printlogo


کد خبر: 290844تاریخ: 1403/6/17 00:00
اخبار

سیدصدرالدین حجازی همچنان در کماست
سونیا شکیبا از نزدیکان و همراه سیدصدرالدین حجازی با اشاره به خبری که توسط برخی مبنی بر درگذشت این بازیگر پیشکسوت مطرح شده است اظهار کرد: بسیاری با ما تماس می‌گیرند و از حال آقای حجازی می‌پرسند اما ایشان همچنان در کما هستند.
وی اضافه کرد: عجیب است که خود پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) هم می‌گویند خبرها را از فضای مجازی می‌بینند.
شکیبا تصریح کرد: من الان دوباره به بیمارستان می‌روم ولی آقای حجازی وضعیتش تغییری نداشته است و همچنان در آی‌سی‌یو بستری است. پیش از این برخی نزدیکان وی خبر از درگذشت این هنرمند داده بودند.
 
***
 
«چَرچی» در جشنواره برزیلی به نمایش درمی‌آید
فیلم کوتاه «چَرچی» به کارگردانی مهدی بهزادپور، در ادامه برنامه نمایش‌های جشنواره‌ای خود در بخش رقابتی چهارمین دوره جشنواره اولهار (olhar) در برزیل به نمایش در می‌آید. جشنواره فیلم اولهار 
Olhar internatinal film festival به دنبال تقویت و تحکیم فرهنگ جشنواره‌های فیلم در آمازون و همچنین پیشنهاد تبادل سینما با سایر نقاط برزیل و جهان است. این جشنواره ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر در شهر پارای برزیل برگزار می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پسربچه‌ای در روستا یک تبلت هدیه می‌گیرد که با آن درسش را ادامه دهد ولی از آن استفاده درستی نمی‌کند».
آتش تقی‌پور، پدرام ملکی، مریم اسدی، فریبا جابری، حسین اسکندری و ایرج ملکی بازیگران «چَرچی» هستند.
 
***
 
پخش سریال جدید «توریست» از شبکه تماشا
با اتمام سریال «تبهکاران» از شبکه تماشا، سریال «توریست» جایگزین آن شده است؛ سریال «توریست» The Tourist محصول کشور استرالیا و در ژانر درام، رازآلود و هیجان انگیز است.
سریال «توریست» داستان مردی اهل ایرلند شمالی است که پس از اینکه ماشینش در منطقه‌ای دورافتاده در استرالیا توسط یک راننده کامیون مرموز از جاده خارج و واژگون می‌شود، در بیمارستان از خواب بیدار می‌شود بی‌آنکه چیزی را به یاد بیاورد. مخاطبان مطمئن نیستند که او کیست، چون این شخصیت - که فقط به ‌عنوان «مرد» شناخته می‌شود - هیچ ایده‌ای ندارد که کیست یا از کجا آمده است. او نه می‌تواند به یاد بیاورد از اول چه چیزی او را به استرالیا آورد و نه می‌تواند تصادف رانندگی را که باعث فراموشی او در بیمارستان شد، به ‌خاطر آورد. بازیگرانی چون جیمی درنان، دانیل مک دونالد، شلوم برونه فرانکلین، اولافور‌داری اولافسون، دامین استروتوس، دیمون هریمن، الکس دیمیترایدز و گرگ لارسن در سریال «توریست» به ایفای نقش پرداخته‌اند.
سریال «توریست» ساعت ۲۲:۳۰ پخش و روز بعد ساعات ۱۶:۳۰، ۱۰:۳۰ و ۳:۳۰ بازپخش می‌شود.
 
***
عرضه «کتابفروشی پل کالج» در کتابفروشی‌ها
رمان «کتابفروشی پل کالج» نوشته مرجان کمالی به‌تازگی با ترجمه فرناز رحیم توسط نشر صاد منتشر و روانه بازار نشر شده است. مرجان کمالی، نویسنده ایرانی‌الاصل در ترکیه متولد شده و زندگی خود را در سراسر جهان و در کشورهایی مانند کنیا، آلمان، ترکیه، ایران، سوییس، استرالیا و ایالات متحده گذرانده است. او کارشناسی خود را در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه برکلی کالیفرنیا گرفته و در حال حاضر در مؤسسه نگارش خلاق گراب استریت بوستون مشغول تدریس نویسندگی است. کمالی 2 رمان نوشته، رمان اول قصه عشق بین مادر و دختری به نام دریا و مینا است. این رمان به 5 زبان ترجمه شده و جایزه کتاب ماساچوست را از آن خود کرده است.
رمان «کتاب فروشی پل کالج» دومین کتاب این نویسنده است که در زمره 30 کتاب برتر منتخب نیوزویک سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. این رمان نامزد جایزه پوشکارت بوده و به چند زبان ترجمه شده است.
نویسنده اثر پیش رو که مدت کوتاهی در زمان جنگ تحمیلی در ایران زندگی کرده، در بخش تقدیر و تشکر کتابش از پدرش یاد می‌کند که درباره تاریخ و جغرافیا و حتی نقشه تهران و رویدادهای سال ۱۳۳۲ از راهنمایی‌های او استفاده کرده است.
این رمان با ۳۸۷ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه و قیمت ۲۹۹ هزار تومان عرضه شده است.
 
***
انتشارات نوآوران مجموعه کتاب یادگاران را منتشر کرد
کتاب «یادگاران، جلد اول» مجموعه خاطرات جانبازان 8 سال دفاع ‌مقدس است؛ همگی این راویان در نیمه اول سال ۱۴۰۳ زنده هستند. راویان گروهی هستند از بسیجیان قدیمی مسجد که از 17- 16 تا ۶۵ سالگی با هم بوده‌اند. حسن قوی‌بنیه، نویسنده در گفت‌وگو با این افراد توانسته کتاب را جمع‌آوری کند، البته گاه تغییراتی برای خاطره‌انگیز شدن محتوا انجام داده که با تایید راویان توانسته به محتوا صادق باشد.
نویسنده هدفش از نوشتن این کتاب را آشنایی نسل جوان و نوجوان با افرادی که از جان خود برای دفاع از وطن گذشتند، اعلام می‌کند. این کتاب با همه مستندات ارائه می‌شود و برخی از عکس‌های این کتاب که بیشتر آنها رنگی هستند، از وضوح کافی برخوردار نیستند که دلیل این مساله کیفیت عکس اصلی اعلام شده است. کتاب یادگاران، جلد اول با تالیف حسن قوی‌البنیه در ۲۴۲ صفحه در قطع رقعی، با شمارگان ۵۰۰ نسخه، در سال ۱۴۰۳ توسط انتشارات نوآوران دانش منتشر شد. 
***
 

Page Generated in 0/0076 sec