ هزار رای حائز ۴۹ درصد آرا و رتبه اول نظرسنجی شد. مجموعه تلویزیونی «افسانه خورشید و ماه» از شب گذشته ۹ شهریورماه ساعت ۲۰:۳۰ جایگزین «سال‌های دور از خانه» شد. سریال «افسانه خورشید و ماه» ساخت کره‌جنوبی به کارگردانی «کیم دو هون» و «لی سونگ جون» است که کیم سو هوآن، هان گا این، جونگ وو، کیم مین سئو و کیم یو جونگ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این مجموعه در ژانر خانوادگی – تاریخی، داستان یک پادشاه و خانواده‌اش را دربرمی‌گیرد که برای حفظ امپراتوری تلاش می‌کنند و مضمون آن هم به احقاق حق و عدم تغییر سرنوشت ازلی انسان‌ها بازمی‌گردد. «افسانه خورشید و ماه» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه تماشا پخش می‌شود و ساعات ۳۰ دقیقه بامداد، 6:30 و 12:30 روز بعد بازپخش می‌شود. همچنین سریال «داستان زندگی» با اخذ ۲۰ هزار رای، حائز ۳۸ درصد آرا شد و در رتبه دوم نظرسنجی قرار گرفت که پس از مجموعه تلویزیونی «افسانه خورشید و ماه» پخش خواهد شد.
 
رضا عطاران  با «قیف» می‌آید
فیلم کمدی «قیف» با هنرنمایی رضا عطاران، فریده سپاه‌منصور، گیتی معینی، رضا نیک‌خواه، صدف اسپهبدی، ویدا جوان، تورج نصر، محمود نظرعلیان، علی باباجانی، شبنم گودرزی، حسین عابدینی، حمیدرضا دشتی و عباس جمشیدی‌فر به سینماها می‌آید. «قیف» به سرگروهی پردیس چارسو از صبح پنجشنبه ۱۵ شهریور توسط موسسه پخش خانه فیلم اکران می‌شود. عوامل این فیلم عبارتند از: نویسندگان: رضا عطاران، محسن امیریوسفی، با پویا سعیدی، مشاور کارگردان: احمد بخشی، مجری طرح: کیومرث عباسی‌نوده، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، تدوین: میثم مولایی، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، آهنگساز: مسعود سخاوت‌دوست، طراح چهره‌پردازی: مسعود علمداری و آرزو کیقبادی و سرمایه‌گذاران: نماوا، علی طاهریان.
 
پخش سریالی درباره پولشویی از شبکه ۲ سیما
سریال «بارانداز» درباره پلیس امنیت اقتصادی است که به مساله قاچاق کالا و پولشویی می‌پردازد و با به تصویر کشیدن این مسائل از جنبه‌های مختلف، سعی می‌کند مخاطب را با چالش‌های اجتماعی و اقتصادی این نوع قاچاق در جامعه آشنا کند. بازیگرانی همچون سام قریبیان، پندار اکبری، شبنم قلی‌خانی، مونا کرمی، محمد نادری، علی مسلمی، محمدرضا رهبری، وحید شیخ‌زاده، اتابک نادری و... در این مجموعه حضور دارند. سریال پلیسی «بارانداز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی یاور و به سفارش موسسه فرهنگی - هنری ناجی هنر تولیده شده است که از یکشنبه ۱۱ شهریور حوالی ساعت ۲۱:۳۰، شنبه تا چهارشنبه، میزبان مخاطبان شبکه 2 سیما خواهد بود.
 
حضور علی نصیریان در اجرای «نبرد رستم و سهراب»
علی نصیریان شامگاه جمعه ۹ شهریور به تماشای نمایش «نبرد رستم و سهراب» به کارگردانی حسین پارسایی نشست. این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ضمن تجلیل از طراحی‌های نوین و استفاده از تکنولوژی روز برای خلق این نمایش، «نبرد رستم و سهراب» را سرشار از مفاهیم ناب و جلوه‌های بصری و برای هر نسل ضروری و تاثیرگذار دانست. استاد نصیریان در جمع عوامل و هنرمندان ضمن ابراز خشنودی از تماشای این نمایش گفت: وظیفه خودم می‌دانستم این نمایش را ببینم و به همه شما خدا قوت می‌گویم. این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ضمن تجلیل از طراحی‌های نوین و استفاده از تکنولوژی روز برای خلق این نمایش، «نبرد رستم و سهراب» را سرشار از مفاهیم ناب و جلوه‌های بصری دانست که برای هر نسل ضروری و تاثیرگذار است و گفت: «جوهره تراژیک «نبرد رستم و سهراب» ستودنی است».
 
برگزاری نشست ادبی «سه اندوه بزرگ» با حضور جمعی از شاعران
نشست ادبی «سه اندوه بزرگ» در آستانه فرارسیدن رحلت حضرت محمد مصطفی(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)، با حضور جمعی از اهالی ادب و اندیشه کشورهای حوزه ایران فرهنگی، با مدیریت علیرضا قزوه و اجرای سیدمسعود علوی‌تبار به میزبانی گروه بین‌المللی هندیران برگزار شد. 
در ابتدای این سوگواره ادبی‌ علوی‌تبار، شاعر و کارشناس تاریخ و تمدن ملل اسلامی اظهار داشت: دهه سوم ماه صفر که با اربعین حسینی آغاز می‌شود و با شهادت امام رضا(ع) به پایان می‌رسد، رحلت نبی‌مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) را در بیست‌وهشتمین روز، در خود جای داده است.
 
«لاک‌پشت و حلزون» به سوییس می‌رود
فیلم سینمایی «لاک‌پشت و حلزون» ساخته رضا حماسی در ادامه حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم‌های اول کلاستر سوییس به نمایش گذاشته می‌شود.
جشنواره کلاستر سوییس با هدف ایجاد زمینه‌ای مناسب برای نمایش فیلم‌های اول از سینمای جهان و تعامل فرهنگی راه‌اندازی شد. این جشنواره به منظور گردهمایی و به اشتراک‌گذاری تجربیات فیلمسازان نوظهور و فیلم اولی در شهر کلاستر سوییس برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0058 sec